bendenvug

Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

HD-zenders - waar blijft de rest?

Beste Ziggo,

waar blijven de onderstaande HD-zenders.

*Deze zijn inmiddels beschikbaar bij KPN, Telfort etc.

3 Sat HD
BBC World HD
Boomerang HD
Cartoon Network HD
CNN HD
Insight HD
Kika HD
NDR HD
One HD
Pro Sieben HD
Sat 1 HD
Tageschau HD
TV5 Monde HD
WDR HD
34 Reacties 34
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @bendenvug . Ik heb even heel diep in mijn glazen bol gekeken, maar kon er helaas niets in zien over nieuwe HD zenders. Wat de toekomst op dit gebied zal brengen, is dus nog even een mysterie!
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
Lycke Ziggo Nu gaat zelfs T-Mobile CNN, Cartoon Network en Boomerang binnenkort in HD aanbieden.
Ziggo loopt echt op flink veel punten achter... Ziggo was toen het UPC was koploper in de dienstverlening maar tegenwoordig niet meer.
Nu is het zelfs zo dat je als extra decoder geen opnames kan maken, geen replay TV meer hebt etc.
REINER08

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik wil ook graag meer weten waarom Ziggo de Duitse zenders te weinig in hd of uhd en voral oudewetse stereo en niet in dolby 5.1 afhankelijk natuurlijk van de uitzending.Er zijn te veel buitenlandse zenders die erg waardeloos zijn en puur voor de mensen die hier wonen.Ik ben zelf uit Duitsland DDR en daarom kijk ik graag naar Duitse zenders en natuurlijk ook de Nederlandse zender.Ik ben heel lang klant van ziggo doen @home.Ook hou ik van testen voor ziggo omdat ik het belangrijk vind goed naar klanten te luisteren.Hbbtv werkt ook niet zoals het hoort.Groetjes van Reiner
wjharing

Level 7
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes
volgens mij bestaat tegenwoordig elke zender in HD, en is het slechts een kwestie van geld/onderhandelen, waarom Ziggo veel kanalen in SD in plaats van HD doorgeeft. En waarschijnlijk komt er nog het argument bij van de beschikbare bandbreedte, ondanks dat dit probleem nu heel snel aan het verdwijnen is.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
wjharing wrote:
volgens mij bestaat tegenwoordig elke zender in HD, en is het slechts een kwestie van geld/onderhandelen, waarom Ziggo veel kanalen in SD in plaats van HD doorgeeft. En waarschijnlijk komt er nog het argument bij van de beschikbare bandbreedte, ondanks dat dit probleem nu heel snel aan het verdwijnen is.

Zou best eens kunnen dat dit er achter zit.
Als Ziggo meer moet gaan betalen dan zijn wij abonnees ook de klos en moeten we ook meer gaan betalen. Voor mij hoeft dit niet en laat het dan maar. Laten we nog even afwachten wat Ziggo gaat doen als straks alle analoge zenders niet meer worden doorgegeven. Wie weet gaan ze dan wel wat meer HD zenders uitzenden?
elwinvangestel

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zou het ook toejuichen als het zenderaanbod wordt uitgebreid met HD-zenders. Met name 3sat HD zou welkom zijn, die zenden regelmatig mooie concerten uit. Verder WDR HD en NDR HD en misschien ProSieben?
REINER08

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Arte HD ook veel concerten en goede films
JeanPi

Level 6
  • 127Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes
In mei 2017 werd ik opgebeld door iemand namens ziggo. Deze stelde de vraag wat ik van ziggo vond. Toen zei ik dat het me tegen viel dat zoveel zenders nog in SD werden doorgegeven zoals o.a. BBC entertainment , BBC 4 , Ketnet . Deze vrouw zei toen het is nog niet officieel Nasr buiten maar in november (2017) zouden bovengenoemde zenders in HD doorgegeven gaan worden.
welnu we zitten reeds in 2019 en de zenders zijn nog altijd SD. Inmiddels doet 4K zijn intrede en ziggo kan nog niet eens HD leveren. Zeker nadat zoveel zenders er mee opgehouden zijn en het ‘probleem’ van bandbreedte dus eigenlijk er niet meer hoeft te zijn brengen we weer nieuwe hobbels naar voren van we hebben de bandbreedte nodig voor nieuwe diensten.....het lijkt meer op rekken , rekken en nog eens rekken. Dat het derde kanaal van de VRT nog steeds SD is ...gewoon te gek voor woorden. Een vd voorlopers van ziggo, Casema gebruikte als reclame in de 80-er jaren de toekomst brengt allerlei mogelijkheden tot honderden zenders en het worden er steeds meer.......de realiteit is anders lineaire tv is op zijn retour. Zenders verdwijnen omdat men niet meer voor doorgifte wil betalen in Nederland nog even en er hoeft niets meer opgeschakeld te worden naar HD de zenders zullen dan verdwenen zijn....
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
JeanPi Er zijn nu al meer dan 50 HD in het Ziggo pakket en het worden er steeds in de komende jaren, daarnaast bied Ziggo ook een 4K zender aan op kanaal 205 Love Nature voor de liefhebbers met een 4K Media Box Next. De keuze is sinds 2017 zekers uitgebereid en soms kan het iets langer duren maar dan krijg je wel wat.

Ziggo Zenderoverzicht
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
OK nog even een tip. .. bij mediabox xl en Next . Er zijn hier via apps in het app menu een Franse app en Italiaanse app . Hier zijn div zenders in HD . Bv tv 5 en Arte. Een nadeel geen o.t. en enkel talig.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Dank je robbo dat wist ik zelf ook niet, weer iets geleerd :blush:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Zo net ook nog even na gekeken ... Arte zit er niet meer tussen,???...
Kritische abonn

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
EnergieBoy wrote:
wjharing wrote:

volgens mij bestaat tegenwoordig elke zender in HD, en is het slechts een kwestie van geld/onderhandelen, waarom Ziggo veel kanalen in SD in plaats van HD doorgeeft. En waarschijnlijk komt er nog het argument bij van de beschikbare bandbreedte, ondanks dat dit probleem nu heel snel aan het verdwijnen is.


Zou best eens kunnen dat dit er achter zit.
Als Ziggo meer moet gaan betalen dan zijn wij abonnees ook de klos en moeten we ook meer gaan betalen. Voor mij hoeft dit niet en laat het dan maar. Laten we nog even afwachten wat Ziggo gaat doen als straks alle analoge zenders niet meer worden doorgegeven. Wie weet gaan ze dan wel wat meer HD zenders uitzenden?

Het zal wel om de centen gaan.

Ziggo lijkt nog niet genoeg te verdienen door ieder jaar de prijs maar te verhogen.

Dit komt niet toe aan de kwaliteit maar aan de kwantiteit, meer geld binnen halen.

Zo vergeet het HD verhaal voorlopig maar

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

@Kritische abonnee 
Het is zo makkelijk om langs de zijlijn te praten, maar wat zijn de juiste redenen waarom het duurder is en ligt dit alleen aan Ziggo? 

De komende tijd is Ziggo bezig met verbeteringen, internet sneller smaken en voorbereiden voor de toekomst. Weet je wat voor een kosten daarin gaat zitten. We willen allemaal veilig internet en alles moet maar zoals de klant het graag ziet. 

Het doorgeven van zenders kost ook geld en die kosten kunnen ook flink oplopen. We willen allemaal zoveel dingen extra zoals TV kijken, overal en op elk apparaat. En dit kan ook allemaal wel, maar dan ruiken de netbeheerders weer meer geld want voor elke app, mediabox en welk device je gebruikt, daar willen ze weer extra geld voor. Wij als klanten zien het als extra en deze luxe moet allemaal maar kunnen. Maar Ziggo heeft dan ook gelijk de taak om het betaalbaar te houden. 

Nee, er komt zoveel bij kijken en als je niet bij dit soort besprekingen zit en/of je daar niet in mengt, is het zeer lastig om daar eigen meningen over te hebben. Natuurlijk begrijp ik dat iedereen maar zegt dat het duur begint te worden, maar aan de achterkant doen ze echt hun best om ons ook tevreden te houden. En dat valt met zoveel mensen en wensen en alle nieuwe technieken niet altijd mee. 

Maak je borst maar nat rond Mei 2020 want Ziggo en KPN hebben al in een bericht laten weten (gelezen op TotaalTV) dat de abonnementen dit jaar weer iets duurder gaan worden. 

Kritische abonn

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik betaal ruim genoeg voor een pakket en wanneer er standaard al HD TV in zit dan wil ik niet betalen voor rotzooi, want dit is wat ZIGGO doorgeeft.

Het is niet om aan te zien.

ZIGGO moet eens leren dat HDTV de standaard is en niet het belachelijke, analoge, niet aan te ziene zenders zoals ZIGGO dit nu doorgeeft.

Het doorgeven van TV zenders is een hoofdtaak van ZIGGO en niet allerlei zaken als K4, nog sneller internet

Daar zitten wij als consument niet op te wachten.

Laat ZIGGO nu eerst maar eens de bestaande zaken op orde stellen voor ze doorgaan met populaire dure experimenten waar niemand wat aan heeft.

Daar betalen wij als consumenten niet voor.

Ziggo heeft in Nederland nu een monopolie positie verworven waar wij als consument de dupe van zijn door idioot hoge prijzen.

 

donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
EnergieBoy wrote:

@Kritische abonnee 
Het is zo makkelijk om langs de zijlijn te praten, maar wat zijn de juiste redenen waarom het duurder is en ligt dit alleen aan Ziggo? 

De komende tijd is Ziggo bezig met verbeteringen, internet sneller smaken en voorbereiden voor de toekomst. Weet je wat voor een kosten daarin gaat zitten. We willen allemaal veilig internet en alles moet maar zoals de klant het graag ziet. 

Het doorgeven van zenders kost ook geld en die kosten kunnen ook flink oplopen. We willen allemaal zoveel dingen extra zoals TV kijken, overal en op elk apparaat. En dit kan ook allemaal wel, maar dan ruiken de netbeheerders weer meer geld want voor elke app, mediabox en welk device je gebruikt, daar willen ze weer extra geld voor. Wij als klanten zien het als extra en deze luxe moet allemaal maar kunnen. Maar Ziggo heeft dan ook gelijk de taak om het betaalbaar te houden. 

Nee, er komt zoveel bij kijken en als je niet bij dit soort besprekingen zit en/of je daar niet in mengt, is het zeer lastig om daar eigen meningen over te hebben. Natuurlijk begrijp ik dat iedereen maar zegt dat het duur begint te worden, maar aan de achterkant doen ze echt hun best om ons ook tevreden te houden. En dat valt met zoveel mensen en wensen en alle nieuwe technieken niet altijd mee. 

Maak je borst maar nat rond Mei 2020 want Ziggo en KPN hebben al in een bericht laten weten (gelezen op TotaalTV) dat de abonnementen dit jaar weer iets duurder gaan worden. 

Echt… jij moet wel voor Ziggo werken… T-Mobile levert zelfs verbinding via GLASVEZEL en raad eens? Zij zijn GOEDKOPER dan Ziggo en raad eens? EINDELIJK is KPN begonnen met het verglazen van mijn adres en ja.. blijf druk uitvoeren om dit zsm gerealiseerd te krijgen.

Levert Ziggo een goede app bijvoorbeeld? No way!

Levert Ziggo CI+ module met on demand? No way!

Levert Ziggo een Apple TV app? No way!

Komt Ziggo ooit haar beloftes na? No way!

Ziggo smijt goede zenders weg… en wat krijgen wij ervoor terug?! Juist… een 24/7 oplichting zender genaamd Tommy TV.

Zelfs de kleinste speler op de markt… hebben qua HD zenders.. Ziggo allang ingehaald en ga niet zaniken dat het verbeteren van netwerk zoveel kost.. dan verlaagt de CEO zijn bonussen en salarissen maar.. de CEO/directie kan echt wel een miljoen of wat inleveren op zijn salaris.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Zolang het je oplucht is het goed @donnerd Het kan er maar uit zijn.

donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes

@Willem-A Ik ben iemand die de harde waarheid vermeld en aangezien Ziggo geen goede reputatie heeft.. zijn de waarheden harder.

martwoutnl

Level 15
  • 1369Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

ARD en Arte gaan SD uitschakelen: https://www.infosat.de/digital-tv/auch-arte-beendet-sd-verbreitung-ber-satellit

ARD zal begin 2021 dat uitschakelen op de satelliet en Arte wordt eind dit jaar genoemd.

Uitgelicht topic