Damandan

Level 10
  • 418Posts
  • 1Oplossingen
  • 220Likes

Tijd voor uitbreiding?

Na het verdwijnen van weer twee BBC kanalen is wederom duidelijk dat er steeds meer zenders verdwijnen en dat hier (zo goed als) niets voor in de plaats komt.

Per 1 November verdwijnen CBBC en Cbeebies.
Per 2 September verdween het Ziggo Eventkanaal
Per 2 April verdween Disney Junior
Per 1 Februari verdwenen Food Network, Fine Living en Travel Channel
Per 1 Januari verdween AMC
Per 1 Oktober (2018) verdween Motorsport.tv

Zo zullen er in iets meer dan een jaar tijd, van 1 oktober 2018 tot 31 oktober 2019, 9 TV zenders uit het aanbod verdwenen zijn.

In dezelfde periode zijn er geen nieuwe TV zenders toegevoegd.
(bron: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/zenderwijzigingen)

Is het niet weer eens tijd om wat te verbeteren aan het aanbod?

Er zijn nog diverse zenders die in HD beschikbaar zijn, maar niet in HD doorgegeven worden.
(WDR, RTL Television, SAT.1, om maar wat voorbeelden te noemen.) Die kunnen dus prima een SD --> HD vervanging krijgen.

Ook heb ik op het forum al diverse keren de vraag naar o.a. Sky News HD voorbij zijn komen. Waarom wordt die niet toegevoegd? Andere zenders waar naar gevraagd worden zijn rechtentechnisch niet door te geven in Nederland, maar Sky News is voor distributie beschikbaar.

Verder heb ik ook al vaker de vraag naar een uitgebreider Duits pakket gezien. Met name in de grens regio's in het oosten van het land is hier vraag naar. Met de mogelijkheden die er zijn met de Horizon Box en de Next moet het toch mogelijk zijn om een Duitse app in elkaar te knutselen? Zo heb je geen problemen met de capaciteit, want dat gaat over IP. Als dat voor Franse en Italiaanse TV kan, dan moet dat voor Duitse TV toch ook kunnen? Nog mooier zou het echter zijn als deze zenders (al dan niet over IP), gewoon in de normale Gids zichtbaar zouden zijn.

Ben benieuwd hoe Ziggo hier over denkt en wat de plannen zijn met het TV pakket in de nabije toekomst.
10 Reacties 10
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Damadan, ik moet bekennen dat ik niet op de hoogte ben van eventuele plannen voor uitbreiding van ons zenderpakket. Dit zal ik eens navragen, kom ik op terug.
JeanPi

Level 6
  • 127Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes
Ziggo en zijn voorloper Casema hebben jaren voorop gelopen in het beste en meest gevarieerde aanbod , helaas heden ten dage ingehaald door de concurrenten . Ik las dat T-mobile bijvoorbeeld BBC 4 wel blijft aanbieden. maar niet alleen BBC4 ook het getreusel met opschalen naar HD valt op . Ketnet nog altijd in SD, bij de concurrent KPN wel in HD. (Saillant detail kreeg ooit telefonisch de indicatie dat de eerder genoemde BBC 4 in HD zou worden doorgegeven per november 2017 : maar ja we weten inmiddels dat dat achterhaald is en de info NIET klopte).
Ziggo is eerder teruggekomen op een voornemen: in een eerder stadium zouden de kinderprogramma's van de BBC verdwijnen maar na een schriftelijke actie kwam men op basis van argumenten (Engels is de belangrijkste internationale voertaal) hier op terug. Hopen dat men het toch nog in heroverweging nemen. daarvoor in de plaats mag men alle reality zenders verwijderen zonder een centje pijn: tegenargument ja maar daar kijken mensen naar: ja maar daar is een overvloed aan en niet aan hoogstaande culturele programma's.
Alfons Verbiest

Level 9
  • 265Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes
KPN heeft Ketnet ook in SD. Schijnt uiterlijk 1 oktober in HD te worden omgezet. Via Digitenne is Ketnet wel in HD.
Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes
Het zou wel eens tijd worden en fijn zijn als Ziggo wat nieuwszenders zoals CNN in HD gaat doorgegeven. KPN doet dit al een tijdje.
Damandan
Topicstarter
Level 10
  • 418Posts
  • 1Oplossingen
  • 220Likes
Van mij mag alles wat in HD beschikbaar is, naar HD omgezet worden en de simulcast stap overgeslagen worden.

Is iets in HD beschikbaar, dan gaat de SD variant van de kabel.

Iedere HD geschikte decoder, en dat zijn alle decoders die minimaal de laatste 10 jaar verkocht zijn, is in staat om HD kanalen in SD naar een TV te sturen. Een SD Simulcast van de HD kanalen is dus niet meer nodig.

Daarmee komt er ook meteen weer capaciteit vrij. Al is al meerdere keren aangetoond dat dat helemaal niet het probleem is bij het doorgeven van extra kanalen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Meer dan een algemeen statement kan ik helaas niet prijsgeven. We zijn constant bezig om ons zenderaanbod zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van onze klanten, hierbij is het een gegeven dat we nooit iedereen tevreden kunnen stellen. Houd onze website in de gaten voor de laatste nieuwtjes rondom toekomstige zenderwijzigingen.
Damandan
Topicstarter
Level 10
  • 418Posts
  • 1Oplossingen
  • 220Likes
Dat je nooit iedereen tevreden kunt houden ben ik met jullie eens, maar als je 9 zenders wegneemt en niks hiervoor terug in de plaats brengt dan weet ik zeker dat je niemand tevreden maakt.

De upgrade van SD naar HD kanalen lijkt bovendien ook gestopt.

Ziggo laat zich de laatste jaren dan ook behoorlijk kennen en wordt, zoals eerder al aangegeven, links en rechts door de concurrentie ingehaald.

Het is dan ook jammer dat er hier zo'n slap, commercieel antwoord komt als reactie. Had toch gehoopt op iets van een tipje van de sluier over de toekomstplannen van Ziggo.
martwoutnl

Level 15
  • 1368Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes
Het is niet 0 toevoegingen. Love Nature is erbij gekomen. Verder wel eens met deze topic. Er mag wel eens wat meer actie komen qua opwaardering naar HD of gewoon nieuwe kanalen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Damandan wrote:
Had toch gehoopt op iets van een tipje van de sluier over de toekomstplannen van Ziggo.

Ik ook, maar dit is alles wat ik kan zeggen: Houd onze website in de gaten voor de laatste nieuwtjes rondom toekomstige zenderwijzigingen.
Damandan
Topicstarter
Level 10
  • 418Posts
  • 1Oplossingen
  • 220Likes
Mark Ziggo wrote:
Ik ook, maar dit is alles wat ik kan zeggen: Houd onze website in de gaten voor de laatste nieuwtjes rondom toekomstige zenderwijzigingen.


Het is, wat het is. Ik neem het jou niet kwalijk.

Uitgelicht topic