MichelD4

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Regionale omroepen in HD, per wanneer?

Ik zou erg graag willen weten, per wanneer Ziggo nu eens eindelijk alle regionale omroepen om gaat zetten naar HD kwaliteit, want daarin loopt Ziggo een flink stuk achter op de concurrenten (zoals KPN en T-Mobile), die wel alle regionale zenders inmiddels doorgeeft in HD.

De regionale omroepen zenden allemaal in HD uit, dus het lijkt mij voor Ziggo, een hele kleine moeite om deze zenders om te zetten van SD naar HD.

Veel mensen kijken ook naar hun regionale omroep, dus mag het (zeker in deze tijd) het beeldkwaliteit daar net zoals de NPO in HD kwaliteit zijn.

Dus per wanneer gaat Ziggo (in navolging van KPN (inclusief Telfort & XS4All) en T-Mobile) nu eens eindelijk alle regionale omroepen omzetten naar HD kwaliteit??

Dit had allang gebeurt kunnen zijn, maar Ziggo vindt blijkbaar de regionale omroep niet zo belangrijk, terwijl de prijzen elk jaar maar weer stijgen. Dan mag Ziggo toch echt wat meer service tegenover zetten, door in elk geval de regionale omroepen in HD uit te gaan zenden.

Ik hoop dat meer klanten dit met mij zullen delen.

16 Reacties 16
Kurama

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bandbreedte is hier een belangrijke reden voor. Maar niet de belangrijkste. Het huidige Ziggo is een samenvoeging van de voorheen zelfstandige kabelbedrijven Ziggo en UPC. Kabelbedrijven die toen ze zelfstandig waren een totaal andere bedrijfsvisie hadden.

Waar UPC met verplichte bruikleendecoders werkte, hield Ziggo vast aan de eigen en vrije hardwarekeus van decoders. Decoders die klanten van Ziggo zelf moesten kopen. Dit heeft ervoor gezorgd dat huidige Ziggo-klanten die in het voormalig UPC-verzorgingsgebied wonen de beschikking over een bruikleendecoder hebben die volledig geschikt voor HD en MPEG4 is. Bij de klanten die tv-diensten in het oude verzorgingsgebied van het zelfstandige Ziggo afnemen, is dit anders.

Veel klanten met alleen het DKTV-abonnement die digitaal kijken, doen dit met een zelf gekochte decoder die alleen SD en MPEG2 ondersteunt. Als Ziggo de regionale omroepen – die onderdeel van het DKTV-zenderaanbod zijn – naar HD opwaardeert, betekent dit dat een deel van de Ziggo-klanten zonder investering in nieuwe apparatuur niet meer naar regionale tv-zenders kunnen kijken.

Het doorgeven van regionale zenders in zowel HD als SD kan bandbreedte technisch nog niet gerealiseerd worden.

martwoutnl

Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Als er meer HD bij moet (ik ben voor) dan zou ik liever kiezen voor de reguliere zenders zoals Ketnet, WDR, NDR, CNN, etc. En daarna pas de regionalen. Regionalen zenden niet 24/7 uit is vaak een carrousel van 1 uur die herhaald wordt.

Kritische abonn

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Als rectie op voorgaande.

ZIGGO blijft halsstarrig zich houden aan de huidige situatie: zenders uitzenden in belabberde analoge kwaliteit maar wel steeds meer geld opstrijken voor rotzooi.

Er is maar één conclusie: het zijn en blijven ‘zakkenvullers’ en monopolisten.

En laat ze hun smoezen maar voor zichzelf bewaren.

Over HD wordt regelmatig geklaagd maar ZIGGO doet het zwijgen.

ZIGGO heeft nog steeds niet door dat HD de standaard moet zijn en niet die analoge rotzooi die ze op de kabel gooien.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

SD is digitaal. Niet analoog.

Kritische abonn

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Nee en S.D. is géén H.D.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Kritische abonnee wrote:

Nee en S.D. is géén H.D.

Ja, en nu? Je schrijft eerst dat SD analoog is. SD is prima te bekijken.
Waarom zou van een regionale zender een HD variant moeten worden toegevoegd aan de Ziggo kabel? Er is ruimtegebrek.

Kritische abonn

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Nee, dat heb ik niet gedaan.

Ik heb het woord SD niet in mijn mond gehad.

Dat zijn je eigen woorden.

Discussie gesloten over S.D.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Prlma. Je maakte in je reaktie op mij de indruk dat je HD tegenover analoge rotzooi zette en SD oversloeg. Mijn fout, wellicht.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik denk zelf dat er nog maar weinig mensen een losse SD ontvanger. De Humax HD ontvangers  kwamen al snel daarna en zijn veel gebruikt.

Daarnaast, de meeste televisies met ingebouwde digitale kabeltuners zijn vandaag de dag toch minstens HD. Dus de groep benadeelde klanten als de regionale zenders omgezet zouden worden van SD naar HD is volgens mij niet zo groot.

Daarnaast zou Ziggo de regionale zenders op de Mediabox XL alvast in HD kunnen doorgeven door middel van IPTV. Dat gebeurt nu ook met de 4K versie van Love Nature en daar merk je als klant niks van. 

 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Daarnaast zou Ziggo de regionale zenders op de Mediabox XL alvast in HD kunnen doorgeven door middel van IPTV. Dat gebeurt nu ook met de 4K versie van Love Nature en daar merk je als klant niks van. 

De huidige MBXL maakt alleen van IP-TV gebruik bij Replay. Live-TV gaat via de coax DVB-C streams.

Idem ongeveer nog bij de Next. Live TV via Coax. IP-TV voor Replay en Opnames. Plus een speciale IP-TV truuk voor de zender Love Nature-HD, als je een 4k-TV hebt en de Resolutie van de Next op 4k of Automatisch hebt ingesteld. Dan krijg je de On-demand 4k Internet IP-TV Live stream aangeboden.

Je stelt het IP-TV HD alternatief iets te eenvoudig voor.

Bovendien.

Ik denk zelf dat er nog maar weinig mensen een losse SD ontvanger…….

Wat zijn de feiten? Hoor ze graag, want ik ken ze niet. Kom wel hier zo nu en dan nog een SD only decoder tegen. Ziggo zal op grond van de abonnementsgegevens kunnen weten om hoeveel klanten dit gaat.

elwinvangestel

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zou het technisch niet mogelijk zijn om alléén de regionale zender die in het verzorgingsgebied de regionale zender is (dus kanaal 30, bij mij is dat Omroep Brabant) in HD door te geven? Dat lijkt me wel een mooie toevoeging.

 

Verder zie ik liever zenders als WDR, NDR, RTL, Sat.1, TV5MONDE, CNN, BBC World News naar HD opgewaardeerd worden.

Kritische abonn

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dag Elwin

 

Het gaat mij niet om allerlei zaken als SD of andere zaken al CD streams  enz.

Ik wil gewoon waar voor mijn geld En alle zenders zoveel mogelijk in HD.

Daar betaal ik tenslotte voor en het oeverloos gezwam over weet ik veel, daar koop ik niets voor.

ZIGGO verdient ruim genoeg aan ons en daar doen ze dan óók maar wat voor.

Wanneer er zaken niet kunnen v.b. bandbreedte of anderzins dan investeert ZIGGO hier maar in.

Ze zijn monopolist en daar betalen we ruim genoeg  voor.

albertos22

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Kritische abonnee wrote:

Nee en S.D. is géén H.D.


Lezen is moeilijk hé

Kritische abonn

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

 Kijk daar is ZIGGO weer met een verhoging van de prijzen.

Weer € 2,-- per maand er bij.

En wat krijgen we er voor terug.

Niets, ja een Muziekzender die waarschijnlijk gratis op de kabel mag worden gezet en waar niemand naar kijkt

Ziggo: wel ieder jaar meer incasseren maar er niets voor terug doen, En laat het “genieten van mooiste televisie” maar weg want dat is onzin.

Om uw verbinding snel, betrouwbaar en veilig te houden investeren we elke dag in ons netwerk, en kunnen we de groei aan. Steeds meer mensen gebruiken internet met meer apparaten tegelijkertijd. En iedereen kan genieten van de mooiste televisie. Daarom veranderen de tarieven per 1 juli 2020.

 

Ander maandbedrag
Dat betekent voor u dat het maandbedrag van uw abonnement met 2,00 euro omhooggaat.

 

Wijziging zenders
Naast investeren in het netwerk, updaten we de tv-pakketten ook regelmatig: De muziekzender Revolt is bijvoorbeeld net toegevoegd en per 1 juli dit jaar verwijderen we de nieuwszender Russia Today.

 

Nog een vraag?
Lees hier verder als u meer wilt weten. Wilt u uw pakket aanpassen of zegt u liever kosteloos op? Dat kan tot en met 30 juni 2020.

 

Met vriendelijke groet,

Robin Clements
Directeur Klantenservice

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

De muziekzender Revolt is 1 november 2019 al toegevoegd aan het TV Standaard pakket. De informatie van Ziggo dat de zender net is toegevoegd is onjuist. Er komt niets bij, er vervalt weer een zender per 1 juli 2020. Geen nieuwe zenders en ook geen opwaardering van zenders naar HD kwaliteit. 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zonder de compressie die gebruikt wordt is ook SD prima te kijken. Heb je een overdadig groot 60 inch scherm zonder een goede upscaling is het iets anders. Op een 30 inch scherm is het verschil kleiner. Helaas blijft kijk beleving een persoonlijk iets.

Ook de grootste conncurrent past inflatie correctie toe zonder noemenswaardige verbeteringen. Het enige opmerkelijke  daar is C&I naar het basispakket.

 

Ik wil gewoon waar voor mijn geld En alle zenders zoveel mogelijk in HD.

Daar betaal ik tenslotte voor en het oeverloos gezwam over weet ik veel, daar koop ik niets 

Je betaald voor het recht TV te mogen kijken niet de kwaliteit hoe dit binnenkomt.

Uitgelicht topic