BBC Four/Cbeebies en CBBC verdwijnen per 1 november bij Ziggo

• 13 september 2019
  • 260 reacties
  • 27202 keer bekeken

Vanaf 1 november zijn de zenders CBBC en BBC Four/Cbeebies (zij delen een kanaal) niet meer te zien bij Ziggo. Deze zenders zijn onderdeel van het Movies & Series XL pakket.

BBC en Ziggo zijn dit overeengekomen bij de nieuwe afspraken die gemaakt zijn tussen beide partijen. Klanten van Ziggo kunnen uiteraard nog wel genieten van alle overige zenders van de BBC: BBC One, BBC Two, BBC First, BBC Entertainment, BBC World News en de BBC-radiozenders.

Kijk ook in het On Demand aanbod binnen Movies & Series XL voor meer Engelse series, entertainment en kinderprogramma’s.

Ben ik ook mijn opnames kwijt?
Wanneer je een mediabox met harde schijf hebt, blijven de opnames gewoon beschikbaar.

260 Reacties

Reputatie 5

Ik heb geen vrij zicht op de Astra satelliet. Naast mijn flat staat een nog hogere flat waardoor ik niks aan een schotel heb. Voor degene voor wie het wel mogelijk is kan de satelliet een alternatief zijn voor ontvangst van BBC Four en andere HD zenders die Ziggo niet in het aanbod heeft. 

Voor het eerst zie ik KPN nu ook als alternatief voor Ziggo. In mijn wijk is het KPN netwerk vebeterd. Eerst was het maximaal haalbare op mijn adres 40 MB. Dit is nu 105 MB. Een snelheid wat voor mij voldoende zou zijn. KPN heeft een extra Duits tv pakket en in HD. Ook zijn de nieuwszenders in HD. Je krijgt een 4k decoder wat Ziggo nu alleen bij het duurste abonnement (TV Max) in bruikleen geeft. Overigens zit BBC 4 ook bij KPN niet in het aanbod maar spreekt het HD aanbod mij wel meer aan. 

Helaas heb ik dan niets meer aan mijn eigen interactieve Humax ontvangers, CI Plus modules en smartcards. Dus toch maar nog niet. Zo hebben beide aanbieders zijn voor en nadelen. Maar er is voor mij nu wel een alternatief. 

Ja Rick, ik zie je dilemma. Vaak is de Internetsnelheid nog een showstopper  voor een overstap.
Als je VDSL hebt, zoals jij, of zelfs glas, dan is dit probleem minder belangrijk.

Dat je na overstap dan verder nix meer hebt aan je coax-bekabeling en aanverwante ontvangstmogelijkheden, is nog een ander hobbeltje dat je moet nemen.

Ik denk dat niet alle klanten, die bij vervelende problemen, al snel roepen ik ga overstappen, dit voldoende beseffen.

Hoe meer concurrentie hoe beter. Dat zeker.

Blijven bewaarde programma's van BBC 4 op de nieuwe mediabox ook na 1 november beschikbaar?

Reputatie 7

Over alternatieven gesproken, ik kijk al een tijdje af en toe naar Britse zenders via viewabroad weliswaar in SD kwaliteit maar gratis, wil je in HQ kwaliteit kijken dan is dit tegen betaling ook mogelijk.

De site viewabroad is een onderdeel van Filmon TV en is gewoon legaal te bekijken, men heeft apps in de Microsoft en Google play Store en via Chromecast te kijken op je tv.

Neem je een abbo op Filmon dan heb je de beschikking over 500 HQ Channels, mochten er bij Ziggo nog meer zenders verdwijnen terwijl de prijzen verder stijgen dan overweeg ik bovenstaande optie misschien in combinatie met NPO Start of zo. Google maar eens op deze namen.

Ik ben nog aan het uitzoeken wat het verschil is qua resolutie tussen HQ en HD 

Reputatie 4
Badge +4

Blijven bewaarde programma's van BBC 4 op de nieuwe mediabox ook na 1 november beschikbaar?

Daar zou ik niet op rekenen Frank.

Reputatie 7
Badge +27

Quote uit het eerste bericht.

Ben ik ook mijn opnames kwijt?
Wanneer je een mediabox met harde schijf hebt, blijven de opnames gewoon beschikbaar.

De next heeft geen harde schijf, dus…?

Reputatie 4
Badge +4

Hij heeft het over de “nieuwe mediabox”. Dat zal dus de next zijn en dan ben je ze volgens mij echt kwijt.

Reputatie 7
Badge +4

Misschien dat @Marianne Ziggo (de topic-starter) kan aangeven hoe het zit met opnames op de Next van BBC 4 vanaf 1-11.

De Mediabox Next heeft geen eigen harde schijf, dus deze opnames blijven helaas niet bewaard. Een opname via bijvoorbeeld de Mediabox XL blijft wel bewaard. De opname staat namelijk fysiek op de harde schijf van de mediabox staan en blijft dan gewoon staan. 

Reputatie 1

Hier enkele weken geleden een schotel gezet (gelukkig eigen huis en vrij zicht) en ik moet zeggen: heb spijt dat ik het niet veel eerder heb gedaan. Naast de BBC kanalen ook Channel 4, 5 (tegenhangers van BBC 1 en 2) en dat zijn wat mij betreft een flinke aanvulling - moet zelfs zeggen dat ik amper meer BBC4 gekeken heb nadat deze erbij gekomen zijn. Dan hebben we het nog niet over verdere FTA kanalen als ITV en enkele docu kanalen met vooral ouder BBC materiaal.

Het Extra pakket is de deur uit, en met deze toevoeging is het overstappen naar een andere aanbieder voor TV/Internet ook een heel stuk makkelijker geworden. Nu is het hier nog wachten op een fatsoenlijk alternatief qua bandbreedte voor het Internet en bye bye Ziggo en dito Helldesk. Ziggo schiet door dit soort verschraling van het aanbod haar eigen glazen in, misschien niet voor de korte, maar zeker voor de lange termijn.

Reputatie 7
Badge +4

Als ooit het hier weer mag, komt een schotel er hier ook bij. Is een langgekoesterde droom. :)

De Mediabox Next heeft geen eigen harde schijf, dus deze opnames blijven helaas niet bewaard. Een opname via bijvoorbeeld de Mediabox XL blijft wel bewaard. De opname staat namelijk fysiek op de harde schijf van de mediabox staan en blijft dan gewoon staan. 

Voor de Next moet je toch extra betalen? Dan ben ik blij dat ik die 20 euro eenmalig en 1.50 euro per maand al maandenlang steeds een maand vooruit heb geschoven. Want als ik het goed begrijp zou ik dan extra betalen voor het recht om de baas van Ziggo mijn harde schijf te laten beheren. En voor het recht dat de baas van Ziggo naar eigen goeddunken allerlei door jou verzamelde programma's weg kan pleuren, als hij besluit dat een zender opeens geen deel meer uitmaakt van het Ziggo-aanbod.
Ik heb op mijn oude Mediabox XL toch al gauw een uurtje of 80 aan BBC 4 docu's staan. Als ik geen Horizon maar een Next abo had gehad, was die verzameling van 80 uur hoogwaardige televisie dus op 1 november in één keer verdwenen geweest? Als dat echt zo is, dan komt van dat voordurende uitstel van de aanschaf van een Next nu wel in één keer afstel!

Reputatie 7
Badge +4

Tsja, zo werkt het in de cloud. En veel aanbieders (o.a. KPN) hebben de opnames al in de cloud. Gaat een zender eruit dan is dat het gevolg. Als ik iets wil bewaren, neem ik het wel op via de dvd-recorder die ik heb (gekoppeld aan een oude Humax). Dan kan ik het branden voor lang bewaren. Als je Mediabox de geest geeft, ben je het ook kwijt.

Tsja, zo werkt het in de cloud. (...) Als je Mediabox de geest geeft, ben je het ook kwijt.

Ja, als de Mediabox de geest geeft, ben ik het ook kwijt. Maar dat is dan geen besluit van de baas van Ziggo. Het lijkt mij logisch dat als Ziggo zegt dat ik tegen betaling van de nodige pegels tot 400 uur video op hun harde schijf mag zetten, dat dat er dan op blijft staan tot IK besluit het te wissen en niet tot Ziggo dat beslist. Toch? Als ik een kelderbox huur voor de opslag van spullen, dan haalt de verhuurder toch niet ook opeens een bed uit mijn kelderbox omdat het van Auping en niet van Beter Bed komt?

Ik vraag me echt af of het klopt wat Marianne Ziggo schreef. Jammer dat zij of een van de moderators van Ziggo niet even reageerde op mijn eerdere bericht.

Anyway… begrijp ik het goed dat je het digitale ziggo-signaal naar je dvd recorder stuurt? Op mijn oude Humax 9200 kan ik in SD nog een beperkt aantal kanalen ontvangen. Als ik daar iets van opneem kan ik dat bestand inderdaad uitlezen naar mijn desktop computer en evt. daarna op een dvd’tje fikken. Maar kun je uitleggen hoe jouw configuratie in elkaar steekt?

Reputatie 7
Badge +4

Dat wissen zal wel met de rechten te maken hebben. Ze mogen het na oktober niet meer aanbieden. Dan lijkt het me logisch dat opnamen ook verdwijnen.

Ik heb de coax eerst naar de Humax lopen. Daarvandaan gaat de coax naar de tv. De decoder zit via scart aan de dvd-recorder. Als ik wil opnemen, zet ik de opname-timer van de recorder op AV1 en laat de Humax op dat tijdstip op kanaal zoveel aangaan.

Reputatie 1

Ik sluit me aan bij vele voorgaande reacties. Bijzonder jammer en teleurstellend besluit.

Het verdwijnen van BBC4 uit het pakket is voor mij dan ook reden om het abonnement op Movies en Series XL op te zeggen. Ik was een trouwe kijker m.n. van de vele muziekprogramma’s op BBCFour. De overige zenders in het XL pakket zijn voor mij bijzaak, dus het pakket gaat nu de deur uit.

Reputatie 2

Erg droevig dat BBC 4 verdwijnt. Het was de belangrijkste reden om voor Ziggo te kiezen in plaats van KPN. Een beetje beschaving tussen tientallen pulpzenders. Geweldige documentaires over kunst, cultuur en geschiedenis, uitstekende muziek en terug in de tijd met wekelijke Top of the Pops.

Gelukkig krijgen we op 1 november Revolt, met ‘ interviews, het laatste muzieknieuws, boeiende hiphopdocumentaires, live events en de beste muziekvideo’s van dit moment. ’.

Toch maar eens naar een satellietontvanger gaan kijken. De kosten vallen reuze mee zag ik.

Badge

Ja, ik vind het ook jammer dat BBC 4 weggaat maar sinds kort heb ik een I[PTV abonnement via een mediaplayer en heb alle Britse zenders tot mijn beschikking, Dus ik hoef niets meer te missen. Wat ik ook niet begrijp is date er avonds/nacht de vele  kinderzenders nog actief zijn terwijl tegen die tijd de kinderen al op bed liggen. Kan Ziggo die zenders niet combineren met andere (nieuwe) zenders en die later op de avonds/nachts laten zien?

Reputatie 3
Badge

Goedemiddag,

Ik vond dit antwoord op de vraag van een van de Ziggo klanten ter zake het verdwijnen van BBC4 per 1 november 2019:

https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/1172999343592419328

Gezien de reacties op het verdwijnen van dit net zag ik graag e.er.a. gestaafd met cijfers.

Reputatie 5
Badge +2

Heel simpel: Geld… Ziggo wilt eigenlijk niets aan zenders uitgeven.. maar wel van ons veel ontvangen.

Reputatie 7

Het is heel simpel, als Liberty Global het Moederbedrijf van Ziggo niet een overeenstemming kan komen met de Zenders van BBC, dan gaat heel simpel gezegd de stekker eruit. Dit is geen misleiding, er zal onderzocht zijn dat er te kort gekeken wordt naar deze zenders en is het dan logisch dat ze de doorgifte nog geven.

Maar de Brexit komt er ook aan, zal misschien een rol spelen. En tuurlijk zijn er liefhebbers van de zenders en die worden helaas benadeeld. Misschien kan je een klacht indienen via de klantenservice.

Reputatie 5
Badge +2

@Dave- Ziggo kijkt alleen naar geld.. niet of een zender gewenst is… en klachten erover? die gaan de prullenbak in.

Reputatie 7

Ik kan niet oordelen over Geld issue @donnerd  want ik heb het niet voor het zeggen, maar ik deel je mening en geheel met je eens. En klacht kan je altijd indienen, beter 1 te veel dan 1 te weinig.

Reputatie 5
Badge +2

@Dave- Aangezien de kabel gesloten is, zowat in opdracht van VodafoneZiggo… zal klagen nooit helpen.. velen kunnen immers niet weg. Als het kon zat ik allang bij T-Mobile… maar helaas… niet mogelijk.

Reputatie 7

@donnerd  ik heb in 2014 ben ik verhuisd van Alkmaar UPC naar  randgemeente  Broek op Langedijk Ziggo (Multikabel) we zitten al 20 jaar bij Vodafone en we wilden bij Vodafone Thuis, kreeg te horen, dit kan niet meer omdat dit door de fusie niet meer mogelijk was. Ik ben wel bij de kabel gebleven want ik ben bij KPN of andere duurder uit dan wat ik nu heb, alles staat sinds 2015 op Max en ik heb nooit iets gewijzigd. Maar we zijn zekers sinds 2016 tot nu al meer dan 20 zenders kwijt, jammer want er waren best leuke zenders tussen het pakket. Maar elke provider heeft zijn gebreken, en wie weet wat er in de toekomst bij komt. We gaan het afwachten wat het gaat worden in de toekomst.

Reageer