iNettie

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Blokkerig beeld zender 14 (Ziggo Sport) en 19 (SBS 9) bij Mediabox Next

Goedenavond allemaal,

 

sinds 4 dagen hebben wij de Mediabox Next en na heel wat installatie stappen werkt alles goed. Ik heb wel onder de kruipruimte een coaxkabel moeten doortrekken om de tv en mediabox daar te krijgen waar wij hem wilden. 20 meter eersteklas kabel, gekocht in een speciaalzaak. Maar nu: zender 14 en 19 geven geblokt beeld, heel irritant. Vooral omdat alle andere zender mooi doorkomen. (Samsung the Frame 65 inch, 2020 model, 4 K) Hoe kan ik dit verhelpen? Vooral zender 14 is van belang, die SBS 9 niet. Dank voor hulp en suggesties en input en duimen omhoog!

5 Reacties 5
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @iNettie en welkom op de Community,

Goed dat je via dit kanaal contact met ons opneemt! Ik kan me voorstellen dat het ontzettend vervelend tv kijken is op het moment dat 1 of meer zenders verstoord zijn. In vrijwel alle gevallen wordt dit veroorzaakt door ruis of interferentie op 1 of meerder frequenties. Hierdoor kan het dus zijn dat je op enkele zenders slecht beeld hebt, terwijl de rest van de zenders het zonder problemen doen.
Je geeft aan dat de coaxkabel in de kruipruimte verlengd is. Heb je ter controle al eens gekeken of je de storing op de Mediabox Next ook ervaart als je (tijdelijk) de coaxkabel eens rechtstreeks vanaf het aansluitpunt op de Next aansluit? Gebruik anders deze stappen om de aansluiting nog eens grondig na te lopen. Lost dit het niet op, dan zou ik graag wat foto's ontvangen onder dit topic van het eerste aansluitpunt, de aansluiting op de Next en de kabel die je verlengd hebt.
Dan kunnen we aan de hand daarvan hier verder analyseren.

iNettie
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor je reactie, Paul!

de kabel is niet verlengd, maar 20 m lang.

jouw optie om direct de mediabox next aan te sluiten is dus niet een verandering, want het is al rechtstreeks. De andere ruis-veroorzakers zal ik gaan onderzoeken.

een versterker is wellicht het beste.

ik houd je op de hoogte, dank voor het meedenken!!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@iNettie Top! Goed dat je de ruis veroorzakers nog even gaat controleren.Laat je weten wat de uitkomst is? 
Als het nog niet is opgelost, hoor ik het ook graag. Dan kijk ik met je naar een andere oplossing.

iNettie
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Zeker weten, alvast bedankt!!

I’ll be back

fijne dag!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@iNettie Top! Succes, en laat maar weten of het gelukt is.
Groeten,

Paul

Uitgelicht topic