Richard1268

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Film1 niet gratis?

Film1 wordt nu aangeboden door Ziggo. ik krijg echter niet “afspelen” te zien wanneer ik on-demand een film wil bekijken, maar “bestellen”. Hoe kan ik nu toch de film bekijken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JAC00088

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Hallo @Anne H Ziggo,

bij mij lukt het ook niet om on-demand te kijken met een Media Next Box. De lineaire kanalen zijn wel te bekijken. 
 

bij de on-demand app krijg ik dat ik moet inloggen en op het on-demand kanaal geeft hij geen abonnement. 

mvg 

Leon

update

ik kom er net achter dat je niet via app, maar via het on-demand gedeelte via aanbieder Film1 moet kijken. Bij mij werkt het dus. #dankjewelZiggo ? 

Bekijk in context

51 Reacties 51
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Richard1268

U verkeert waarschijnlijk in de veronderstelling dat Film1 On Demand geheel gratis zou zijn.

Dat is nergens zo gecommuniceerd.  Lees onderstaan citaat nog eens heel secuur door. Ik lees hieruit de er 4 Film1 zender gratis zijn en dat Flim1 On Demand zonder extra kosten te bekijken is. Dat extra staat dan m.i. voor zonder dat een abonnementsvorm nodig is waar het kunnen bestellen normaliter wel mogelijk is, edoch het bestellen zelf is dan niet gratis.

 

  •  Film1 zenders en Film1 On Demand
  •  Op de vier zenders van Film1 is een breed aanbod films en klassiekers in alle genres te zien. Ook zijn de films van Film1 On Demand vanaf dinsdagavond 17 maart beschikbaar voor Ziggo klanten met een Mediabox. In het On Demand menu onder 'Aanbieders' vind je bij Film1 een ruim aanbod films die je tijdelijk zonder extra kosten kunt kijken.

 

**EDIT**

Eerst poging tot posten werd geblokkeerd.

** moderator: De dubbele post is verwijderd **

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Ik denk dat hier inderdaad wat verwarring ontstaat omdat er bij sommige films er : maandabonnement staat en bij sommige geabonneerd…terwijl je dus kiest voor Film 1 als aanbieder mzzz 

 

 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Richard1268 welkom op de Community. De 4 lineare tv kanalen van Film1 zijn voor iedereen beschikbaar. Klanten met een Mediabox XL of een Mediabox next kunnen de on-demand omgeving van Film1 ook gebruiken. 

Wat voor type mediabox heb jij ?

JAC00088

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Hallo @Anne H Ziggo,

bij mij lukt het ook niet om on-demand te kijken met een Media Next Box. De lineaire kanalen zijn wel te bekijken. 
 

bij de on-demand app krijg ik dat ik moet inloggen en op het on-demand kanaal geeft hij geen abonnement. 

mvg 

Leon

update

ik kom er net achter dat je niet via app, maar via het on-demand gedeelte via aanbieder Film1 moet kijken. Bij mij werkt het dus. #dankjewelZiggo ? 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @JAC00088

Fijn dat je de juiste weg naar het On Demand gedeelte van Film1 hebt gevonden! 😉 

@Richard1268 , hoe staat het er momenteel voor bij jou? Is het inmiddels gelukt?

karinpronk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hallo, bij mij werken de gratis zender van Film1 wél, echter Film1 on demand niet.

Ik gebruik de Horizon mediabox en  volgens de medewerkers van Ziggo is op mijn box alles geactiveerd en moet ik om toch naar Film1 on demand te kunnen kijken, contact met Film1 opnemen.

Voor de duidelijkheid, ik heb samen met diverse Ziggomedewerkers alle mogelijke manieren, om Film1 on demand te kunnen zien, doorlopen en al die pogingen eindigden allemaal in hetzelfde blauwe scherm met activatiecode, die ik nergens kan invullen omdat ik geen abonnement heb bij Film1. Logisch want de Film1 zenders worden door Ziggo tijdelijk aangeboden. Als iemand iets weet, graag, ik ga Film1 nu bellen, als ik daar een oplossing krijg post ik het wel.

Groet, Karin

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @karinpronk . Wanneer je via het on demand menu van de mediabox naar film1 films gaat (dus niet de film 1 app), lukt het dan ook niet? 

karinpronk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @Lycke Ziggo, nee niet via on demand op stv en ook niet bij on demandknop op afstandsbediening..

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Maar welke stap zet je dan precies, met de on demand knop op de afstandsbediening? Kan je me vertellen wat je aanklikt en wat je ziet? Ik heb hier bijvoorbeeld de film fight club even getest. Deze film zit niet in mijn normale abonnement (ik heb Movies en Series L, maar geen film1). Als ik de film zoek vind ik 2 opties. Een optie om hem te huren en de “gewone” on demand optie. Die 2e is het aanbod via film1 en die kan ik gewoon starten zonder verder gedoe. 

Nu heb ik alleen een mediabox Next en geen Mediabox XL meer thuis, dus het zal er allemaal wat anders uitzien. Hoe meer informatie over wat je precies doet/ziet, hoe beter ik je kan helpen. Samen gaan we hier vast en zeker uitkomen 🙂 

karinpronk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb net met Film1 gebeld en daar werd mij verteld dat zowel Ziggo als KPN abonnees tijdelijk Film1 kanalen kunnen bekijken, maar als je geen abonnement hebt op Film1 je GEEN Film1 on demand krijgt. Niemand dus, alleen Film1 abonnees. Ik heb wellicht e.e.a. op de Ziggo site niet goed gelezen of Ziggo moet dat misschien ietsje duielijk communiceren?

karinpronk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Oops, ik had mij reactie net voor de jouwe geplaatst @Lycke Ziggo . Ik ga wat jij noemt even proberen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Als ik het mij goed herinner heb je bij de Mediabox XL in het on demand menu een kopje met aanbieders, waar je film1 kunt kiezen. 

 

karinpronk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

als ik zoek op flight club krijg ik geen resultaat, ik ga nu even bij aanbieder checken

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Fight, niet flight ;-).

karinpronk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

ja dat zag ik net. Enfin, ben nu naanbieders on ondemand gegaan, toen naar Film1 en toen heb ik op Kuifje (een film die ik bij het film1 on demand kanaal 105 zag) geklikt. Gevonden, erop geklikt en jawel hoor: niet geabonneerd, moet € 2,99 betalen.

Ben ik nu gek of wat?

karinpronk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Nee, niet gek. Dit staat op de site:

Op de vier zenders van Film1 is een breed aanbod films en klassiekers in alle genres te zien. Ook zijn de films van Film1 On Demand vanaf dinsdagavond 17 maart beschikbaar voor Ziggo klanten met een Mediabox

Dus..?

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Los betalen voor de film is dat je toch niet in het Film1 aanbod zit. 

Stel film1 stond niet open. Je hebt geen abonnement op Film1, dan kan je het aanbod van film1 ook niet los “huren” enkel de films die via Ziggo on demand “huren” worden aangeboden, kunnen los per stuk besteld worden. Als je een film van film1 kiest en de mediabox zou niet weten dat je hier recht op hebt door de corona-maatregelen, zou je zien dat je geen abonnement hebt en dat je een abonnement moet nemen (dus niet los betalen). 

 

Ik snap er dus niets van, maar denk echt dat je nog steeds niet op de goede manier zoekt. 

Kan je misschien iets van fotos laten zien van waar je in het menu zit? 

karinpronk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

ik ga wat foto's maken, downloaden naar laptop en hoe plaats ik die dan hier?

karinpronk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

oops, al gevonden, die foto's plaatsen

 

Uitgelicht topic