1
Vraag
2
Reacties
renevangoethem

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TV pakket Movies & Series L

Hoe start je het gratis tv pakket movies & series L in op je tv? Ik heb een philips tv en een CI module.

Ik heb dit vandaag geactiveerd en de bevestigingsmail van Ziggo ontvangen

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

@Conforto Je antwoord is bijna volledig 🙂

 

Je kunt de films en series inderdaad On Demand kijken. Je moet/kunt daarvoor de rode knop op de afstandsbediening gebruiken.

Je hebt echter geen retourgeschikte splitter/versterker nodig, de aanvraag voor een film of serie gaat namelijk niet via de coax kabel bij een CI+ module, de tv moet dus verbonden worden met internet. Het liefst bekabeld, dat is het meest betrouwbaar, maar het kan ook via WiFi.

HbbTV moet inderdaad uit staan, of dit al uit staat is simpel te testen, als de tv met internet verbonden is, druk op de rode knop en als je in het Ziggo On Demand menu komt, is alles goed 🙂

Bekijk in context

Beertje98

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@ RoWi.: ik kan geen versie van de CI-module vinden via de TV/CI instellingen. De module is begin dit jaar geleverd. Tekst op de module zelf: Quantis TV module, geschikt voor CI+ 1.4/1.3/1.2 TV's. Dus de laatste zullen wel de versies zijn.

 

Maar ik heb nu alle knoppen op de afstandsbediening uitgeprobeerd en inderdaad één ervan reageert (erg traag) en geeft toegang tot Ziggo On Demand en daarmee tot de films van Movies en Series.

Ik wil iedereen hartelijk danken voor de reacties / hulp.

 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Zit je in voormalig Ziggo gebied of voormalig UPC gebied? Als je in voormalig UPC gebied zit kun je niet met een Ci-module kijken naar Movies&Series L want dit is een On Demand functie. Je kunt het dan alleen kijken via Ziggo Go.

renevangoethem
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zit in voormalig Ziggo gebied (voorheen casema). Ik heb geen mediabox, alleen een CI card.

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Ik heb zelf geen CI+ module dus weet niet precies hoe het werkt maar je moet de films en series in het On Demand gedeelte kunnen terugvinden. Je splitter/versterker moet wel retourgeschikt zijn hiervoor (en je module moet ook niet te oud zijn). Ook moet je HbbTV hebben uitgeschakeld op je televisie, want dat werkt geloof ik niet in combinatie met On Demand.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

@Conforto Je antwoord is bijna volledig 🙂

 

Je kunt de films en series inderdaad On Demand kijken. Je moet/kunt daarvoor de rode knop op de afstandsbediening gebruiken.

Je hebt echter geen retourgeschikte splitter/versterker nodig, de aanvraag voor een film of serie gaat namelijk niet via de coax kabel bij een CI+ module, de tv moet dus verbonden worden met internet. Het liefst bekabeld, dat is het meest betrouwbaar, maar het kan ook via WiFi.

HbbTV moet inderdaad uit staan, of dit al uit staat is simpel te testen, als de tv met internet verbonden is, druk op de rode knop en als je in het Ziggo On Demand menu komt, is alles goed 🙂

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @renevangoethem , welkom op de Ziggo Community! 

Super leuk dat jij je Ziggo en Vodafone abonnementen met elkaar combineert! Daar haal je natuurlijk een paar mooie Gratis Extra's uit waar je gelijk gebruik van wilt maken. 

@Conforto helpt je een heel eind op weg en @Evert helpt met de laatste loodjes  Het belangrijkste is inderdaad dat je splitter/versterker retourgeschikt is en dat je tv is verbonden met het internet. 
Zodra je dat hebt gedaan kun je met de rode knop naar het On Demand menu waar je de content van Movies & Series L kunt afspelen. 

Ik wens je heel erg veel kijkplezier en een fijne dag! 

Beertje98

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Er wordt steeds gesproken over de rode knop op de afstandsbediening. Maar een ci-kaart heeft geen eigen afstandsbediening. En de rode knoppen op mijn Sony afstandsbediening werken dus niet. Hoe kom ik in het On-demand menu? Of is mijn abonnement op Movies & Series op mijn android TV niet bruikbaar?

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Beertje98 Is de tv zelf hier wel geschikt voor? 

Beertje98

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

In welk opzicht geschikt? Ik kijk regelmatig Netflix. De TV is een Sony KD-65AG9 van begin dit jaar.
Ik heb van Ziggo nooit geschiktheidseisen gezien aan de TV.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Movies en Series L: Movies & Series L | Volop extra voordelen | Ziggo en Vodafone

 

 

Kan ik Movies & Series L ook ontvangen met een CI+ module?
 

 

Movies & Series is een interactieve dienst van Ziggo. Wil je Movies & Series L genieten op je tv kijken, dan kan dat met een interactieve mediabox als de Mediabox XL.

In sommige regio's in Nederland kun je ook interactieve televisie kijken via een CI+ module. Wil je weten of dit mogelijk is op jouw adres? Check of je in de juiste regio woont.

 

Op die regio pagina kun je ook zien of je TV geschikt is.

Interactieve televisie via CI+

In sommige regio's in Nederland kun je ook interactieve televisie te kijken via een CI+ Module. Je kijkt dan niet alleen live tv, maar ook films en series on demand. En je kunt gemiste uitzendingen terugkijken. Wil je weten of dit mogelijk is op jouw adres? Dat controleer je eenvoudig hierboven door je postcode en huisnummer in te vullen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Beertje98 in voormalig upc gebied werkt hoe dan ook niet. Met een Android TV is het ook mogelijk om het Movies en Series content via de Ziggo Go TV app te kijken.

Beertje98

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik woon in een regio waar ik via de CI-module kan kijken. Ik heb op de tv de instellingen aangepast en zie nu regelmatig een 'on demand  button met rode knop' popup op het scherm. Maar geen idee hoe ik die nu moet activeren. Ik kan er niet naar navigeren en op klikken. Nogmaals: ik heb alleen een afstandsbediening van Sony. Geen voor de CI-module.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Overal bij Ziggo kan je met Ci+ module tv kijken, alleen bij fZiggo ook interactive en bij fUPC niet.

Je hebt een Philips tv met Sony afstandsbediening, waar is de originele Philips afstandsbediening? Indien het een universele van Sony is moet die wellicht opnieuw geconfigureerd worden.

Een Ci+ heeft geen afstandsbediening, hoe kom je daarbij? 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Beertje heeft aangehaakt bij een 2 jaar oud "opgelost" topic ipv een eigen nieuw topic te starten. Dan krijg je dit soort onduidelijkheden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hier werkt de rode knop die ook voor teletekst wordt gebruikt.

@Beertje98  even voor de goede orde het gaat om een TV van Sony met Android TV voor het smart gedeelte? Welk model TV mogelijk moet er in de instellingen iets worden geactiveerd en niet vergeten de module moet minimaal versie 1.3 zijn.

 

Heb je via de link die Bert heeft gedeeld het modelummer opgezocht?

 

Beertje98

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Template: ik heb steeds geschreven dat ik een Sony KD-65AG9 tv heb, geen Philips.
@youriy: jammer dat je geen link meestuurt.

Beertje98

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@ RoWi.: ik kan geen versie van de CI-module vinden via de TV/CI instellingen. De module is begin dit jaar geleverd. Tekst op de module zelf: Quantis TV module, geschikt voor CI+ 1.4/1.3/1.2 TV's. Dus de laatste zullen wel de versies zijn.

 

Maar ik heb nu alle knoppen op de afstandsbediening uitgeprobeerd en inderdaad één ervan reageert (erg traag) en geeft toegang tot Ziggo On Demand en daarmee tot de films van Movies en Series.

Ik wil iedereen hartelijk danken voor de reacties / hulp.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Aan de hand van de tekst ga ik van de hoogste nummers uit en zal de module zelf 1.4 zijn.

Welke knop werkte? Het openen van het online portaal kan inderdaad even duren.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi.  schreef:

Aan de hand van de tekst ga ik van de hoogste nummers uit en zal de module zelf 1.4 zijn.


 

@RoWi.  Dat hoeft niet per se 1.3 modules zijn geschikt voor gebruik in een 1.4 tv.

 

1.4 modules zijn r ook nauwelijks .

 

H

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic