Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

I feel good! De gratis Ziggo zenders van de maand juni

De tijd om te ontspannen, reizen en lekker eten is weer aangebroken. We zorgen er graag voor dat je deze heerlijke gevoelens de hele maand juni vast houdt. Daarom hebben we voor jullie een aantal gratis feel-good zenders op het programma.

Met Digitale tv via een mediabox of CI+ module, kijk je in juni gratis naar de volgende Feel Good zenders:
MyZen TV op kanaal 134
Food Network op kanaal 138
Fine Living op kanaal 139
Travel Channel op kanaal 210

Ook zonder extra apparatuur kijk je deze zenders gratis via Ziggo GO.

Kan je geen genoeg krijgen van deze inspirerende zenders, kies dan voor het Movies en Series XL abonnement, om ook na deze maand te blijven genieten. Het abonnement ontvang je de eerste maand gratis!

MyZen TV:hibiscus: - kanaal 134
Door middel van praktische adviezen, handige richtlijnen en gezonde tips, inspireert deze zender je tot een evenwichtig leven. Het motto is: haal alles uit het leven door te genieten, jezelf te ontwikkelen, plezier te hebben en vooral tot rust te komen. Ontvlucht de drukte en ontspan met deze rustgevende zender . Klik op ‘Lees meer’ voor de hoogtepunten van deze maand.
Donderdag 21 juni; international yoga dag!
My Zen People - Iedere woensdag om 19:30 uur te zien op MyZen
Dit programma volgt mensen die hun leven volledig veranderen om hun passie achterna te gaan. Door het roer om te gooien , kunnen ze volledig hun dromen volgen.

Yoga Sutra - Donderdag 21 juni internationale yoga dag
Op deze dag staat yoga centraal op My Zen TV. Het programma Yoga Sutra is te zien om 10:00 uur, 12:30 uur, 17:30 uur en om 22:00 uur.

Fresh Yoga - Donderdag 21 juni; internationale yoga dag
Op internationale yoga dag kijk je om 13:30 uur en om 19:00 naar yoga-oefeningen onder begeleiding van Katy Misson.


Food Network:stew: - Kanaal 138
Is voeding je passie? Hou je niet alleen van eten, maar wil je weten hoe gerechten gemaakt worden en hoe smaken in elkaar zitten? Hou je ook zo van enthousiaste presentatoren die over eten praten? Als je antwoord hierop "ja" is, dan ga je vast en zeker genieten van de zender ‘Food Network’ deze maand. Het populairste kookkanaal van de VS wordt Nederlands ondertitelt. Klik op ‘Lees meer’ voor de hoogtepunten van deze maand.

Guy's BIG Project - vanaf 7 juni elke donderdag om 21:00 uur.
Guy Fieri werkt, na jaren lang onderzoek naar de Amerikaanse eet-ervaring, aan een nieuwe grootse tv-serie voor echte fijnproevers. Foodbloggers, thuiskoks en professionele chef's krijgen de kans hun eigen show op te voeren om zo een plek in de finale te behalen.

Iron Chef Showdown - Vanaf 21 juni op weekdagen om 19:00 uur
In deze actieve en culinaire serie gaan 2 chef's de strijd met elkaar aan voor een kans het op te mogen nemen tegen een heuse 'Iron Chef'. Als jurylid bepaald Alton Brown wie deze eer krijgt. En een eer is het, want winnaars mogen het opnemen tegen culinaire grootheden als Michael Symon, Stephanie Izard en Bobby Flay.

BurGers, Brew & ‘Que - vanaf 12 juni elke dinsdag om 21:00 uur.
In deze puur Amerikaanse serie, gaat het over 3 dingen. Hamburgers, bier en barbecue. Michael Symon reis t door de VS om de beste gerechten uit deze categorie te vinden. Het water zal je gegarandeerd in de mond lopen, terwijl je zijn reis volgt.

Home for Dinner with Jamie Deen - Vanaf 3 juni elke zondag om 19:00 uur
Jamie Deen, oudste zoon van de culinaire bekendheid Paula Deen, deelt in dit feel good programma zijn favoriete thuisrecepten. Van Kippenbouten met groenten, tot feestelijke barbecue's in de tuin. Een heerlijk kijkje in de keuken van deze familieman.


Fine Living:house_with_garden: - Kanaal 139
Het ultieme lifestylekanaal. Reizen, smaakbeleving, wellbeing, huis&tuin en lifestyle zijn de 5 genres van dit kanaal. Kijk hoe pareltjes worden gevonden op rommelmarkten en hoe schroot wordt omgetoverd tot nieuw meubelstuk. Waan je in luxe en neem een kijkje in de grootste huizen ter wereld. Laat het water je in je mond lopen met de spannendste recepten en volg de luxeproblemen van een gezin dat een privé-eiland koopt. Wegdromen gegarandeerd. Klik op ‘Lees meer’ voor de hoogtepunten van deze maand.

Living Abroad - Vanaf 2 juni elke zaterdag om 21:00 uur een dubbele aflevering.
Je koffers inpakken met alleen het hoognodige om in een ander land te gaan wonen; menig mens droomt ervan, maar weinig mensen durven de stap ook daadwerkelijk te zetten. In 'Living Abroad' volgt Chi-Lan Lieu Amerikaanse gezinnen die Amerika hebben verruild voor een ander land. Hoe overwin je de taalbarrières ? Hoe ontmoet je nieuwe mensen en hoe pas je je aan naar een andere cultuur? Je ziet het in Living Abroad.

Island Hunters - Vanaf 12 juni elke dinsdag om 21:00 uur een dubbele aflevering
Een huisje op een eiland enkel voor vakanties? Voor de rijke gezinnen die we ontmoeten in Island Hunters niet. Voor deze mensen is het hebben van een eigen privé-eiland een droom die werkelijkheid wordt. We volgen ze in de zoektocht naar het meest geschikte plekje in bijvoorbeeld de Bahama's of de Florida Key's.

Bargain Mansions - Elke donderdag om 20:00 een dubbele aflevering.
Wie goed is in het renoveren en vernieuwen van verwaarloosde panden, kan geweldige uitdagingen aangaan in Bargain Mansions. We volgen Tamara Day, die op zoek gaat naar de verscholen pareltjes binnen de meest uitgewoonde huizen. Met een enorme dosis ervaring w eet ze de grootste puinhopen om te toveren in de de meest prachtige herenhuizen .


Travel Channel:beach: - kanaal 210
Gek op reizen? (wie niet :wink:) Dan kan je met deze zender je geluk op. Zak heerlijk onderuit in je luie stoel, terwijl de Travel Channel je meeneemt naar de verste uithoeken van de wereld. Klik op ‘Lees meer’ voor de hoogtepunten van deze maand.

Expedition unknown; Vikings special - Woensdag 6 en woensdag 13 juni om 21:00 uur
De zoektocht van Josh Gates naar de geschiedenis van de Vikingen. Deze begint in Denemarken, en leidt via Ijsland en Groenland naar Noord-Amerika. Zijn de Vikingen het oudste volk van Europa? Je ontdekt het tijdens deze speciale afleveringen van Expedition Unknown.

Bizarre foods: Delicious Destinations - Vanaf 4 juni elke dag om 16:00 uur een dubbele aflevering.
Wanneer je al veel plekken op aarde hebt bezocht, ben je vast en zeker ook eens in aanraking gekomen met de bizarre gerechten die in verschillende landen te vinden zijn. Staan er vanavond gehaktballen, in bier gemarineerd varkensvlees of zoetzure slakkensoep op het menu?

Ultimate Braai Master - Elke zaterdag om 17:00
15 teams van 2 personen, strijden in deze zinderende wedstrijd tegen elkaar voor een grote geldprijs. Wie is de ware barbecue koning? Uitputtende reizen, zenuwslopende uitdagingen en extreme opdrachten maken deze strijd absoluut de moeite waard om te volgen.
18 Reacties 18
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
Travel Channel is wel een goede zender 🙂
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Denk dat ik maar eens MyZen ga bekijken, ben ik wel aan toe denk ik :blush:
Zeker na al die prijs verhogingen verhalen, dan moet je wel af en toe aan de Zen :joy: :rofl:
Mark2018

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
toch jammer dat kanaal 996 het niet meer doet en dat ik op zowel beide smart tv's en de humax box deze 'gratis' kanalen niet kan bekijken(terwijl ik daar wel digtaal op ontvang), enkel op de tablet, zal wel weer zijn omdat wij op het oude upc netwerk zitten.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Mark2018,

Volgens mij is kanaal 996 niet het juiste kanaal hiervoor, maar heb je de kanalen van de zenders zelf nodig. Ik quote een stukje van het eerste bericht:
Met Digitale tv via een mediabox of CI+ module, kijk je in juni gratis naar de volgende Feel Good zenders:
MyZen TV op kanaal 134
Food Network op kanaal 138
Fine Living op kanaal 139
Travel Channel op kanaal 210


Als het goed is, kun je op deze kanalen wel gratis kijken. 🙂

Groet,
Evert
Mark2018

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nee, kanaal 134,138,139,210 allemaal gecodeerd voor ons op het upc netwerk zelfs als je een ziggo gecertificerde tv hebt(enkel op tablet kun je ze bekijken), vroeger werd er een kanaal van de maand op kanaal 996 gegeven maar die is ook al maanden eruit.

ik kan niks anders concluderen dat het weer een ziggo streek is om je te proberen een duurder abbo aan te smeren.

het wordt tijd dat hier glasvezel komt dan kan ik ziggo/upc de deur uit trappen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah, ik begin het te begrijpen, je hebt een Kabel TV abonnement (de kleinste die er is). Daarmee kun je inderdaad niet de gratis zenders bekijken op de tv, wel via Ziggo Go. Waarom kanaal 996 niet meer gebruikt wordt, weet ik niet, maar 1 van de redenen kan zijn dat de laatste tijd er niet 1 zender gratis te kijken is, maar meerderen. Dan is het handiger om gewoon de normale kanalen ervoor te gebruiken. Maar dit is slechts mijn gedachte.

Als je graag die zenders op groot beeld wil zien en je verder geen wijzigingen aan je abonnement wilt doen, zou je eventueel een laptop via hdmi aan je tv kunnen verbinden? Kun je ze toch op groot beeld zien. 🙂

Als laatste: voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is geweldig, probeer ik ook vaak als student zijnde, maar mislukt veel vaker dan dat het slaagt. 😉
Mark2018

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Tja wij zijn al jaren abbonee bij upc, tv,telefoon en internet, later ziggo maar worden als minderwaardig behandeld, het oude netwerk van upc is bagger, een onweersbui en kanalen als 14(ziggo sport) en 30(omroep brabant) zijn niet of blokkerig te zien enz, ik ben niet van plan meer te gaan betalen voor zaken die ik niet nodig heb als 40mbit down terwijl 25 mbit down meer dan voeldoende is.

dat is niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar gewoon pesterijen van ziggo richting mensen die al jarenlang abbonee zijn, want toen de olympische spelen er waren toen kon ineens WEL die kanalen vrijgezet worden op het oude upc netwerk.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hi Mark2018,
Sorry, maar Ziggo doet echt niet aan pesterijen richting Ziggo klanten die al jaren klant zijn. Wij zijn ook al jaren klant en ik krijg geen korting meer of minder dan jij. Sterker nog, mijn buren zijn hier nu nieuw naar toe gekomen en krijgen korting en wij niet. Kan ik ook wel zeggen dat ze mij aan het pesten zijn, maar dat is niet zo. Het is nu eenmaal zo dat als je een laag abonnement hebt dat je ook niet veel mag verwachten. En of het met de olympisch spelen allemaal wel open stond, geen idee. Misschien is een moderator die hier nog iets over kan melden? En weet je, een gratis zender voor een maand is leuk maar als je er eenmaal aan gewend raakt wil je er niet meer vanaf en zit je na een maand zonder. Dat is toch ook niet fijn en moet je juist ZEN oefeningen doen om af te kikken 🙂

Nee maar goed, Ziggo is er niet om klanten te pesten, zeker niet.
Mark2018

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
als ziggo zegt gratis kanalen en de oude upc klanten krijgen het niet dan is er wel degelijk sprake van pesterijen want ze kunnen het ook vrij zetten op het oude upc netwerk dat is tijdens de olympische spelen wel gebleken.

anders moeten ze zeggen gratis behalve voor onze trouwe upc klanten die al jarenlang abonnee zijn en niet onzinnig veel meer willen gaan betalen voor zaken die ze niet nodig hebben.
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Mark2018. Welkom hier. Jammer dat je het idee hebt dat we je willen pesten, dat is natuurlijk verre van de bedoeling!
Wat betreft het ontvangen van de zenders van de maand in combinatie met een KabelTV abonnement; sommige zenders zijn inderdaad vrij te ontvangen (open te zetten) zonder het gebruik van een smartcard. Dit geldt echter helaas lang niet voor alle zenders. Vele zenders zijn - simpel gezegd - niet geschikt voor doorgifte via enkel de kabel en hebben een smartcard (in combinatie met een CI+ module of mediabox) nodig om gedecodeerd te worden.

Helaas is het dus bij een hoop zenders van de zender van de maand zo, dat deze niet via de TV te zien zijn zonder het gebruik van een smartcard. En juist omdat we klanten die een kabel TV abonnement hebben niet willen uitsluiten, krijgen ze dus wel de toegang tot de zenders via Ziggo GO. Zo sluiten we niet uit en geven we iedereen de gratis zender(s) van de maand.
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Mark2018 wrote:
als ziggo zegt gratis kanalen en de oude upc klanten krijgen het niet dan is er wel degelijk sprake van pesterijen want ze kunnen het ook vrij zetten op het oude upc netwerk dat is tijdens de olympische spelen wel gebleken.

anders moeten ze zeggen gratis behalve voor onze trouwe upc klanten die al jarenlang abonnee zijn en niet onzinnig veel meer willen gaan betalen voor zaken die ze niet nodig hebben.


Het heeft hier niets met UPC of voormalig Ziggo te maken, maar met de manier waarop je TV kijkt. Ook klanten die voor de fusie al bij Ziggo zaten en puur via de kabel kijken, kunnen deze zenders nu niet zien.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Mark2018 wrote:
als ziggo zegt gratis kanalen en de oude upc klanten krijgen het niet dan is er wel degelijk sprake van pesterijen want ze kunnen het ook vrij zetten op het oude upc netwerk dat is tijdens de olympische spelen wel gebleken.

anders moeten ze zeggen gratis behalve voor onze trouwe upc klanten die al jarenlang abonnee zijn en niet onzinnig veel meer willen gaan betalen voor zaken die ze niet nodig hebben.
Er staat duidelijk in de tekst: Met Digitale tv via een mediabox of CI+ module

Heb jij deze niet dan kan jij deze niet bekijken. Men zegt dus ook dat het alleen voor mediabox en CI+ module is en niet voor mensen met een kabel TV abonnement (wat ik begrijp uit Evert96 z'n verhaal). Ik weet natuurlijk niet hoe je TV kijkt, maar doe je dit niet zoals hier boven staat dan kan je niet kijken. Lijkt me heel erg duidelijk.
Mark2018

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
de ci module is voor tv's die niet digitaal kunnen ontvangen, ziggo gecertificeerde tv's kunnen dat wel (meeste moderne tv's) net als mijn humax box dus we ontvangen gewoon digitaal tv, enkel schakelt ziggo de 'gratis' kanalen niet vrij op het oude upc netwerk, bijvoorbeeld kanaal 14, ziggo sport is ook enkel digitaal te kijken en die kunnen we gewoon zien, het is de beslissing van ziggo het niet vrij te schakelen tenzij je meer betaald, dat is een hele andere definitie als gratis.
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Sorry, je ziet het verkeerd. Ik begrijp dat je met je TV's die geschikt zijn wel digitaal kijkt. En dat is top. Maar dat is nog niet hetzelfde als kijken met een smartcard. Met een smartcard heb je simpelweg andere/meer zenders tot je beschikking, omdat veel zenders niet zonder smartcard beschikbaar gesteld kunnen worden. Dat heeft te maken met de codering.
Als we het technisch hadden kunnen openzetten voor (digitaal) signaal via de kabel, hadden we dit natuurlijk graag gedaan. Zoals je zelf ervaren hebt, waar dit kan doen we dit. Daarbij zie je het wel via Ziggo GO, dus ook hierin zie je dat we er niet voor kiezen om klanten met kabel TV uit te sluiten. Het is alleen helaas technisch niet mogelijk.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Mark2018,
hier maak je een denkfout:
de ci module is voor tv's die niet digitaal kunnen ontvangen

De CI+module is juist voor TV's die al wel digitaal kunnen ontvangen (Ingebouwde C(able)-tuner).
Door middel van de ingebouwde C-tuner kun je digitale TV ontvangen, de zogenaamde FTA-zenders (lees de vrije ongecodeerde zenders), met digitale zenders waarvan 5 zelfs in HD.
De CI+module is daar een aanvulling op zodat je meer zenders ook in HD kunt ontvangen.
Mark2018

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
jullie kunnen het openstellen, dat hebben jullie namelijk al bewezen tijdens de olympische spelen waarbij een aantal gecodeerde kanalen vrijgeschakeld werden, overigens zegt dit ziggo zelf :Huur dan een CI+ module bij ons. Zo sta je nooit voor een verrassing en heb je onbeperkte garantie.

Dus niks gratis zenders, zelfs als het hier zou werken dan moet je het ook nog HUREN, dus moet je er voor betalen, niks gratis het kost 2 euro per maand per tv extra dus gewoon een nieuwe poging geld uit je zak te kloppen naast de toch al dure abbo voor bagger kwalieit

FTA is Free To Air, dat is weer geheel iets anders : het begrip free-to-air (FTA) wordt bedoeld dat een digitaal telecommunicatiesignaal, zoals van een digitale radio- of televisiezender, zonder versleuteling over een draadloos netwerk wordt uitgezonden en daardoor gratis is te ontvangen. Voor de ontvangst van deze uitzendingen is geen andere apparatuur nodig dan een standaard ontvanger.
Voorbeelden van Nederlandstalige digitale televisiezenders die via zendmasten (ergens rond de 450MHz) free-to-air uitzenden zijn: NPO 1, 2 en 3 (voorheen Nederland 1, 2 en 3) en de regionale omroepen in Nederland
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Mark2018
Ik kan geen enkel kanaal ontvangen op een digitale TV met alleen FTA-zenders
Ik kan alle genoemde kanalen ontvangen op een TV via de Ziggo Mediabox XL.
Ik woon in fUPC-regio.
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Mark2018 wrote:
jullie kunnen het openstellen, dat hebben jullie namelijk al bewezen tijdens de olympische spelen waarbij een aantal gecodeerde kanalen vrijgeschakeld werden, overigens zegt dit ziggo zelf :Huur dan een CI+ module bij ons. Zo sta je nooit voor een verrassing en heb je onbeperkte garantie.

Dus niks gratis zenders, zelfs als het hier zou werken dan moet je het ook nog HUREN, dus moet je er voor betalen, niks gratis het kost 2 euro per maand per tv extra dus gewoon een nieuwe poging geld uit je zak te kloppen naast de toch al dure abbo voor bagger kwalieit

FTA is Free To Air, dat is weer geheel iets anders : het begrip free-to-air (FTA) wordt bedoeld dat een digitaal telecommunicatiesignaal, zoals van een digitale radio- of televisiezender, zonder versleuteling over een draadloos netwerk wordt uitgezonden en daardoor gratis is te ontvangen. Voor de ontvangst van deze uitzendingen is geen andere apparatuur nodig dan een standaard ontvanger.
Voorbeelden van Nederlandstalige digitale televisiezenders die via zendmasten (ergens rond de 450MHz) free-to-air uitzenden zijn: NPO 1, 2 en 3 (voorheen Nederland 1, 2 en 3) en de regionale omroepen in Nederland


Bij sommige zenders is het inderdaad wel mogelijk om ze ongecodeerd via de kabel te ontvangen. Helaas is dit bij lang niet alle zenders het geval.

Het feit dat je de zenders van de maand tijdens de Olympische Spelen wel kon zien, bewijst toch juist dat we niemand uitsluiten op basis van het abonnement? Daarnaast kan je de zender(s) van de maand ook altijd via Ziggo GO bekijken, waardoor je ziet dat het niet "uit" staat voor klanten met een kabel TV abonnement.

Een CI+ module voor 2 euro per maand huren, is enkel een optie wanneer je al minimaal een TV standaard abonnement hebt. De CI+ module voor 2 euro per maand kan je dan bestellen voor een extra tv. Dit staat dus volledig los van jouw situatie.

Je geeft aan dat je je abonnement te duur vindt omdat de kwaliteit 'bagger' is. Kan je me vertellen wat er aan de hand is? Ik help je natuurlijk graag verder!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic