nico12

Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Geen of storend geluid Horse en Country

De zender Horse en Country heeft geen of storend geluid. Deze storing was ook in juni 2019. Ook nu is de storing niet reproduceerbaar waaruit volgt dat er TV's zijn die wel correct geluid geven. Zie afgesloten topic. Telefonisch heb ik de storing aan Ziggo doorgeven, echter na 46 minuten heeft Ziggo het contact verbroken. Het afgelopen half jaar was hier nog een storing welke veel te moeizaam is opgelost. De klantenservice van Ziggo daar moet de bezem door.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
nico12
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Gewijzigde situatie: H&C geluid geen afwijking ( ook de vertraging geluid is niet meer aanwezig).
Er is geen enkele klacht meer aanwezig.
Wel nog een vraag over H&C Ziggo: de uitzendingen zijn m.i. specifiek door Ziggo. Is er een relatie tussen H&C Ziggo en H&C Nu (On Now), bijvoorbeeld als er live uitzending is, of een andere relatie.

Bekijk in context

29 Reacties 29
nico12
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Per mail een klacht ingediend o.a. t.o.v de klantenservice. Hoop op contact met de zelfde medewerker als ongeveer 6 weken geleden. Toen was de oplossing excuses van Ziggo en maand gratis kijken. {totaal storingen 3 binnen 3 maanden} Hoop in ieder geval te bereiken dat de klant vriendelijkheid en de kennis van de medewerkers klantenservice verbeterd. Ook toen heb ik al aangegeven, leg een correct dossier aan zodat ik niet telkens hetzelfde verhaal aan tig medewerkers moet doen.
nico12
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@ 2 maanden geleden 21 juni 2019
Inmiddels zijn er meer meldingen van klanten die het geluid op de zender niet goed doorkrijgen. Het gekke is dat het niet bij iedereen op elke manier fout lijkt te gaan. Hier kan ik het nog niet gelijk reproduceren, maar ik ga het doorzetten naar het onderzoeksteam om hiermee aan de slag te gaan!

Hallo reddende engel.
2 maanden geleden heb je deze storing opgelost. Helaas is de storing sinds gisteren terug.
Graag opdezelfde manier oplossen.
(uiteraard is hier gecontroleerd of hier een andere oorzaak mogelijk is, dit is volledig uitgesloten)

nico12
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
kewou

Hoe is het geluid van de zender Horse en Country?
Chevy93

Level 5
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Meer kan ik er niet van maken.
Geluid gaat aan en uit.
Zijn er geen ondertitels bij deze zender?
nico12
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Chevy93
Dit is inderdaad het terugkerende probleem. Niet iedereen zal klagen omdat niet ieder TV toestel hier gevoelig voor is.
nico12
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Jonathan-458

Hoe is het geluid van H&C?
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes
Goedemorgen nico12!

Logisch dat je baalt als het geluid slecht of helemaal afwezig is bij de zender Horse & Country.

Ik heb een duik genomen in je gegevens en ik zie dat je contact hebt gehad op 6 september. Mijn collega heeft je toen aangeraden om een andere televisie te checken om uit te sluiten of het aan jouw televisietoestel ligt. Had je intussen al tijd gehad om dit te controleren?
nico12
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Allereerst wil ik nogmaals benadrukken dat dit probleem NOOIT aan de TV ligt. Om de vrede te herstellen heb ik de TV'S omgeruild. Tevens heb ik extra testen met een Coaxkabel tijdelijk over de vloer gelegd om alles hier bij mij thuis uittesluiten. Exact identiek aan de storing in Juni hebben 2 van de drie TV's last van deze storing. Ook toen is de klantenservice Ziggo op het verkeerde been gezet omdat ze denken als er Tv's zijn die er geen last van hebben dan zal het wel aan de klant liggen. Maar als u het vorige afgesloten topic bekijkt dan kunt u ook lezen dat uw Ziggo collega Lycke de vorige tevens exact identieke storing intern bij Ziggo heeft opgelost.
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes
Super bedankt voor het testen nico12. Het is alles behalve de bedoeling dat je het gevoel krijgt dat we het probleem op jouw afschuiven, echter om zaken uit te sluiten heb ik je hulp nodig.

Ik ben aan het testen geslagen aan deze kant en ik heb op meerdere ontvangers het geluid getest, ik hoor geen onderbrekingen of wegvallend geluid. Ook heb ik het topic wat Lycke heeft beantwoord doorgespit, hierin vind ik terug dat er meerdere meldingen bij ons binnen waren gekomen. Op dit moment is dat niet het geval, we moeten er dus individueel mee aan de slag. Het kan zomaar zijn dat ik iets over het hoofd zie, vandaar de onderstaande vragen.


  • Ervaar je de problemen continu of zijn het specifieke programma's?
  • Zo ja, om welke programma's gaat het?
  • Is het enkel de zender Horse & Country waar je op dit moment de problemen mee ervaart?
nico12
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Samenvatting 1. Continue H&C geluid. 2.n.v.t. 3. Geluid van H&C.

Er is in dit topic nog 1 gelijke melding. De anderen van het vorige topic hebben helaas niet gereageerd.

Alle andere zenders werken, net als in Juni, perfect beeld en geluid. Alleen het geluid van H&C is niet aanwezig of haperend.

Aangezien deze zender hier veel gekeken wordt was het ontstaan merkbaar en gelijktijdig op 2 van de 3 toestellen, langzaam maar zeker storing, binnen een half uur.

Dus tussen juni en deze melding was het geluid van H&C uitstekend.

Individueel daar ben ik niet van overtuigd, nog 1 melding, anderen geven geen reactie.

In Juni heb ik tevens gesprek gehad met een onafhankelijke TV reparateur. Hij heeft mij tips gegeven voor het storing zoeken, testkabel, BER enz. en gemeld: het ligt nooit aan de TV, gemiddeld zou je kunnen zeggen dat de nieuwere TV's een correcter signaal van de provider nodig hebben.
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes
Goedemorgen nico12!

Zeker als je vaak kijkt dan is het opmerkelijk. Dankjewel voor het testen, checken en delen via deze weg! Ik heb het opnieuw voor je doorgezet naar het onderzoeksteam.
nico12
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Dank u wel.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi nico12, is de verstoring bij jou nog aanwezig? Onze onderzoekers hebben het probleem niet kunnen reproduceren (wat n.a.v. dat andere topic in het verleden wel lukte).
nico12
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
De storing is nog steeds aanwezig. En exact gelijk aan de vorige keer.

Het pakket waarin H&C zit heb ik gisteren opgezegd en eindigt dus over 1 maand.
H&C kijk ik nu op Apple TV. Alternatief is H&C van Ziggo streamen via Ipad echter daar niet voor gekozen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Mark Ziggo wrote:
Onze onderzoekers hebben het probleem niet kunnen reproduceren (wat n.a.v. dat andere topic in het verleden wel lukte).


Wat is er toen dan geconstateerd dat er mis was met het geluid?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
youriy wrote:
Wat is er toen dan geconstateerd dat er mis was met het geluid?

Toen is er een ticket naar de leverancier doorgezet, zij hebben enkele aanpassingen gedaan in de audio stream en daarna was het opgelost. Maar toen hoorden we op kantoor ook dezelfde storingen en dat is nu niet het geval. Ik geef in ieder geval door dat jullie nog steeds problemen ervaren op dit moment exact gelijk aan de storing in juni.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
PS: welke TV's (of mediaboxen) hebben wel last van deze storing? nico12 Chevy93
nico12
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
H&C: geen geluid, soms wat kraken, aangesloten via Coax de TV's Samsung UE40D8000YSXXN en Samsung UE55JS8000.
Indien de bovenstaande UE55JS8000 aangesloten wordt via mediabox Humax IHDR-5400C dan is het geluid vervormd echter sedert nu geen afwijking.
Een TV, H&C geluid zonder problemen, aangesloten via Coax, is Samsung UE32ES6800.
Tevens zojuist de testen nogmaals uitgevoerd met een Coaxtestkabel die rechtstreeks op de Ziggo binnenkomst stekkerdoos is aangesloten.
Wellicht ten overvloede alle andere zenders, alle TV's, zijn beeld en geluid geen probleem.
nico12
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Correctie: geluid met mediabox is weer vervormd.

Uitgelicht topic