iamsander

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Kwaliteit ipv kwantiteit

Ziggo kan beter gaan voor doorgifte van minder zenders met hoge beeldkwaliteit ipv veel zenders met daartussen slecht beeldkwaliteit en matige zenders.

 

Tevens mag het aanbod wat gevarieerder.  Het zijn vooral linkse zenders. Waar blijven rechtse zenders als FOX News?

Vanwege het aanbod kijk ik steeds minder. En stream ik meer naar mijn tv via Netflix en YouTube.

5 Reacties 5
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hi @iamsander 
Iedereen heeft zo z’n wil en het is lastig om iedereen tevreden te stellen. Denk dat Ziggo er alles aan doet om iedereen blij te maken en dat kunnen we zien door het schrappen van Analoge TV en straks ook de Radio. Dan heeft Ziggo meer ruimte om zenders door te geven en zal het waarschijnlijk ook worden opgeschroefd. 

Links, Rechts…. Ook dat is natuurlijk altijd weer lastig. Zal niets met Links en/of Rechts te maken hebben maar meer om de rechten die Ziggo moet betalen om uit te mogen zenden. En als Fox News daar veel geld voor wil hebben of er niet uit komt over de rechten, dan blijft zoiets altijd lastig. 

Als je al veel kijkt via Netflix of YouTube dan hoef je geen extra zenders, dat is weer kosten besparen, toch? Dan zou ik zeker geen andere zenders er bij willen hebben, maar dat is mijn gedachten hier over 

Goed punt in ieder geval om door te geven, de medewerkers zullen het in ieder geval doorgeven aan de juiste afdeling en die gaan dan bepalen wat ze doen. Bedankt en fijn weekend!

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

De vrij komende ruimte na schrappen van Analoge TV en Radio wordt op de kabel opgesoupeerd door DOCSIS 3.1 voor Internetverbindingen.
Wat je op de langere termijn kunt verwachten, is dat de DVB-C Streams op de kabel zullen gaan verdwijnen. Al het Live-TV aanbod verloopt dan On-demand via Internet, zoals nu al met Ziggo Go. Kan nog wel ff duren. Er zijn nog veel klanten afhankelijk van die DVB-C streams.

Matjeq

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer komt er eigenlijk 4k aanbod? Lekker reclame maken voor 4k, maar uiteindelijk kijkt iedereen nog naar HD. Ik vind het bijvoorbeeld raar dat ziggo 14 nog niet in 4k. Kom op! Zit hier al verbetering in?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Matjeq wrote:

Wanneer komt er eigenlijk 4k aanbod? Lekker reclame maken voor 4k, maar uiteindelijk kijkt iedereen nog naar HD. Ik vind het bijvoorbeeld raar dat ziggo 14 nog niet in 4k. Kom op! Zit hier al verbetering in?

 

Deze vraag komt regelmatig langs. Wij als Ziggo mede klant hebben daar ook niet echt zicht op. Maar de zoekfunctie gebruiken is zeker aan te raden. Even 4K uitzendingen intoetsen en huiver… 

https://community.ziggo.nl/search?q=4K%20uitzendingen

Kijk, opa Willem heeft dat al even voor je gedan. Geen echte antwoorden, want die zijn er nog niet echt, maar wel zie je dat je niet de enige bent met deze vraag. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Er zijn nu eenmaal weinig aanbieders van DVB-C HD Streams, die ook een 4k Live Internet stream beschikbaar stellen, zoals Love Nature HD dat doet. De 4k variant van deze zender kan op de Next icm een 4k-TV bekeken worden.
Wat er niet is, kan niet als 4k-bron aangeboden worden via de Next. Dat was vooraf bekend.

Ziggo Sport (kanaal 14) zou het net als Love Nature kunnen gaan aanpakken, maar dan is het nog maar de vraag of alles dat wordt uitgezonden 4k bronnen kunnen zijn. Dat zal meestal nog in HD zijn, dat dan een 4k Upscale krijgt. Tel uit je winst.

4k-bronnen moet je voorlopig vooral nog halen uit het On-Demand 4k aanbod.van Movies en Series XL en via Apps zoals Netflix (Premium Plan).

Uitgelicht topic