wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Waarom niet interactieve televisie met CI+ module in heel het Ziggo gebied?

Nu Ziggo steeds meer het accent gaat leggen op interactieve televisie en de levering van extra Mediabox Next voor veel klanten al tijden onmogelijk is, vraag ik me af waarom Ziggo niet interactief kijken met de CI+ Module in heel het Ziggo gebied mogelijk maakt.

Het lijkt me een welkome aanvulling voor veel klanten in voormalig UPC gebied die niet genoeg Mediaboxen mogen hebben van Ziggo en dus maar wat moeten aanmodderen met apps die ik zelf lang niet fijn vind werken. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Daarvoor zijn grote technische aanpassingen nodig. Overigens tellen CI-modules gewoon mee in het aantal digitale aansluitingen op een adres. Dat is nu eenmaal aan een maximum gebonden.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Daarvoor zijn grote technische aanpassingen nodig. Overigens tellen CI-modules gewoon mee in het aantal digitale aansluitingen op een adres. Dat is nu eenmaal aan een maximum gebonden.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Voor die aanpassingen heeft Ziggo al drie jaar de tijd gehad.
 

Hoe lang nog wil Ziggo deze grote verschillen in stand houden? Dit kan je toch niet maken naar je klanten! 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ik ben ook maar klant en heb geen inzicht in de technische en financiële consequenties. Overigens zou gelijktrekken ook kunnen betekenen dat aanpassingen in fZiggo gebied zouden kunnen plaatsvinden. Dat is misschien makkelijker en goedkoper.

Ik heb ooit eens in een gemoedelijk Brabants eetcafé een dergelijke oplossing meegemaakt. Er zat een stelletje naast ons en zij klaagde bij de bediening er over dat haar wijnglas minder vol was dan van haar vriend. De serveerster loste dat op door een slok te nemen uit het “te volle” glas.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik kan me niet voorstellen dat in 2020 waar interactief en on demand bijna de norm is, dat het glas leger gemaakt wordt door Ziggo.

Ziggo kan er beter voor zorgen dat het niet goed gevulde voormalig UPC gebied glas wordt bijgevuld.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
wewanl wrote:

Voor die aanpassingen heeft Ziggo al drie jaar de tijd gehad.
 

Hoe lang nog wil Ziggo deze grote verschillen in stand houden? Dit kan je toch niet maken naar je klanten! 

Het fZiggo gebied is toch geavanceerder tov fUPC?

Bij FZiggo hadden klanten toch eigen apparatuur en Ziggo's verantwoordelijkheid hield op waar de kabel binnenkwam. In fUPC werd je gedwongen iets te huren om interactieve te kijken en zelfs niet eens mogelijk zoals bij fZiggo op vijf tv's 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik heb maar de hoop dat nadat overal alle analoge kanalen van de kabel af zijn dat er meer gelijk getrokken gaat worden tussen voormalig UPC en voormalig Ziggo gebied.

Overigens heeft het tegenhouden van lokale zenders niets te maken met netwerkcapaciteit want die zenders zitten al op de kabel. Ziggo vertikt het gewoon de instellingen van de Mediabox Next in voormalig UPC gebied gelijk te stellen met die van de Mediabox in voormalig Ziggo gebied.

Er is intern grote onwil volgens mij en dit kweekt zeker geen goodwill bij de klant.

Ik heb nog nooit bij een aanbieder gezeten die de lokale omroep van mijn gemeente en streek niet doorgeeft. Ziggo maakt het wel erg bont met de Mediabox in voormalig UPC gebied! 

Uitgelicht topic