Beantwoord

Film 1 doet het niet

• 1 november 2019
  • 30 Reacties
  • 1253x Bekeken

Bij mij krijg ik code 48-32 bij Film1. Zou gratis moeten krijgen nu met uitpakweken. Alleen kanaal 13 werkt wel. Heeft iemand dit ook?

Groeten

icon

Best beantwoord door Steefb 1 november 2019, 23:02

“Kort gezegd betekent de E48-32 melding dat jouw mediabox geen of niet voldoende signaal ontvangt.”

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/foutmelding-e48-32-oorzaken-en-oplossingen-23660

Bekijk origineel

30 Reacties

Reputatie 7
Badge +26

“Kort gezegd betekent de E48-32 melding dat jouw mediabox geen of niet voldoende signaal ontvangt.”

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/foutmelding-e48-32-oorzaken-en-oplossingen-23660

Ja ik heb dit ook! Gisteravond al geprobeerd, maar nu werkt het nog niet. De telefonische helpdesk van Ziggo vertelde gisteravond dat er meerdere meldingen binnenkwamen. Later op de avond ook nog even via de Ziggo chat nagevraagd en daar werd gezegd dat het probleem waarschijnlijk bij mij thuis ligt. De sportkanalen van de actie werken bij mij wel, maar de film 1 kanalen niet.

Misschien dat ik vanavond nog wat met kabels ga proberen, alleen de stekker van de humax een tijdje uit het stopcontact halen werkte niet.

Ik ben wel benieuwd of bij andere mensen de filmkanalen 101 t/m 104 dit weekend wel of niet werken. Dus als iemand dit leest die normaal geen Film 1 abonnement heeft, graag even checken of deze kanalen nu wel/niet werken. Op www.ziggo.nl/uitpakken staat in ieder geval niets over een storing bij deze actie. 

P.s. ik woon in Tilburg. Ik weet niet of dit een regionaal probleem kan zijn.

Reputatie 7
Badge +35

Mogelijke oplossing:

Gan naar Mijn Ziggo → Producten → https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/#televisie

Scroll iets naar beneden tot je Mediabox of CI+, klik daar op Zenders en pincode herstellen en op de volgende pagina op Opnieuw ophalen.

Reputatie 6
Badge +8

Dat is geen oplossing voor “ geen signaal” .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/e48-e52-melding-oplossen#/

Reputatie 7
Badge +35

@Steefb Niet voor Rogier101, maar wel een mogelijke oplossing voor Paultb die een probleem heeft met: “De sportkanalen van de actie werken bij mij wel, maar de film 1 kanalen niet.”

Ook hier geen zenders 101 t/m 104. Ziggo sport had ik al. Alle zenders werken verder, dus het kan niet aan de aansluiting liggen. Bij mij is het dus de ziggo   “Laat ingepakt weken” 

Reputatie 7
Badge +17

Hier werken de kanalen 101 t/m 104 prima zonder dat ik iets heb hoeven doen.:blush:

Reputatie 7
Badge +35

Mogelijke oplossing:

Gan naar Mijn Ziggo → Producten → https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/#televisie

Scroll iets naar beneden tot je Mediabox of CI+, klik daar op Zenders en pincode herstellen en op de volgende pagina op Opnieuw ophalen.

@Derco Wat gebeurt er als je bovenstaande stappen uitvoert?

Reputatie 4
Badge +3

Hier doen ze het wel, op de Next beneden én boven.

Helaas doen de kanalen 101 t/m 104 het hier ook niet, krijg geen code in beeld maar een melding zwak of geen signaal

Bedankt voor de tips, maar ik heb geen oplossing gevonden.

Dit werkte allemaal niet:

Zenders opnieuw ophalen

DVD-recorder er tussenuit halen

Andere coax kabel

Humax paar minuten uit het stopcontact halen en smartcard eruit

Humax teruggezet naar fabrieksinstellingen

Ook het TV-signaal vanuit de meterkast en de modem/router even onderbroken

Alleen de Coax kabel naar de meterkast heb ik niet vervangen, zo'n lange heb ik niet in huis. Maar ik betwijfel of daar de oorzaak ligt, aangezien ook Steefb en Derco in dit topic problemen melden. Waarschijnlijk ligt het toch bij Ziggo, misschien regionaal in Brabant/Zuid-Nederland.

Reputatie 7
Badge +26

Maar ik betwijfel of daar de oorzaak ligt, aangezien ook Steefb en Derco in dit topic problemen melden.

Ik heb geen problemen, ik heb een mooi signaal op de film1 kanalen.

Sorry, verkeerde persoon… Ik bedoelde de topicstarter Rogier101 

Reputatie 7
Badge +26

Het is niet zo gek als / dat ze signaal problemen ervaren, zeer waarschijnlijk zijn die er al veel langer.

Ze komen alleen bovendrijven omdat die zenders nu bekeken kunnen worden.

Mogelijke oplossing:

@Derco Wat gebeurt er als je bovenstaande stappen uitvoert?

Helaas heeft dit niet geholpen. Maar dank voor het advies.

Ik had eerst ook problemen om film 1 te ontvangen. Je hebt het volledige signaal nodig. Dus geen gescheiden tv/ radio signaal. 

Ja ik heb dit ook! Gisteravond al geprobeerd, maar nu werkt het nog niet. De telefonische helpdesk van Ziggo vertelde gisteravond dat er meerdere meldingen binnenkwamen. Later op de avond ook nog even via de Ziggo chat nagevraagd en daar werd gezegd dat het probleem waarschijnlijk bij mij thuis ligt. De sportkanalen van de actie werken bij mij wel, maar de film 1 kanalen niet.

Misschien dat ik vanavond nog wat met kabels ga proberen, alleen de stekker van de humax een tijdje uit het stopcontact halen werkte niet.

Ik ben wel benieuwd of bij andere mensen de filmkanalen 101 t/m 104 dit weekend wel of niet werken. Dus als iemand dit leest die normaal geen Film 1 abonnement heeft, graag even checken of deze kanalen nu wel/niet werken. Op www.ziggo.nl/uitpakken staat in ieder geval niets over een storing bij deze actie. 

P.s. ik woon in Tilburg. Ik weet niet of dit een regionaal probleem kan zijn.

Ik heb precies hetzelfde. Als je de oplossing weet, dan hou ik mij aanbevolen.

Reputatie 7

Ik heb net even op mijn TV in de slaapkamer gekeken en daar werkt het op de CI+ Module gewoon Film1 en heb ook de Next waarop het draait.

Volg de stappen die@Be rt  aangeeft.

Of zet even je Media Box of TV even van de stroom en probeer het opnieuw om de zenders op te halen zoals aangegeven is.

Helemaal in het noorden hetzelfde probleem met Film1 kanalen. Gister al gezocht en het lijkt toch iets te zijn met het signaal. De volgende tips komen van een ander forum:

• Zorg dat je een modern AOP punt hebt,  Google effe op AOP punt en dan zie je ze de morderne versie.
  • Lost dat het nog niet op, haal dan een goede kabel Hirschmann Coax. Dit zal heel veel schelen, en zo zal je een goed signaal moeten krijgen.
  • Sinds kort zit oa filmnet op een zeer lage Frequentie bij ziggo met als gevolg dat veel mensen dit ineens niet meer binnen kunnen scannen en geen signaal erop hebben. Dit komt door oude splittertjes en of de wandkontactdoos in de woonkamer. Deze dempt de lage frequenties waar oa filmnet ineens op zit en naar de toekomst wel meer kanalen waarschijnlijk. De enige manier is doos eraf en direct op de kabel een plug zetten, is handig als het achter de kast zit. Of een Tras 2000 wandkontactdoos halen, die als enige echt goed gekeurd is voor deze frequenties.

Ik heb het idee dat het bij mij thuis wel eens aan 1 of meerdere van bovenstaande issue’s kan liggen. Ga zelf de komende weken eens wat proberen. 

Reputatie 6
Badge +8

idd, zit op 120 Mhz. Bij oude wcd's komt die niet goed door of zit op de radioaansluiting.

Reputatie 7

Hier deed gister Film1 het wel op de Next en de CI+ Module,

Vandaag heb ik de melding u moet zich abonneren op de zender.

Reputatie 7

Waarschijnlijk is dit de oorzaak van het niet kunnen kijken naar Film1 

TV-storing bij Ziggo (Bron: Totaal TV 03-11-2019)

Reputatie 4
Badge +3

Ja het weekend is afgelopen hè Sherlock.

Reputatie 7

Ja het weekend is afgelopen hè Sherlock.

Deze Sherlock was nog niet wakker om half 5 vanmorgen maar zie het inderdaad :see_no_evil: Alleen weekend.

Wel jammer voor de mensen die dit weekend geen Film1 hebben gehad door een storing, dat is dan wel weer zonde. 

Reputatie 7
Badge +26

@Dave- Ik heb niet het idee dat die storing het probleem is/was, meer dit

"Sinds kort zit oa filmnet op een zeer lage Frequentie bij ziggo met als gevolg dat veel mensen dit ineens niet meer binnen kunnen scannen en geen signaal erop hebben."

wat ARIEBOMBARIE aangaf.

Reageer