1
Vraag
2
Reacties
omesars

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen serielinking bij het opnemen van content op alle sportzenders

Met de overgang naar de nieuwe box met kan ik niet meer de F1 races opnemen in serie dit kon bij de Mediabox wel rest van de F1 is wel in te stellen in serie hoe is dit op te lossen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @omesars. Leuk dat je voor dit vraagstuk een topic start op onze Community, welkom!

Jullie hebben helemaal gelijk @AoxoMoxoA en @omesars. Sinds 16 juli is het niet meer mogelijk om serieopname in te plannen op een sportzender. Dit heeft betrekking tot alle sportzenders.

Waarom?
Voorheen kreeg een sportevenement een algemene naam van het evenement mee, bijvoorbeeld 'UEFA Champions League'. Het was dan niet duidelijk wie tijdens het sportevenement de strijd gaan leveren en daarnaast was het evenement lastig te vinden. In de TV-Gids passen we de naam nu aan naar iets als 'UEFA Champions League: Juventus – Ajax'. Dit voorkomt dat je enorm veel opnames krijgt van bijvoorbeeld Eredivisie en verbetert ook nog eens de zoekresultaten. Zo kun je nu bijvoorbeeld zoeken naar 'Real Madrid' en vind je eenvoudig het juiste sportevenement.

Deze verandering is van toepassing op alle sportzenders, zoals:
20 - Eurosport 1
411 - Eurosport 2

421 - FOX Sports 1
422 - FOX Sports 2
423 - FOX Sports 3
424 - FOX Sports 4
425 - FOX Sports 5
426 - FOX Sports 6

14 - Ziggo Sport
401 - Ziggo Sport Select
402 - Ziggo Sport Voetbal
403 - Ziggo Sport Golf
404 - Ziggo Sport Racing
405 - Ziggo Sport Docu
406 - Ziggo Sport Extra

We werken er nu aan om de serielinking terug te krijgen bij deze programma's.

Edit 29-12-2020: Helaas is het in de huidige IT systemen niet mogelijk om serie opnames mogelijk te maken met behoud van de bovengenoemde voordelen van de gespecificeerde titels. Daarom blijft serie linking voorlopig niet mogelijk op de sportzenders.

Mocht het IT landschap dit in de toekomst wel toelaten zal dit natuurlijk opnieuw bekeken worden, maar daar is nu geen zicht op.

Bekijk in context

3 Reacties 3
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Sinds een week ervaar ik hetzelfde. Serieopnames op Ziggo Sport op de Next kan ik niet meer maken. Ik wordt niet meer voor de keuze gesteld, de opname wordt gelijk gepland. Met Ziggo Go ook hetzelfde, al heb ik dit niet uitputtend onderzocht.
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @omesars. Leuk dat je voor dit vraagstuk een topic start op onze Community, welkom!

Jullie hebben helemaal gelijk @AoxoMoxoA en @omesars. Sinds 16 juli is het niet meer mogelijk om serieopname in te plannen op een sportzender. Dit heeft betrekking tot alle sportzenders.

Waarom?
Voorheen kreeg een sportevenement een algemene naam van het evenement mee, bijvoorbeeld 'UEFA Champions League'. Het was dan niet duidelijk wie tijdens het sportevenement de strijd gaan leveren en daarnaast was het evenement lastig te vinden. In de TV-Gids passen we de naam nu aan naar iets als 'UEFA Champions League: Juventus – Ajax'. Dit voorkomt dat je enorm veel opnames krijgt van bijvoorbeeld Eredivisie en verbetert ook nog eens de zoekresultaten. Zo kun je nu bijvoorbeeld zoeken naar 'Real Madrid' en vind je eenvoudig het juiste sportevenement.

Deze verandering is van toepassing op alle sportzenders, zoals:
20 - Eurosport 1
411 - Eurosport 2

421 - FOX Sports 1
422 - FOX Sports 2
423 - FOX Sports 3
424 - FOX Sports 4
425 - FOX Sports 5
426 - FOX Sports 6

14 - Ziggo Sport
401 - Ziggo Sport Select
402 - Ziggo Sport Voetbal
403 - Ziggo Sport Golf
404 - Ziggo Sport Racing
405 - Ziggo Sport Docu
406 - Ziggo Sport Extra

We werken er nu aan om de serielinking terug te krijgen bij deze programma's.

Edit 29-12-2020: Helaas is het in de huidige IT systemen niet mogelijk om serie opnames mogelijk te maken met behoud van de bovengenoemde voordelen van de gespecificeerde titels. Daarom blijft serie linking voorlopig niet mogelijk op de sportzenders.

Mocht het IT landschap dit in de toekomst wel toelaten zal dit natuurlijk opnieuw bekeken worden, maar daar is nu geen zicht op.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Cecilia Ziggo ,
Hartstikke goed om hier opheldering over te krijgen. Ik denk dat het onder de huidige omstandigheden de juiste beslissing is, totdat er een veel betere implementatie is van het opnemen van series op de sportzenders.
Vraagje: Kan er een specifiek (gesloten) topic ingericht worden, waarop ik me kan abonneren om van dit soort veranderingen/nieuwtjes op de hoogte gehouden te worden?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic