1
Vraag
2
Reacties
Navin2000

Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

TV zenders zonder smartcard in HD (Kabel TV)

Is het mogelijk dat Ziggo de huidige zenders die nu worden aangeboden, gaat uitzenden in HD in plaats van SD? Ik vind het te gek voor woorden dat je om TV zenders in HD kwaliteit te kunnen bekijken, je perse een mediabox moet gebruiken. Op dit moment worden alleen NPO 1, 2 en 3 en Ziggo Sport in HD aangeboden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Digitale Kabel TV (Euro 18,70) is een basispakket dat Ziggo van de overheid moet aanbieden.
Het vervangt het traditionele analoge basispakket dat thans van de kabel wordt afgehaald en is stukken beter qua beeldkwaliteit en er worden extra zenders aangeboden.
Voor meer HD, meer zenders en interactieve TV moet je TV-Start nemen (Euro 26,95).

Gr Han

Bekijk in context

25 Reacties 25
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dat gaat ook heel goed met een CI-Module, toch een kastje minder.

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Voor de duidelijkheid, uiteraard heb je dan nog steeds een Ziggo mediabox nodig voor de extra zenderpakketten, on demand diensten en opname functie. Dus Ziggo zal geen schade hiervan ondervinden.

Het voordeel van mijn voorstel is dat je kunt zappen zonder mediabox, met behulp van de DVB-C tuner van je TV. We weten allemaal dat SD kwaliteit op een flatscreen (plasma, LED, OLED) van een vrij slechte kwaliteit is. :neutral_face:
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Steefb wrote:
Dat gaat ook heel goed met een CI-Module, toch een kastje minder.

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/


Ja, maar zappen via CI-Module is vrij traag en ik weet niet of je een CI-Module kan combineren met een Ziggo mediabox, ik gok van niet.

Uiteraard is het wel zo dat mensen die genoeg hebben aan alleen kabel TV, met behulp van mijn voorstel dan ook weer gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld een Humax recorder. Maar ik denk dat de meeste mensen daar niet voldoende aan hebben.
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Overigens, ik zie net dat KPN zenders als CNN en AT5 in HD kwaliteit aanbiedt, wanneer is Ziggo van plan om dit te gaan doen? Nu ze analoog uitschakelen zou dit geen probleem moeten zijn neem ik aan? Voeg VH1 Classic en CNBC Europe ook maar toe aan het rijtje. :thinking:
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Navin2000 wrote:

Steefb wrote:
Dat gaat ook heel goed met een CI-Module, toch een kastje minder.

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
Ja, maar zappen via CI-Module is vrij traag en ik weet niet of je een CI-Module kan combineren met een Ziggo mediabox, ik gok van niet.


Dat zappen hangt van je TV af, de boxen doen dat wat sneller omdat ze meerdere tuners hebben, En boxen en modules gaan goed samen.

In fziggo werkt on demand ook. Opnemen gaat ook al met zo'n ding alleen zit er vaak maar 1 tuner in een tv.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Je moet gewoon extra betalen voor HD.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Digitale Kabel TV (Euro 18,70) is een basispakket dat Ziggo van de overheid moet aanbieden.
Het vervangt het traditionele analoge basispakket dat thans van de kabel wordt afgehaald en is stukken beter qua beeldkwaliteit en er worden extra zenders aangeboden.
Voor meer HD, meer zenders en interactieve TV moet je TV-Start nemen (Euro 26,95).

Gr Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Navin2000 wrote:
Voor de duidelijkheid, uiteraard heb je dan nog steeds een Ziggo mediabox nodig voor de extra zenderpakketten, on demand diensten en opname functie. Dus Ziggo zal geen schade hiervan ondervinden.

Het voordeel van mijn voorstel is dat je kunt zappen zonder mediabox, met behulp van de DVB-C tuner van je TV. We weten allemaal dat SD kwaliteit op een flatscreen (plasma, LED, OLED) van een vrij slechte kwaliteit is. :neutral_face:


Natuurlijk is die kwaliteit minder. Elke Tv presteerthet best als deze de resolutie krijgt aangeboden waarvoor deze is gemaakt. Maar een goede mediabox/ontvanger/decoder schaalt het SD signaal netjes en goed op, zodat je toch naar een goed beeld kan kijken. Minder goed dan HD, maar ook al staat er bij veel zenders de HD vermelding, wil dat nog niet zeggen dat alle programma's in HD zijn. Ook dan word er vaak opgeschaald voordat je het ontvangt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Navin2000
We weten allemaal dat SD kwaliteit op een flatscreen (plasma, LED, OLED) van een vrij slechte kwaliteit is

Ik weet dat niet. Met je neus op het scherm ziet het er wel wat minder uit.
Op normale kijkafstand, zie je het verschil niet of nauwelijks. Try it out.
Kijkplezier komt voor mij ergens anders vandaan dan resolutie, upscaling or whatever technology shit.
4k is in dit verband m.i echt onzin, een hype zo je wilt, om je te verleiden een nieuwe TV te kopen NB zonder dat er veel content voor is. Zeker niet bij Broadcasters en opnames die je van hun zenders maakt.
Ziggo is bezig met 4k omdat KPN etc dat ook doet. En de klanten willen het zonder te weten of het in essentie ergens voor nodig is. Een echt goed motief voor al die inspanningen is er m.i. niet.

Verder helemaal met Willem eens. Het moest er bij mij even uit:wink:
Hoop dat je er iets aan hebt. Dodelijk commentaar is ook prima.

Gr Han

Interessante bron:
https://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-relationship
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Willem-A wrote:
Natuurlijk is die kwaliteit minder. Elke Tv presteert het best als deze de resolutie krijgt aangeboden waarvoor deze is gemaakt. Maar een goede mediabox/ontvanger/decoder schaalt het SD signaal netjes en goed op, zodat je toch naar een goed beeld kan kijken.


hanh wrote:
Navin2000

We weten allemaal dat SD kwaliteit op een flatscreen (plasma, LED, OLED) van een vrij slechte kwaliteit is

Ik weet dat niet. Met je neus op het scherm ziet het er wel wat minder uit.
Op normale kijkafstand, zie je het verschil niet of nauwelijks. Try it out.



Ik zie een duidelijk verschil tussen SD en HD, het is ook geen toeval dat providers zo veel mogelijk zenders in HD kwaliteit willen aanbieden. Zenders in SD kan anno 2018 echt niet meer, maar er is simpelweg niet genoeg ruimte op de kabel. Sterker nog, als ze de SD kanalen die nu worden aangeboden in het standaard TV Kabel pakket verwijderen, dan scheelt het ze nog ruimte ook. :relaxed:
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
hanh wrote:
Digitale Kabel TV (Euro 18,70) is een basispakket dat Ziggo van de overheid moet aanbieden. Het vervangt het traditionele analoge basispakket dat thans van de kabel wordt afgehaald en is stukken beter qua beeldkwaliteit en er worden extra zenders aangeboden. Voor meer HD, meer zenders en interactieve TV moet je TV-Start nemen (Euro 26,95).


Ja precies, maar het punt is dat je die 30 zenders die nu in SD worden aangeboden toch ook in HD kwaliteit kunt aanbieden? Wat is de reden dat Ziggo dit niet doet? Dit is namelijk gewoon een basispakket, net zoals met analoog.

Zoals je al zei, wil je meer zenders (zowel in SD als HD), interactieve TV en een opname functie, dan zal je moeten upgraden. Ik wil gewoon "ouderwets" kunnen zappen op mijn TV, zonder dat je daar een CI Module of TV decoder voor nodig hebt. En nogmaals, het gaat alleen om het basispakket. :wink:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Navin2000
Ja precies, maar het punt is dat je die 30 zenders die nu in SD worden aangeboden toch ook in HD kwaliteit kunt aanbieden? Wat is de reden dat Ziggo dit niet doet?

Ze willen geld aan je verdienen. Niks mis mee.
Let op: Ziggo voldoet met het Digitale Kabel-TV pakket ruimschoots aan de minimale eisen die de overheid aan een basispakket stelt. Het analoge pakket was daar al goed genoeg voor. Er is geen prijsverschil tussen het oude analoge en het nieuwe digitale basispakket. Tel uit je winst als je het om beter beeld en iets meer zenders gaat.
Kan ik daar iets aan veranderen? Nee.
Vind ik dit alles raar gedrag van Ziggo? Nee.
Het verschil tussen Kabel-TV en TV-Start moet groot genoeg zijn om een overstap aantrekkelijk te maken. Echt veel geld scheelt het niet, tenzij je een kleine beurs hebt. Kabel-Tv is de invulling van Ziggo voor een basispakket dat er beslist ook is voor mensen die gedwongen met weinig genoegen moeten nemen. Dat heeft de overheid zo bedacht voor Ziggo en dat is uniek in de wereld.
Waar een klein land groot in kan zijn.

Gr Han
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
hanh wrote:
Navin2000



Ja precies, maar het punt is dat je die 30 zenders die nu in SD worden aangeboden toch ook in HD kwaliteit kunt aanbieden? Wat is de reden dat Ziggo dit niet doet?
Ze willen geld aan je verdienen. Niks mis mee. Het verschil tussen Kabel-TV en TV-Start moet groot genoeg zijn om een overstap aantrekkelijk te maken. Echt veel geld scheelt het niet, tenzij je een kleine beurs hebt.


Nou, dat is dan nogal flauw van Ziggo. Ik heb de oplossing voor ze, verhoog de abonnementskosten met 2 euro, hetzelfde bedrag dat je moet betalen voor een CI Module. Dan kunnen ze in ieder geval 27 zenders ongecodeerd weergeven in HD. Met TV Start bieden ze overigens 36 zenders in HD aan, dus er is een verschil.

Ook kunnen ze hiermee KPN aftroeven. Zij bieden 2 decoders aan, en voor een derde en vierde TV bieden ze Digitenne aan, met binnenkort ongeveer 30 kanalen in HD maar zonder opname functie. Ziggo kan in de toekomst 2 Horizon boxen aanbieden, plus 27 zenders in HD kwaliteit op een derde en vierde TV, met opname functie via bijvoorbeeld een Humax recorder, wat de klant zelf kan aanschaffen. :slight_smile:
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik zie net dat een CI Module niet mogelijk is bij het Kabel TV abonnement, dus die vlieger gaat niet op. Maar ik las net ook dat Ziggo meer zenders heeft toegevoegd aan het Kabel TV abonnement, maar dan wel nog steeds in SD kwaliteit. Ik snap de logica hiervan totaal niet, ik zou zeggen schroef de prijs omhoog en biedt gewoon de meeste zenders in HD aan, zonder codering. Of heeft de overheid de prijs bepaald? :thinking:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Navin2000 wrote:
Ik zie net dat een CI Module niet mogelijk is bij het Kabel TV abonnement, dus die vlieger gaat niet op. Maar ik las net ook dat Ziggo meer zenders heeft toegevoegd aan het Kabel TV abonnement, maar dan wel nog steeds in SD kwaliteit. Ik snap de logica hiervan totaal niet, ik zou zeggen schroef de prijs omhoog en biedt gewoon de meeste zenders in HD aan, zonder codering. Of heeft de overheid de prijs bepaald? :thinking:


Ik ben bang dat we een flinke partij boze klanten gaan krijgen als we de prijs verhogen, @Navin2000. Ik durf met zekerheid te zeggen dat er dan mensen zijn die zeggen "die betere kwaliteit vind ik niet nodig. Ik wil gewoon een zo'n goedkoop mogelijk basis abonnement". We kunnen helaas niet iedereen tevreden maken/houden met onze abonnementsvormen.

Wil je meer zenders in betere (HD) kwaliteit, kan je je abonnement van kabelTV verhogen naar TVstart met een CI+ module of mediabox in bruikleen. Zoals reeds gezegd is.
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Lycke Ziggo wrote:
Ik ben bang dat we een flinke partij boze klanten gaan krijgen als we de prijs verhogen, @Navin2000. Ik durf met zekerheid te zeggen dat er dan mensen zijn die zeggen "die betere kwaliteit vind ik niet nodig. Ik wil gewoon een zo'n goedkoop mogelijk basis abonnement". We kunnen helaas niet iedereen tevreden maken/houden met onze abonnementsvormen.

Wil je meer zenders in betere (HD) kwaliteit, kan je je abonnement van kabelTV verhogen naar TVstart met een CI+ module of mediabox in bruikleen. Zoals reeds gezegd is.


Ja precies, jullie kunnen niet iedereen tevreden houden, dus jullie zouden best de prijs kunnen verhogen en in ieder geval 25 tv zenders in HD kwaliteit kunnen aanbieden, zonder codering.

Binnenkort gaat KPN via Digitenne ongeveer 30 kanalen in HD kwaliteit aanbieden voor ongeveer 20 euro per maand, terwijl jullie doodleuk zenders in SD blijven aanbieden. Met andere woorden, Digitenne is op dat moment in feite aantrekkelijker, zou me niet verbazen als jullie klanten gaan verliezen, dat kan niet de bedoeling zijn. :neutral_face:
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Mijn voorstel is:

Kabel TV: 45 zenders (25 zenders in HD kwaliteit zonder codering). Prijs: 21,70 euro
TV Start: 77+ zenders (36 zenders in HD kwaliteit + Media box). Prijs 26,70 euro
TV Complete: 77+ zenders (36 zenders in HD kwaliteit + Horizon box). Prijs 36,70 euro

Goed idee of niet? :wink:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Goed idee of niet? ?
.

Ik blijf erbij dat het overgrote deel van de kabelTV klanten dit geen goed idee zal vinden om de prijzen te verhogen ;-). De meeste mensen met een kabelTV abonnement hebben hiervoor gekozen omdat de kwaliteit voor hun niet belangrijk is.
Wie weet zal een dergelijke constructie komen ooit, hoor. Dat sluit ik niet uit. Maar persoonlijk, als ik het gewoon vanuit mijn eigen gevoel benader, vind ik het geen goed idee nee.
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Lycke Ziggo wrote:
Ik blijf erbij dat het overgrote deel van de kabelTV klanten dit geen goed idee zal vinden om de prijzen te verhogen.


Nou dan verhogen jullie de prijs toch niet? Ik probeerde alleen maar Ziggo tegemoet te komen. :smile: Want Ziggo is blijkbaar alleen bereid om kanalen aan te bieden in HD als er een hogere prijs tegenover staat.

En dat vind ik eerlijk gezegd schandalig, ik zie HD namelijk niet als een extra service, een goede beeld-kwaliteit zou gewoon standaard moeten zijn. Ik vraag me sowieso af hoeveel klanten het Kabel TV abonnement afnemen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic