Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

CNN in HD

Er worden weer wat wijzigingen in het zenderpakket aangebracht per 1 november. Maar wederom vertikt Ziggo het om eindelijk eens wat internationale nieuwszenders zoals CNN en BBC Worldservice op te waarderen naar HD.

Iemand enig idee waarom Ziggo dit maar blijft weigeren? Ik las ergens dat dit te maken zou kunnen hebben omdat er mediaboxen gebruikt worden die geen HD aan kunnen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Ziggo heeft wel degelijk HD Zenders en Media Box XL en Media Box Next die HD zenders doorgeven, zelfs de Humax boxen van Ziggo kunnen HD doorgeven.

 

CNN zal waarschijnlijk nog niet op de lijst hebben gestaan van Ziggo omdat dit een wereldwijde zender is en daar dient weer andere afspraken voor gemaakt te worden, maar het zal zekers in de toekomst wel gaan komen. Hier met deze oranje link Vind alle digitale zenders bij Ziggo zie je welke zenders al in HD worden uitgezonden en welke nog niet.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Alfons Verbiest

Level 9
  • 266Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes

Dat lijkt mij niet de reden. Dan zou Ziggo geen enkele zender in HD uitzenden.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Ziggo heeft wel degelijk HD Zenders en Media Box XL en Media Box Next die HD zenders doorgeven, zelfs de Humax boxen van Ziggo kunnen HD doorgeven.

 

CNN zal waarschijnlijk nog niet op de lijst hebben gestaan van Ziggo omdat dit een wereldwijde zender is en daar dient weer andere afspraken voor gemaakt te worden, maar het zal zekers in de toekomst wel gaan komen. Hier met deze oranje link Vind alle digitale zenders bij Ziggo zie je welke zenders al in HD worden uitgezonden en welke nog niet.

Alfons Verbiest

Level 9
  • 266Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes

Natuurlijk weet ik dat Ziggo HD zenders heeft. Mijn reactie sloeg op de laatste zin in het bericht van de topic starter.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@Alfons Verbiest  hij was voor Topic starter @Gertjan Woudenberg  bedoeld ?de reactie ?

Gertjan Woudenb
Topicstarter
Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het voor bepaalde type decoders noodzakelijk is dat zenders uit het basispakket ook in SD op het netwerk staan. Dat dat een reden zou kunnen zijn dat CNN nog niet in HD beschikbaar is.

Helaas weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Het zou een artikel van totaaltv kunnen zijn of Tweakers

Dat zijn meestal de site’s die dit nieuws uitbrengen.

Gertjan Woudenb
Topicstarter
Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Inmiddels zijn we weer  een aantal maanden verder. Maar nog steeds geen CNN in HD. De afgelopen jaren zijn meerdere zenders verdwenen dus van ruimtegebrek zal geen sprake meer zijn. Wanneer zal Ziggo eindelijk eens CNN in HD gaan doorgeven? Waarom worden er de laatste jaren vrijwel geen zenders meer naar HD opgewaardeerd?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Gertjan Woudenb

Meer dan een jaar geleden al, zelfs ;-). 

 

Of we CNN in HD gaan aanbieden en zo ja wanneer, dat is helaas niet bekend. Mocht er iets veranderen informeren we je hier uiteraard over. 

Uitgelicht topic