jatto

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maximaal drie ontvangers....?

Dag,

Begrijp uit een telefoongesprek met Ziggo dat er voortaan maar maximaal drie stuks ontvanger/CI+ kaarten actief gezet mogen worden op 1 adres…..

Dat kan toch niet waar zijn? Als je vier televisies hebt moet de 4e tv dus via een Go app gaan werken of de free-to-air kanalen alleen…

Wie weet het fijne hiervan?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Zie bijvoorbeeld: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-is-het-nu-3-of-5-digitale-aansluitingen-21868?p...

Er vinden nog slechts 3 digitale activaties per klant plaats. Er is een uitzondering voor abonnees van voormalig Ziggo die voor 2015 abonnee waren.

Bekijk in context

23 Reacties 23
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Zie bijvoorbeeld: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-is-het-nu-3-of-5-digitale-aansluitingen-21868?p...

Er vinden nog slechts 3 digitale activaties per klant plaats. Er is een uitzondering voor abonnees van voormalig Ziggo die voor 2015 abonnee waren.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Weer zijn de voormalig Ziggo gebied klanten beter af als de voormalig UPC klanten.

Het voordeel stapelt zich meer op, steeds één richting op.

Wanneer gaat Ziggo nou eens de voormalig UPC klanten dezelfde diensten en privileges geven als de voormalig oud Ziggo klanten?

En ondertussen de verschillen maar blijven ontkennen, Ziggo schaam je.

 

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
wewanl wrote:

Weer zijn de voormalig Ziggo gebied klanten beter af als de voormalig UPC klanten.

Het voordeel stapelt zich meer op, steeds één richting op.

Wanneer gaat Ziggo nou eens de voormalig UPC klanten dezelfde diensten en privileges geven als de voormalig oud Ziggo klanten?

En ondertussen de verschillen maar blijven ontkennen, Ziggo schaam je.

 

 

Dankzij het voormalig UPC gebied, is de voormalig Ziggo gebied klant ook slecht af, oa het verplicht huren van extra boxen en Smartcard ipv kopen en klaar. Die onzin van ja maar dan is er ook geen service meer. Zo was het wel beter, Ziggo verantwoordelijkheid hield op bij het AOP. Wordt tijd dat dit weer ingevoerd wordt. 

De klant kan dan teminste kiezen of kopen en maximaal vijf kaarten dmv kopen of huren. 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Lees nog even de uitleg in het topic. Ziggoklanten uit het voormalig Ziggogebied zouden anders smartcards die ze zelf gekocht hebben niet meer kunnen gebruiken wanneer ze bijvoorbeeld hun abonnement wijzigen naar een abonnement met een Mediabox.

Ik ben het overigens eens met de kritiek op het huurmodel. Wij zijn in 2012 verhuisd van een UPC-gebied naar een Ziggo-gebied. Bij UPC hadden we alleen analoge tv en dus geen gedoe met Mediaboxen. Bij Ziggo konden we zelf onze apparatuur kopen. Dat is op de langere termijn veel voordeliger voor klanten. We hebben indertijd een CAM+smartcard gekocht voor rond de €50. Dat is omgerekend rond de 50 cent per maand. En het wordt per maand dat het ding het doet omgerekend goedkoper.

We hebben in 2012 een Humax 5200c gekocht voor ongeveer €300. Die kostte omgerekend zo’n €3,12 per maand. Ons abonnement is per maand €5 goedkoper omdat we niets huren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Let ook op het gaat om bestaande klanten van voor 2015!! Voor klanten daarna gaat die vlieger niet op ook deze maximaal de 3 activaties! In mijn situatie de Humax en 2 CI kaarten.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
RoWi. wrote:

Let ook op het gaat om bestaande klanten van voor 2015!! Voor klanten daarna gaat die vlieger niet op ook deze maximaal de 3 activaties! In mijn situatie de Humax en 2 CI kaarten.

Dit was toch uitgebreid naar vier? 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
iMark wrote:

Lees nog even de uitleg in het topic. Ziggoklanten uit het voormalig Ziggogebied zouden anders smartcards die ze zelf gekocht hebben niet meer kunnen gebruiken wanneer ze bijvoorbeeld hun abonnement wijzigen naar een abonnement met een Mediabox.

Ik ben het overigens eens met de kritiek op het huurmodel. Wij zijn in 2012 verhuisd van een UPC-gebied naar een Ziggo-gebied. Bij UPC hadden we alleen analoge tv en dus geen gedoe met Mediaboxen. Bij Ziggo konden we zelf onze apparatuur kopen. Dat is op de langere termijn veel voordeliger voor klanten. We hebben indertijd een CAM+smartcard gekocht voor rond de €50. Dat is omgerekend rond de 50 cent per maand. En het wordt per maand dat het ding het doet omgerekend goedkoper.

We hebben in 2012 een Humax 5200c gekocht voor ongeveer €300. Die kostte omgerekend zo’n €3,12 per maand. Ons abonnement is per maand €5 goedkoper omdat we niets huren.

Gaat er meer om dat er in fUPC gebied steeds gedaan wordt dat wij bij fZiggo meer hebben. Wat niet zo is sinds Liberty in Nederland de naam UPC heeft opgeheven. De maanden ervoor zijn we bij fZiggo een hoop zenders kwijt geraakt omdat fUPC deze niet had, fZiggo had toen meer zenders. Bij fZiggo was officieel digitale tv standaard en analoge tv een gratis extraatje bij digitale tv, fZiggo had in vergelijking daarom ook maar 25 analoge tv kanalen, als Liberty Ziggo niet had overgenomen was dit waarschijnlijk nog minder. 

Door het opheffen konden fZiggo klanten opeens geen smartcard meer kopen, ze probeerden fZiggo klanten bij het opheffen van UPC een Horizonbox aan te smeren. Er wordt steeds gedaan of fZiggo klanten het zoveel beter hebben, door het samenvoegen met UPC is dit niet zo. 

 

Het zou beter zijn als ze het volledige fZiggo beleid met eigen smartcard en boxen/ci+ modules herijtroduceren zonder huur, waarbij Ziggo tot het AOP verantwoordelijk is en niet voor de boxen. Het huurmodel kan dan hiernaast bestaan. Het voordeel voor Ziggo is dan, Ziggo is niet verantwoordelijk en hoeft dus ook niks te zoen, ze krijgen meer klanten want eigen apparatuur, dit kan bij KPN of T-mobile niet 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zie overal 3 staan. Dus of 3 CI of 1 ontvanger en 2 CI. In de Mijn Omgeving kan ik bljkbaar alleen per stuk bestellen waar ik kijk overal staat het zoals gemeld.

@Template uiteraard kan dat bij TM en KPN ook de apparatuur moet technisch geschikt zijn en een aanmeld systeem om deze op het TV platform aan de melden. Nu met Smart TV apps zijn de providers bijna zover TV only aan te bieden.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

De tijd van eigen boxen en smartcards zal niet meer terugkeren. Dat willen de zenders/contentaanbieders helemaal niet meer.

Stel je voor dat je een box in je thuisnetwerk kunt opnemen en vervolgens via ftp content kunt sturen naar je computer. Een box als de Humax 5200c maakt geen schijn van kans om nu nog op de markt te komen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mooi voorbeeld in deze de ether DvB-T2 koop een apparaat met H.265/HEVC en je plukt NPO 1,2 en 3 zo uit de lucht plus 1 of 2 regionalen dat zijn de echte Free to Air zenders in Nederland.

Wil je meer kost je 18 euro voor Digitenne.

Ziggo heeft wel ongecodeerde kanalen maar dat zijn niet allemaal FTA kanalen. Het staat Ziggo vrij om behalve NPO 1,2 en 3 alles te coderen.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
RoWi. wrote:

Ik zie overal 3 staan. Dus of 3 CI of 1 ontvanger en 2 CI. In de Mijn Omgeving kan ik bljkbaar alleen per stuk bestellen waar ik kijk overal staat het zoals gemeld.

@Template uiteraard kan dat bij TM en KPN ook de apparatuur moet technisch geschikt zijn en een aanmeld systeem om deze op het TV platform aan de melden. Nu met Smart TV apps zijn de providers bijna zover TV only aan te bieden.

T-mobile en KPN hebben er geen apart platform voor. Ziggo heeft smartcards en dan kan Ziggo zeggen zoek het maar uit. Bij KPN en T-mobile is dit niet zo makkelijk. 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
iMark wrote:

De tijd van eigen boxen en smartcards zal niet meer terugkeren. Dat willen de zenders/contentaanbieders helemaal niet meer.

Stel je voor dat je een box in je thuisnetwerk kunt opnemen en vervolgens via ftp content kunt sturen naar je computer. Een box als de Humax 5200c maakt geen schijn van kans om nu nog op de markt te komen.

Als de EU en ACM bepalen dat providers moeten dit toestaan, moeten ze wel. Dit heeft meer nut voor de ACM om zich druk om te maken, dan providers en EMM dwingen dat elke provider dezelfde prijs moet betalen voor Fox Sports, dit is altijd ten nadele van de klant. Het mogen gebruiken van eigen boxen en modules naast huren als keuze is geen nadeel voor de klant

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Het staat Ziggo zelfs vrij om alle zenders te coderen. Bij fZiggo was dat het geval. Je had altijd een smartcard nodig om digitaal te kunnen kijken.

Het is fUPC geweest dat is overgegaan op het ongecodeerd (FTC, Free-to-Cable) doorgeven van een basispakket. Na de fusie is dat ook in fZiggogebied gekomen.

Het coderen van alle zenders zie ik niet meer terugkomen. De digitale ongecodeerde zenders zijn een meer dan voortreffelijk alternatief voor het analoge pakket.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Bij fZiggo waren niet alle zenders gecodeerd. Heb dit  vaker geprobeerd. Dit was toen Ziggo nog Ziggo was en dus van Wincus&Pinburg was en niet van Liberty

Alleen omdat ik TV Extra had, keek ik altijd met Smartcard. 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

T-mobile en KPN hebben er geen apart platform voor. Ziggo heeft smartcards en dan kan Ziggo zeggen zoek het maar uit. Bij KPN en T-mobile is dit niet zo makkelijk. 

Niet zoals Ziggo dat klopt de overgenomen glasvezel providers die dit nog hadden zijn vorig jaar uitgefaseerd om nu allemaal  vanaf komende maand KPN te worden.

Ik heb een smart tv in weze zou dezelfde constructie met een CI module ook voor KPN en TM  kunnen, per slot werkt dit voor Ziggo ook voor het ondemand aanbod.

Ik keek ook Ziggo toen ik nog bij Telfort zat. Half Nederland kan ongestraft Max zien rijden zonder abonnement bij Ziggo.

Om weer terug tekomen bij het onderwerp TV kijken kost geld legaal gratis kijken is voorbij. Dat ligt niet alleen bij de provider ook en in mijn ogen vooral bij de content leveranciers de NPO, Talpa, RTL en ga maar door.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Misschien dat ik het me verkeerd herinner. Maar toen wij in 2012 abonnee werden bij fZiggo hadden we toch echt een smartcard nodig om digitale tv te kunnen kijken. De smartcard zat in het pakket dat we geleverd kregen bij onze eerste digitale ontvanger, een Cisco 8485. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat kan kloppen voor analoog hoe dan ook niet. Het ligt ook aan de TV, ik heb nog een oude die kan enkel analoog ontvangen dus nu ruis of bijna. De tv die ik nu heb ontvangt het DVB aanbod zonder smart card prima, en Ziggo heeft die codering toch zelf uitgezet vanwege de afbouw van analoog?

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Even nagekeken. Ik heb het me toch goed herinnerd. 

UPC begon met het doorgeven van het ongecodeerde basispakket op 3 april 2013. Eind 2014 is fZiggo overgenomen door Liberty Global en werd het basispakket een paar maanden later ongecodeerd doorgegeven. De precieze datum kan ik niet terugvinden maar het zal ergens in de eerste helft van 2015 geweest zijn.

https://tweakers.net/reviews/3925/3/ziggo-en-upc-gaan-samen-de-eerste-veranderingen-worden-zichtbaar...

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@iMark zoals ik zei ik probeerde dat eerder. Keep in mind dat fZiggo toen nog niet volledig een netwerk was, voormalige @Home zelfs niet. Dat ik dat kon wil niet zeggen dat voormalige Casema dat kon bijvoorbeeld 

Uitgelicht topic