Beantwoord

Geen signaal op de tijdelijk extra zenders van Film1

• 16 maart 2020
  • 25 reacties
  • 3144 keer bekeken

De tv geeft aan geen signaal bij de extra zenders van Film1. Wie weet wat het probleem is en wat kan ik er aan doen?

Zenders al opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat.

Tv met cl+ module.

Gert-Jan 

icon

Best beantwoord door KBX458 19 maart 2020, 09:18

Wellicht geeft dit topic antwoord op de vraag.

Bekijk origineel

25 Reacties

Goedemiddag @GJvHalder, welkom op de Community! :blush:

Vervelend om te lezen dat de kanalen van Film1 niet werkzaam zijn. Hoe staat het er momenteel voor? Zijn de Film1 kanalen inmiddels beschikbaar? 

Bij mij geeft mijn TV ook aan dat het niet in mijn Abo zit voor Film1 zenders.

Ik kijk tv met CI+ module en heb geen Mediabox.

Goedemiddag @GJvHalder, welkom op de Community! :blush:

Vervelend om te lezen dat de kanalen van Film1 niet werkzaam zijn. Hoe staat het er momenteel voor? Zijn de Film1 kanalen inmiddels beschikbaar? 

Nee, helaas nog niet. Krijg nog steeds de melding Geen signaal. De 'tekenfilm' zenders doen het wel.

Mvg,

Gert-Jan 

Hier op de mediabox XL de melding geen signaal bij Film1 zenders. De andere tijdelijk gratis zenders werken wel.

wel heel veel respect voor deze actie van ziggo. 

Reputatie 7
Badge +27

Wat is je signaalkwaliteit en sterkte op deze zenders?

Ben ik helemaal met je eens Arnop75.

Slecht tot helemaal niets

Idem , mijn tv is een Android Philips tv en is al digitaal.

Al getest alles digitaal.

Maar Film1 werkt echt niet.

Hij zegt gecodeerd en dat is het dan.

Het kan zijn dat de smartcard de gegevens nog moet krijgen.

Met de TV aan: Ga naar Mijn Ziggo onder Producten naar de smartcard en dan klikken op Zenders en pincode herstellen en op de volgende pagina 

Klik op de schermafbeelding voor een vergroting.

Het kan zijn dat de smartcard de gegevens nog moet krijgen.

Met de TV aan: Ga naar Mijn Ziggo onder Producten naar de smartcard en dan klikken op Zenders en pincode herstellen en op de volgende pagina 

Klik op de schermafbeelding voor een vergroting.

Dank je Be rt, dit heb ik al geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Gert-Jan 

HIer ook geprobeerd. Ook geen resultaat helaas

Bij mij precies hetzelfde! Ik heb alles al geprobeerd zelfs de coax kabel vervangen. Wel raar dat de kids progamma's het wel allemaal doen. Mensen die gebruik maken van KPN hebben hier geen last van:weary:

Tijdens de uitpakweken deed Film 1 het ook al niet. Het is een goeie initiatief maar dan moet het wel werken.

Reputatie 7
Badge +27

Welk abonnement heb je?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/tijdelijk-extra-tv-zenders

De extra zenders zijn vanaf maandagmiddag 16 maart beschikbaar voor Ziggo klanten met digitale televisie. Heb je geen digitale televisie? Dan kijk je via de gratis Ziggo GO app op je smartphone, tablet of laptop. Dit geldt voor alle zenders behalve Film1. 

Je moet een abonnement met ci+ module of mediabox hebben.

Ik heb precies hetzelfde. Twee tv's in huis met Ci+ module, film1 geeft melding "geen signaal". Ook niet na 15 minuten wachten na zenders herstellen via mijn Ziggo op beide smartcards. Op de tv met interactieve ci+ module krijg ik film1 wel als op op de rode knop druk en dan bij aanbieders film1 selecteer.

Is er iets aan te doen om de vier film1 zenders op de tv's te kunnen zien? Beide zijn ziggo gecertificeerde sony tv's, een van 2010 en een van 2014.

We hebben alles in 1 plus.

Welk abonnement heb je?

De extra zenders zijn vanaf maandagmiddag 16 maart beschikbaar voor Ziggo klanten met digitale televisie. Heb je geen digitale televisie? Dan kijk je via de gratis Ziggo GO app op je smartphone, tablet of laptop. Dit geldt voor alle zenders behalve Film1. 

Mijn abonnement is digitale tv en ik heb een CI+ module. Ook heb ik Ziggo GO maar ik zie geen film 1 op de app

Welk abonnement heb je?

Mijn abonnement is digitale tv en ik heb een CI+ module. Ook heb ik Ziggo GO maar ik zie geen film 1 op de app

Heb een digitaal abonnement, voldoe volgens mij overal aan en heb alles al geprobeerd.

GJ

Reputatie 7
Badge +17

Wellicht geeft dit topic antwoord op de vraag.

Mijn situatie:  Goedkoopste Ziggo abo en een eigen CI+ module en smartcard (zonder CI+ abo). Verder allemaal top kabels en verbindingen.

Film1 zenders werken niet: melding “geen signaal”

andere vanwege Corona extra zenders werken WEL

andere betaalde extra zenders geven een andere foutmelding "kan niet gedecodeerd worden”.

Dit geeft mij het idee dat het niets te maken heeft met instellingen gerelateerd aan de smartcard. Maar eerder met bekabeling. Het is bekend (althans bij sommigen) dat Film1 zenders op een kabelstream zitten die gevoelig is voor storingen. Mijn eigen kabels zijn weliswaar goed, maar ik weet dat het Ziggo signaal wat bij mij binnenkomt niet 100% goed is. Ik denk dat het daar mee te maken heeft. In elk geval bij mij. 

Reputatie 7
Badge +27

Met het basispakket kun je het Film 1 aanbod niet bekijken.

Je moet minstens TV Standaard hebben. eigen CI+ module en smartcard doen verder niet ter zake.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-zo-kan-je-naar-gratis-coronaaanbod-kijken/

Heb zelf alles-in-1 Complete met mediabox XL dus voldoe aan alle eisen volgens mij maar krijg wel melding geen signaal.

Ik heb TV standaard, CI+ modules. Alle andere zenders 99%-100% signaalsterkte. Alleen op de Film1 kanalen foutmelding 'geen signaal'. Nieuwe zenders opgehaald op de CI kaart en zelfs de TV nieuwe zenders laten zoeken. Resultaat blijft helaas negatief, geen Film1...

Hier idem dito. 

Alle zenders werken behalve de Film1 kanalen. 

Melding: geen signaal

Bij mij is het inmiddels duidelijk waar het aan ligt. Mijn tv zat aangesloten via een 2 gats wandcontact doos. Deze splitst het radio signaal er uit en daardoor komt de 122Mhz frequentie waar alle Film1 kanalen op zitten niet bij de tv.

Hetzelfde probleem kun je hebben als je nog een oude AOP hebt met 2 gaten in plaats van 1. Ik heb mijn tv gewoon even rechtstreeks in de meterkast aangesloten. Toen werkte alle Film1 kanalen gelijk.

Hmmmm betekent dit dat je met een 2 gats aansluiting in de wandcontactdoos geen signaal krijgt? Moet je dan maar een losse coax cabel van je meterkast door je woonkamer naar de tv leggen? Dat is handig zeg…niet dus.

Laat maar zitten dan, die Film1 zenders. Ik ga wel andere films streamen via Netflix of Videoland met de Chromecast..

Bij mij is het inmiddels duidelijk waar het aan ligt. Mijn tv zat aangesloten via een 2 gats wandcontact doos. Deze splitst het radio signaal er uit en daardoor komt de 122Mhz frequentie waar alle Film1 kanalen op zitten niet bij de tv.

Hetzelfde probleem kun je hebben als je nog een oude AOP hebt met 2 gaten in plaats van 1. Ik heb mijn tv gewoon even rechtstreeks in de meterkast aangesloten. Toen werkte alle Film1 kanalen gelijk.

Gebeld met Klantenservice, schijnt idd in de (eerste) aansluiting te zitten. Film1 is bezig met een downscaling en die hadden ze (afgelopen) woensdag verwacht...

Reageer