J.M.1977

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

gratis eredivisie

Goedendag allemaal,

Daar de onderhandelingen tussen ziggo en fox sports eraan komen, heb ik ook een leuk voorstel.

Voor de mensen die bij ziggo en vodafone zitten:
Kies je gratis tv-pakket
Als klant van Vodafone en Ziggo krijg je iedere maand gratis extra’s, waaronder een extra tv-pakket.

M.a.w. maak van Eredivisie live een gratis tv pakket:) denk aan KPN compleet, daar zit het ook gratis in.

Voor de mensen met alleen ziggo:
'Goed nieuws voor Ziggo-klanten: Fox Sports wordt goedkoper'
De kans is groot dat Ziggo-klanten vanaf volgende maand veel minder gaan betalen om op Fox Sports live naar de eredivisie te kijken. Door een uitspraak van de rechtbank in Amsterdam moet het kabelbedrijf een nieuw contract afsluiten met de sportzender.

M.a.w. volg bv KPN op en gooi de prijs naar 7,50

Het leven is al duur genoeg 😉
25 Reacties 25
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hier een link naar een topic, waar je kan lezen hoe ? En waarom ? En de voor en tegenstanders. O.a dat ziggo Als deze een nieuwe overeenkomst sluit met fox, er per aangesloten abbonee betaald moet worden. Wel of geen abonnee van fox sport. Ziggo is met dan de nieuwe overeenkomst veel meer geld kwijt. Deze worden vroeg of laat verekend met alle abonnees van ziggo. En dan krijgen wij weer de discusie he weer prijsverhoging?

Ik ben zelf ook voetbalfan, maar deze manier van doorgeven gaat mij ook te ver. https://community.ziggo.nl/ziggo-abonnees-moeten-vrezen-voor-kwijtraken-fox-sports-volgens-soccernews-156/ziggo-abonnees-moeten-vrezen-voor-kwijtraken-fox-sports-volgens-soccernews-18090

Maar ja ieder zijn gedachten hier over. Een partij wordt in een pad stelling geduwd.....En meestal is dat de klant die geen voetbal of sport fan is die later toch de rekening krijgt. Nogmaals ik ben ook voetbalfan en sport liefhebber, maar op deze manier.....
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
De beste oplossing?
Wettelijk verplicht de Eredivisie terugbrengen naar de publieke omroep zodat bedrijven als Fox Sports geen rechten meer kunnen wegkapen door miljarden te bieden om dat vervolgens op de klanten te verhalen.
Imade

Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes
Nick999 wrote:
De beste oplossing?
Wettelijk verplicht de Eredivisie terugbrengen naar de publieke omroep zodat bedrijven als Fox Sports geen rechten meer kunnen wegkapen door miljarden te bieden om dat vervolgens op de klanten te verhalen.

Dan betalen alle Nederlanders voor een commercieel bedrijf.. dat is ook niet de bedoeling en de NPO heeft daar het geld niet voor.
Het belastinggeld kunnen wij beter inzetten in betere zorg, onderwijs, veiligheid en defensie.
Imade

Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes
J.M.1977 wrote:
Goedendag allemaal,

Daar de onderhandelingen tussen ziggo en fox sports eraan komen, heb ik ook een leuk voorstel.

Voor de mensen die bij ziggo en vodafone zitten:
Kies je gratis tv-pakket
Als klant van Vodafone en Ziggo krijg je iedere maand gratis extra’s, waaronder een extra tv-pakket.

M.a.w. maak van Eredivisie live een gratis tv pakket:) denk aan KPN compleet, daar zit het ook gratis in.

Voor de mensen met alleen ziggo:
'Goed nieuws voor Ziggo-klanten: Fox Sports wordt goedkoper'
De kans is groot dat Ziggo-klanten vanaf volgende maand veel minder gaan betalen om op Fox Sports live naar de eredivisie te kijken. Door een uitspraak van de rechtbank in Amsterdam moet het kabelbedrijf een nieuw contract afsluiten met de sportzender.

M.a.w. volg bv KPN op en gooi de prijs naar 7,50

Het leven is al duur genoeg 😉

Aantal providers zijn al met prijsstijgingen van Fox Sports pakketten bezig... en vergeet niet dat dit voor een extra prijsverhoging zorgt.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Imade wrote:
Nick999 wrote:
De beste oplossing?
Wettelijk verplicht de Eredivisie terugbrengen naar de publieke omroep zodat bedrijven als Fox Sports geen rechten meer kunnen wegkapen door miljarden te bieden om dat vervolgens op de klanten te verhalen.

Dan betalen alle Nederlanders voor een commercieel bedrijf.. dat is ook niet de bedoeling en de NPO heeft daar het geld niet voor.
Het belastinggeld kunnen wij beter inzetten in betere zorg, onderwijs, veiligheid en defensie.


Dat gaan we toch wel doen als iedereen Fox Sports zijn zin geeft. Over 2 jaar is nl ook het contract van de NOS met Fox afgelopen en is de kans groot dat zelfs de samenvattingen niet meer mogen worden uitgezonden door de publieke omroep.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nick999 wrote:
Imade wrote:
Nick999 wrote:
De beste oplossing?
Wettelijk verplicht de Eredivisie terugbrengen naar de publieke omroep zodat bedrijven als Fox Sports geen rechten meer kunnen wegkapen door miljarden te bieden om dat vervolgens op de klanten te verhalen.

Dan betalen alle Nederlanders voor een commercieel bedrijf.. dat is ook niet de bedoeling en de NPO heeft daar het geld niet voor.
Het belastinggeld kunnen wij beter inzetten in betere zorg, onderwijs, veiligheid en defensie.


Dat gaan we toch wel doen als iedereen Fox Sports zijn zin geeft. Over 2 jaar is nl ook het contract van de NOS met Fox afgelopen en is de kans groot dat zelfs de samenvattingen niet meer mogen worden uitgezonden door de publieke omroep.


Dan wordt de samenvattingen gewoon door fox zelf gedaan op kanaal 11. Wat ook de eerste intentie was, door fox in het basis pakket te deponeren. En een nieuwe zender door te geven, en fox 2e zender af te stoten. Door tegenvallende kijkcijfers in het begin van fox heeft men nog even gauw een overeenkomst afgesloten met de npo. Die daarna weer op de vingers is getikt omdat zij te veel reclame maakte of niet volgens de regels samenwerkte met een commerciele omroep. En dus een en ander moesten aanpassen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Maar nu ontstaat er wel een dubbele topic.... Maar ja het zeit zo:relaxed:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Misschien moet iedereen gewoon Fox Sports compleet boycotten en alleen nog via de Russische HD streams kijken.
m-snel

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik vind dat Ziggo het hard moet gaan spelen!

Het gaat enkel om het oud UPC gebied (niet oud Ziggo gebied). Ziggo weet precies hoeveel klanten dit betreft en heeft daarmee een redelijk sterke positie. In het uiterste geval zouden ze een deal kunnen sluiten met bijvoorbeeld Digitenne (ik weet dat is van concullega KPN, maar in dit geval staan ze beide aan dezelfde zijde) om deze groep klanten DVB-T kastjes te geven met enkel een eredivisie abonnement onder het contract van KPN gefactureerd via Ziggo in een soort wholesale constructie. Eens kijken hoe stug Fox blijft (want ook KPN is niet blij met de gedwongen winkelnering lijkt me en wil er bij een contractverlenging ook graag weer vanaf).

Onderstaande is helemaal schofterig:
'Een Fox Sports-woordvoerder zegt daarover tegen de NOS: "Er staat Ziggo niets meer in de weg om haar klanten te laten profiteren van de huidige, lagere prijzen voor de eredivisiewedstrijden van Fox Sports. Zoals bij onder meer KPN al een jaar het geval is".'
Ze laten de klanten geloven dat Fox het voor hun goedkoper wil maken, terwijl ze gewoon veel meer geld uit de providers persen (wat die klanten weer moeten ophoesten) en mensen wil laten meebetalen die hun product helemaal niet willen hebben. Dit is je reinste volksverlakkerij! Ik vraag me ook ten zeerste af of dit juridisch wel mag, volgens mij is koppelverkoop en afpersing verboden.

Het betalen van een miljard voor voetbalrechten is een commerciële gok die Fox nam, en nu die zich niet uitbetaald moet iedereen er maar voor opdraaien. Volgens mij mag alleen de overheid dat!

Als we de logica van Fox doorzetten betalen we straks allemaal 150 voor ons televisieabonnement (hebben we wel Film1, Ziggo Sport, Erotiek, Turks pakket etc etc in het basispakket dus dat is dan wel weer fijn voor dat geld NOT).
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Het probleem is dat dit juridisch dus kan. Kpn had een rechtzaak verloren , en nu dus ook ziggo.( hoewel dit ook om iets anders ging:( is fupc contract tot heden, en fziggo contract tot 2020 een bedrijf geworden en mogen wij ziggo de licensie van fziggo hanteren en die tot 2020 mogen handhaven) dus volgens uitspraken via de rechter mag dit. Een zender eigenaar mag dus eisen stellen hoe hij een licensie afgeeft. Een provider bepaalt of hij daar mee accoord wilt gaan.....
m-snel

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Deze 2 zaken gingen over het contract zelf tussen 2 commerciële partijen (oftewel een private rechtzaak) en dat Fox eist dat niet abonnees er ook voor gaan betalen. Het is jammer dat KPN overstag is gegaan, maar als ze er een zaak van maken dat Fox aan afpersing doet (als je niet iedereen laat meebetalen krijg je het ook niet voor die paar die wel willen) zou het zo nog maar eens een goede kans van slagen kunnen hebben. Zoals gezegd Fox heeft een gok van een miljard gedaan, dat is HUN bedrijfsrisico. Nu willen ze het (via een omweg) op alle Nederlanders afwentelen, en dat mag alleen de overheid via belastingen en accijnzen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
https://tweakers.net/nieuws/126623/ziggo-mag-eredivisie-niet-aan-oud-upc-klanten-doorgeven-na-1-augustus.html?nb=2017-07-01&u=1300
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Gewoon stekker uit Fox Sports, en dan niet als "Ziggo" maar als moeder bedrijf "Liberty Global.

Eens kijken hoe Fox sports gaat piepen als een kleine 70 miljoen klanten op zwart gaan.
Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes
Nick999 wrote:
Misschien moet iedereen gewoon Fox Sports compleet boycotten en alleen nog via de Russische HD streams kijken.


Nee, dat is het laatste wat je moet doen. Daar heeft niemand wat aan. Als je het Nederlandse voetbal naar de kl...... wilt helpen moet je dat doen. Voetbalt ieder Nederlands talent in het buitenland en hoeven we met geen enkele Europese cup meedoen. Wil je meedoen in Europa als Nederland zal het op een of andere manier geld kosten.

Het business model van Fox mag dan wel verwerpelijk zijn, maar andere providers hebben allemaal al ingestemd. Om nu fupc niet van zo'n contract te voorzien lijkt mij niet kies. Zal veel klanten kosten.
Persoonlijk maakt het mij niets uit als niet fan van voetbal, maar wel een abonnement.
m-snel

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee maar toegeven ook niet. Het hek is al van de dam, ER MOET EEN NIEUW HEK KOMEN.

Drie voorbeelden van wat er gebeurt:
1. Het (niet zo) gratis Ziggo sport http://www.totaaltv.nl/nieuws/forse-prijsverhoging-bij-ziggo/ (maar ook de eigen producties en zenders van KPN)
2. Fox die een "belasting" bij iedereen wil heffen over het kabelgeld http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-vangt-bot-bij-rechter-in-distributiestrijd-fox-sports/
3. Eurosport die hetzelfde doet http://www.totaaltv.nl/nieuws/meer-aanbieders-dreigen-doorgifte-discovery-en-eurosport-te-staken/

Resultaat:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/tv-en-internetabonnement-voor-miljoenen-nederlanders-duurder/
En het blijft echt niet bij deze ene keer hoor. Nu alle partijen de uitmelkpositie in hebben genomen gaan ze elke keer tot het uiterste en verleggen ze de grenzen steeds iets verder (wat jij en ik mogen ophoesten)!
Jpee

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Nick 999
Waar kan ik de Russische HD stream vinden
Echte Fox Fan ben jij
Ziggo moet Fox nog veel duurder maken :joy:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Foxsports is al duur genoeg. Zelfs de NOS heeft 70 miljoen Euro kunnen neertellen bij Fox omdat ze anders niet eens meer de samenvattingen zouden mogen doen. En aangezien dat gemeenschapsgeld is, betalen we indirect toch al mee aan dat bedrijf.
Gezien de schaarste op de kabel en de benodigde nieuwe bandbreedte voor DOCSIS 3.1 zou ik als Ziggo gewoon tegen FoxSports zeggen : Betaal óns maar als jullie willen dat we het kanaal doorgeven, anders gaat het op zwart. Ziggo Abonnees kunnen dan evengoed wel kijken via internet.

De stream URL's worden overigens pas kort voor de wedstrijden vrijgegeven en wisselen steeds. Persoonlijk ben ik daar gelukkiger mee dan met een abbo want nu kan ik meerdere wedstrijden tegelijk volgen.
За здоровье! :sunglasses: :sunglasses:
Jpee

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Wauw nick 999 dat zou mooi zijn
Fox betaald ziggo en die geeft dat natuurlijk
Aan zijn klanten
Straks zeg ik nog wat is ziggo goedkoop met fox sport ( haha)
Gelukkig heeft mijn opmerking ziggo is duur met fox sport toch wat los gemaakt
En wat de reden ook is ...... doe er wat aan ziggo want fox sport is veel te duur
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Heb je zelf een idee wat Ziggo hier aan zou kunnen doen dan? (behalve doorberekenen aan alle klanten)

Uitgelicht topic