1
Vraag
2
Reacties
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

Radio Decibel weer analoog bij Ziggo

De doorgifte van Radio Decibel in het analoge FM-radiopakket van Ziggo is per 1 januari 2018 beëindigd. De zender wilde zelf alleen nog maar in het digitale radiopakket worden doorgegeven. Sinds die tijd was er op de voormalige analoge Decibel-frequentie een bandje te horen dat Ziggo zich beraadde over een nieuwe invulling van dat kanaal.

Gisteren ontdekte ik tot mijn verbazing dat Decibel echter toch weer wordt doorgegeven in het analoge FM-radiopakket van Ziggo in de regio Leiden/Duin- en Bollenstreek.

Hoe is dat in andere delen van het land?

Piet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PJM v.d. Vooren
Topicstarter
Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Het blijkt te gaan om een schakelfout van Ziggo. Inmiddels is de doorgifte van Radio Decibel in het analoge FM-radiopakket weer stopgezet, en is er een weer een bandje te horen waarop wordt gezegd dat Ziggo zich beraadt op een andere invulling van het kanaal.

Piet.

Bekijk in context

5 Reacties 5
PJM v.d. Vooren
Topicstarter
Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Helemaal niemand die Radio Decibel wel of niet ontvangt in het analoge FM-radiopakket van Ziggo?

Piet.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik heb net de hele FM-band maar eens doorgelopen maar Decibel zit bij ons niet op de FM van Ziggo.
PJM v.d. Vooren
Topicstarter
Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Mijn vraag heeft eigenlijk alleen betrekking op de regio's waar in het verleden Radio Decibel werd doorgegeven.

Het betreffende analoge FM-kanaal heeft dan leeggestaan vanaf 1 januari 2018. Vanaf dat moment heeft er op dat kanaal een tijdje een bandje gedraaid dat Ziggo zich beraadde over een nieuwe invulling van het kanaal. Hier (regio Leiden/Duin- en Bollenstreek) wordt op dat kanaal nu toch weer Radio Decibel doorgegeven. Hoe is dat elders?

Piet.
PJM v.d. Vooren
Topicstarter
Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Het blijkt te gaan om een schakelfout van Ziggo. Inmiddels is de doorgifte van Radio Decibel in het analoge FM-radiopakket weer stopgezet, en is er een weer een bandje te horen waarop wordt gezegd dat Ziggo zich beraadt op een andere invulling van het kanaal.

Piet.
albertos22

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
In Enschede geen Decibel op analoog.

Ziggo doet er niet veel aan. Ik luister en nooit naar maar op een display staat mij Efteling radio al jaren Eteling Radio 6 bestaat al een hele poos niet meer, maar wel bij Ziggo. Heet nu Radio 2 Soul & Jazz.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic