Beantwoord

Classics only is gestopt per 1 mei 2020 maar staat wel nog in de zenderlijst

• 13 augustus 2020
  • 16 reacties
  • 243 keer bekeken

Op kanaal 822 zou Classics Only moeten uitzenden, echter lees ik op internet dat deze zender per 1 mei 2020 is gestopt. Wellicht dat jullie het zenderoverzicht even moeten bijwerken?

https://mediamagazine.nl/radiozender-classics-only-staakt-uitzendingen/

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv

icon

Best beantwoord door Gianna Ziggo 17 augustus 2020, 12:00

Goedemiddag @Simon1979

Super dat je zo alert bent. Ik heb gelijk feedback ingediend voor de website zodat dit aangepast kan worden. Bedankt voor je alertheid en het melden! :blush:

Bekijk origineel

16 Reacties

Groot Nieuws Radio zou volgens jullie in TV Start moeten zitten, maar ik ontvang hem ook FTA, klopt dat? Is hier een wijziging in geweest?

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/radio (kanaal 860)

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/zenderwijzigingen (2 september 2019)

Goedemiddag @Simon1979

Super dat je zo alert bent. Ik heb gelijk feedback ingediend voor de website zodat dit aangepast kan worden. Bedankt voor je alertheid en het melden! :blush:

Groot Neuws Radio is inderdaad free to air te ontvangen en zit in het basis pakket. Dat moet echter nog aangepast worden in het zenderoverzicht. Classic Only moet verwijderd worden uit het overzicht.Tevens moet de naam van Dance Trippin kanaal 605 ook.nog steeds veranderd worden in Dance Televisie.

Ah, er moet nog wat aangepast worden dus. Goed dat je het aangeeft @Wonderdog! Ik heb ook de fout van Dance Televisie doorgegeven. :blush:

Hmm, ik was al druk aan het feedback type, maar Dance Trippin staat als niet meer aangegeven in het zenderoverzicht
Ik begrijp dat jij dit nog wel ergens online ziet staan. Kun je mij een URL toesturen @Wonderdog ?

De naam Dance Televisie staat al wel goed in het zenderoverzicht maar nog niet in de zenderlijst van de digitale decoders, daar staat nog steeds Dance Trippin.

Aaa,oké, dan weet ik bij wie ik dit moet melden! Bedankt voor het doorgeven! :-) 

@Gianna Ziggo Ik zie nog een foutje bij het scannen van netwerk 5555. Kanaal 979 Spike wordt niet gevonden zoals dat in het zenderoverzicht staat vermeld (https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv), de SD variant tussen haakjes vermeld in het overzicht welke FTA is.

Eerder hiervan melding gemaakt. Toen werd gezegd dat dit wellicht met een niet-gecertificeerde TV te maken zou hebben, maar ik heb ondertussen bij 3 verschillende gecertificeerde TV's geprobeerd bij vrienden en kennissen en bij alle 3 wordt kanaal 979 niet gevonden.

Dit geldt waarschijnlijk alleen voor oud UPC gebied (zoekfrequentie 164 MHz), want bij een kennis in oud Ziggo gebied (zoekfrequentie 474 MHz) vindt hij inderdaad wel kanaal 979 en wordt deze bij hem ook weergegeven bij de Ziggo Next.

Zou je dit s.v.p. ook door willen geven aan de technische afdeling? Alvast bedankt!

Groot Neuws Radio is inderdaad free to air te ontvangen en zit in het basis pakket. Dat moet echter nog aangepast worden in het zenderoverzicht.

Moet Ziggo ook nog even de FTA 'flag' in de techniek aanpassen, want mijn receiver geeft terug dat het kanaal gecodeerd is d.m.v. een smartcard pictogram in het scherm, terwijl ik hem wel gewoon ontvang. Voorheen was de zender inderdaad gecodeerd, maar nu dus niet meer, maar is deze DVB-C 'flag' blijkbaar blijven staan.

Goedemorgen @Simon1979

Super dat je het aangeeft. Ik heb ook dit doorgezet! :blush:

Goedemorgen @Simon1979 , 

Zoals aangegeven heb ik het doorgegeven aan de juiste afdeling en deze zijn op onderzoek uitgegaan. De terugkoppeling hierop was als volgt: 

Omtrent het probleem met Spike werd het volgende aangegeven: 

“het kanaal Spike SD staat op nummer 16 in NIT 4444 en is FTA

het kanaal Spike HD staat op nummer 16 in NIT 5555

en is gescarambled , de FTA hoeft niet de UPC 5555 Nit , omdat er in de fUPC footprint nooit SD Only boxen zijn verkocht. “

Wat betreft Groot Nieuws Radio. Er wordt door de desbetreffende afdeling aangegeven dat deze niet ongecodeerd te ontvangen zou moeten wezen. Dit wordt ook aangegeven op deze pagina.

@Wonderdog  jij geeft aan dat deze op de site aangepast moet worden. Waar heb je de informatie vandaan dat dit kanaal FTA beschikbaar moest wezen? Ik heb gezocht maar kan het zo niet vinden dat Groot Nieuws Radio vrij te bekijken moet wezen, alleen dat deze sinds kort digitaal te ontvangen is. En de afdeling waarna ik het heb doorgezet geven aan dat dit niet het geval is. 

@Gianna Ziggo bedankt voor de terugkoppeling. Het gaat echter om NIT 5555 waarbij de SD variant van kanaal 16 niet op kanaal 979 zichtbaar is. Bij alle andere HD zenders is de FTA variant in SD wel te vinden vanaf kanaalnummer 925.

979 ontbreekt dus in fUPC gebied en dit klopt volgens mij niet. Kun je dat nog doorgeven?

Ga ik doen! :blush:

@Gianna Ziggo en wat was de reactie van de technische afdeling?

Reputatie 5

Hoi @Simon1979 , 
Mijn collega's van de betreffende afdeling konden dit niet gelijk oplossen en er is een ticket aangemaakt. Ze zijn er dus nog mee bezig. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Bedankt voor de update @Rikst Ziggo !

Reageer