Vraag

Programmering Ziggo Golf

• 15 februari 2020
  • 4 reacties
  • 795 keer bekeken

Reputatie 1

Ik zat vanavond te kijken naar Ziggo Golf: de “Genesis Invitational”.  Geprogrammeerd op 14-2 van 20.00 uur tot 02:00 uur.  

Het programma wordt middenin ruw onderbroken: om 0:00 uur stopt de uitzending en wordt er ineens een heel ander (Golf) programma uitgezonden.  Het is ook nog eens de enige live golf uitzending dit weekend.

Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt op Ziggo Golf: fouten in de programmering.  Hierdoor heb ik al meerdere keren de eerste twee uur gemist, of het begon twee uur later, of het werd ineens onderbroken zoals hier het geval is. (En nee, de oorzaak was dan NIET een uitstel wegens weeromstandigheden o.i.d.).

Graag een reactie, want dit maakt het kijken naar Ziggo Golf tot een irritante ervaring.

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +4

Bij mij in de gids stond het geprogrammeerd van 20.00 tot 00.00. Ik zal het dadelijk even terugkijken om te kijken hoe de overgang is. 

Reputatie 6
Badge +4

Hoewel veel spelers nog hun ronde af moesten maken was in het commentaar duidelijk te horen dat de uitzending ging stoppen om 00.00 uur. Ziggo kan hier niets aan doen want The Golf Channel zorgt voor de beelden op donderdag en vrijdag op de PGA Tour en als ik ook op de Amerikaanse TV-gids kijk was hun schema gisteren en vandaag 2PM-6PM EST (Easten Standard Time, -6 uur Nederlandse tijd ofwel 20.00-00.00).

Ik snap ook niet zo goed waarom The Golf Channel maar 4 uur uitzendt en dan ook nog eens de verkeerde 4 uur (uitzending had gewoon 2 uur later moeten beginnen omdat ze deze week op de west coast spelen). Misschien dat ze precies de rondes van Tiger Woods hebben willen uitzenden ofzo. Online ging de uitzending van The Golf Channel wel door tot 02.00 overigens. Zie ook https://www.golfdigest.com/story/2020-genesis-invitational-tee-times-viewers-guide Denk eerlijk gezegd niet dat Ziggo die rechten heeft om de online uitzending op het tv-kanaal te gooien.

Reputatie 1

@Comforto: bedankt voor je reactie.  In de Ziggo Sport Golf progammering stond het in ieder geval tot 02:00 uur gepland (zowel op mijn Mediabox als in de Go app). Dat is dan foutief, want zoals je aangeeft was die van Golf Channel (offline) tot 00:00 uur onze tijd. 

Het blijft nogal behelpen voor wat betreft die Golf programmering… ik verdeel de “schuld” dan maar tussen Ziggo en Golf Channel.  Hoe dan ook is het bloed irritant, het is alsof je midden in een film naar een ander programma gaat. Voor wat betreft het commentaar: daar kan ik iets gemist hebben.

Ik vermoed inderdaad net als jij dat (de prestaties van) Tiger Woods nogal van invloed zijn op de programmering bij Golf Channel. Wel triest dat men ‘s werelds nr. 1 Rory McIlory maar gewoon afkapt op hole 13. Voor zover ik me kan herinneren is Golf Channel online een betaaldienst, en dat heb ik er dan weer niet voor over.

Maar goed, vanavond nieuwe poging… ;)  19:00 uur tot 00:00 uur deze keer. Dank in ieder geval voor het uitzoeken.

Reputatie 6
Badge +4

Teetime van de laatste groep is ook om 1900 dus dat zal goedkomen. Heb ook nog nooit meegemaakt dat ze niet de laatste putts van ronde 3 & 4 laten zien. 

Reageer