Vraag

Classic FM (analoog)

• 17 juni 2019
  • 5 Reacties
  • 148x Bekeken

Op vrijdag 3 mei 2019 16:50 schreef Ziggo onderstaande
Onderwerp: wanneer stopt het analoge tv signaal bij ons en is er al bekend wanneer het analoge radiosignaal gaat verdwijnen?

Goedemiddag meneer/mevrouw Beem,

Wij stoppen door heel Nederland gefaseerd met de analoge televisie. Op de volgende pagina kunt u zien wanneer uw regio aan de beurt is. https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/ Hier staat ook uitgebreid beschreven wat u zelf kunt doen om minimale hinder van deze omschakeling te ondervinden.

Wat betreft de analoge radio heb ik goed nieuws. Deze blijft voorlopig bestaan. Wanneer en of dit ooit ook weggaat is nog niet bekend.

Groeten,

Kevin
Medewerker Klantenservice

En nu schrijft Ziggo in een Chat: Classic FM is analoog helaas niet leverbaar in jouw regio

Terwijl ik het wel ontvang maar met haperingen

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +16
Je zou hier even kunnen kijken op welke frequentie Classic FM zit (even op het tabblad Analoog klikken en de gemeente ingeven waar je woont) . Maar het kan zijn dat een station in de regio niet te ontvangen is en dan ontvang je soms het (zwakkere) signaal van een andere regio.

Hier staat :Geen zenders gevonden

Reputatie 7
Badge +16
Op moment dat begonnen wordt met intikken van de gemeente, dan moet deze als het goed is in de lijst verschijnen en kan deze aangeklikt worden. Als dat niet gebeurt val je wellicht onder een gemeente in de buurt.
Ik tik Den Haag, klik Zoek en zie Classic FM in het lijstje staan.
Amsterdam, Rotterdam, Leeuwarden: idem.
In welke gemeente woon je? Je hebt een match in het zoekveld nodig (lijstje klapt open) om een goed resultaat te kunnen krijgen. Anders bovenstaande melding.
EDIT
Nou dan maar dubbelop, Nick.
Reputatie 7
Maar het kan zijn dat een station in de regio niet te ontvangen is en dan ontvang je soms het (zwakkere) signaal van een andere regio.
Dat is bij FM signaal door de lucht natuurlijk wel het geval, maar bij analoge radio over de coax niet. De zender wordt wel of niet door onze centrale op de kabel gezet, daarin is geen overloop van regio's.

En nu schrijft Ziggo in een Chat: Classic FM is analoog helaas niet leverbaar in jouw regio
Die informatie klopt niet, ik heb al even gespiekt in het zenderoverzicht van jouw regio (waar @Nick999 en @hanh je ook al naar hebben verwezen).

code:
Classic FM 104,900 Stereo

Reageer