1
Vraag
2
Reacties
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Comedy Channel al paar dagen zwart beeld: watzkebeurt?

We hebben al paar dagen zwart beeld bij comedy channel via digitaal. Analoog is hij nog wel bereikbaar. Is dit een storing of is de verf op in mijn tv?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Zet de Humax eens boven en kijk dan eens wat deze aangeeft bij sterkte, kwaliteit en BER. Maar 20 meter kabel is wel vrij lang. Ook als het goede kabel is, al kunnen we dat zo natuurlijk niet bevestigen, is doorgaans wel een goede signaalversterker nodig.

En als het lukt kun je natuurlijk ook de Tv weke boven staat eens beneden uittesten. En dan dus niet via de Humax, maar rechtstreeks op de kabel.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Guido64,

Wanneer je met verf hebt gespeeld zou je dit bij meerdere zenders moeten opvallen 🙂 Er is dus iets anders aan de hand. Is Een algehele storing is er niet op die zender. Is Comedy Central de enige zender waar je dit probleem digitaal mee ervaart?
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Bedankt voor je reactie 😉

Nee ik ben er ondertussen achter dat meerdere kanalen zwart beeld geven RTL7, RTLZ, Net5, ComedyChannel. Onze huiskamer TV met een Humax 5200c werkt overigens wel normaal heb ik gisteren getest.

De slaapkamer tv waar bovenstaand probleem zich voordoet is met een kabel van zeker minimaal 20 meter aangesloten. Al is het wel een kwaliteitskabel en connectors.

Als ik bij signaal sterkte kijk geef hij Sterk aan als ik hem laat scannen met id 04444 of 05555 kan hij geen enkel kanaal vinden. Het gaat om een Sony Bravia KDL-32w5500.

Ik heb er ook nog eens een antenne versterker tussen gehad ook dat maakte geen verschil.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Zet de Humax eens boven en kijk dan eens wat deze aangeeft bij sterkte, kwaliteit en BER. Maar 20 meter kabel is wel vrij lang. Ook als het goede kabel is, al kunnen we dat zo natuurlijk niet bevestigen, is doorgaans wel een goede signaalversterker nodig.

En als het lukt kun je natuurlijk ook de Tv weke boven staat eens beneden uittesten. En dan dus niet via de Humax, maar rechtstreeks op de kabel.
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
oh ja natuurlijk. Waarom denk ik daar zelf niet aan haha
Dat ga ik doen bedankt voor de tip.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ach, je kan niet aan alles denken ... Ik vergeet soms ook weleens wat, waarbij ik mezelf soms een draai om mijn oren wil geven... Kan me gelukkig altijd nog inhouden :wink:

Veel succes, en ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Haha ja dat gevoel had ik nu ook even 😉
Ik laat het zeker weten kan even duren want de tv in de slaapkamer hangt aan de muur dus word even knokken met dat ding 😉
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Guido64 wrote:
Haha ja dat gevoel had ik nu ook even 😉
Ik laat het zeker weten kan even duren want de tv in de slaapkamer hangt aan de muur dus word even knokken met dat ding 😉


Gewoon los schroeven, dan valt ie vanzelf naar beneden. En dat geld tevens voor de trap. Scheelt echt veel tilwerk... :wink:
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Gelukkig woon ik in een bungalow dus die trappen vallen hier nogal mee 😉
Lijkt me verder een goed idee kussen eronder en stuiteren maar.
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Is me zonet iets ingevallen poosje terug had ik een probleem met een andere digitale tuner die heb ik inmiddels niet meer maar de oplossing van toen was nu ook de oplossing voor het bovenstaand probleem met mijn Sony met CI+ module.

arjan wrote:
Je zou eens kunnen proberen terwijl je Humax Fox C met smartcard erin aanstaat, om via Mijn Ziggo onder producten, digitale ontvangers/smartcards, het zenderaanbod opnieuw op te halen.


https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/geen-fox-tv-op-humax-ir-fox-c-ontvangen-26344

Dus probleem opgelost.

Bedankt Willem-A en Michael Ziggo voor het meedenken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Klasse Guido64

veel kijkplezier maar weer.

Ik verdien hier dus eigenlijk niet het beste antwoord... Wat kun je daarmee Michael Ziggo ?
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Jouw antwoord was niet het antwoord op mijn probleem maar was wel het beste antwoord met tips waar ik nog niet aan gedacht had en dus verdient 😉
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Guido64 wrote:
Jouw antwoord was niet het antwoord op mijn probleem maar was wel het beste antwoord met tips waar ik nog niet aan gedacht had en dus verdient 😉



Dank dan! dan maar even afwachten of Michael Ziggo het daarmee eens is :wink:
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
De vraag die er stond was volgens mij "wat is het beste antwoord" niet "wat de beste oplossing" is. Dan moet men een andere vraag stellen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic