Sticky

BBC Four/Cbeebies en CBBC verdwijnen per 1 november bij Ziggo

• 13 september 2019
  • 237 Reacties
  • 14132x Bekeken

Toon eerste bericht

237 Reacties

Reputatie 1

Hoi allemaal,

Het verdwijnen van BBC 4 maakt duidelijk de tongen los bij jullie. En dat is natuurlijk voor te stellen wanneer een favoriete zender van de buis verdwijnt.

Wij hebben een nieuw contract met de BBC afgesloten, waarin we hebben bekeken welke van de verschillende kanalen van de BBC het meest relevant zijn voor de Nederlandse markt. Daaruit is naar voren gekomen dat we BBC One en BBC Two, BBC First, BBC Entertainment en BBC World News blijven doorgeven aan onze klanten. BBC Four (met overdag Cbeebies) en CBBC zijn minder relevant en minder bekeken en zijn daarom per 1 november uit het zenderaanbod gehaald.

Het is heel normaal dat als je iets wil veranderen (lees: verslechteren) in je aanbod aan jullie klanten waarvoor de klant hetzelfde blijft betalen, dat je dan eerst vraagt of de klant dat wel wilt. Je gaat niet zomaar een zender weghalen.

Echt weer zo’n actie van een machtige onderneming, die dat wel denkt te mogen bepalen.

Reputatie 7
Badge +35

Noem één provider die al zijn klanten mee laat beslissen en met alle meningen rekening houdt? Dan is dat een goede tip voor de zoekers naar een provider die wel naar iedereen luistert en alles doet wat zijn klanten willen en daar vrijwel geen geld voor vraagt.

Het statement van Ziggo lijkt me helder: “BBC Four (met overdag Cbeebies) en CBBC zijn minder relevant en minder bekeken en zijn daarom per 1 november uit het zenderaanbod gehaald.”

Reputatie 1

Uiterst teleurstellend dat BBC4 weg is. ‘Dat zijn Ziggo en BBC overeengekomen.’ Maar waarom? Het lijkt me helemaal geen goede overeenkomst.

Reputatie 4
Badge

Noem één provider die al zijn klanten mee laat beslissen en met alle meningen rekening houdt? Dan is dat een goede tip voor de zoekers naar een provider die wel naar iedereen luistert en alles doet wat zijn klanten willen en daar vrijwel geen geld voor vraagt.

Het statement van Ziggo lijkt me helder: “BBC Four (met overdag Cbeebies) en CBBC zijn minder relevant en minder bekeken en zijn daarom per 1 november uit het zenderaanbod gehaald.”

Het statement is duidelijk, inderdaad, maar raakt kant noch wal.

Ziigo heeft niet voor mij te beslissen wat relevant is of niet.

Reputatie 1

Dus ‘minder relevant en minder bekeken’ is een criterium voor weghalen uit het aanbod? Dan heb ik twee vragen: 1. Wat is de betekenis van relevant in dit geval, en wie bepaalt of een zender minder relevant is? 2. Als minder bekeken ook een criterium is, welke zenders gaan dan nog meer weg?

Ik kan gratis een aantal suggesties doen voor zenders die totaal niet relevant zijn, waar niemand naar kijkt, en die toch in het aanbod zitten.

Het statement van Ziggo lijkt me helder: 

Zoals ik al eerder zei: die super-experts hebben last van te veel vrije tijd en Stockholm syndroom. Nablaten dat ZIGGO iets minder relevant vindt is echt zinloos. Waar ik, en met mij toch zeker 200 mensen in dit forum en nog eens een paar honderd op Twitter nu al een week of acht op wachten, is een relevante uitleg van ZIGGO waarom wij minder relevant zijn en waarom BBC Four en CBeebies niet relevant zijn. De vele honderden boze reacties op alle sociale media lijken vooralsnog vooral het tegendeel te bewijzen. De bewering dat ZIGGO de wereld aan andere Britse programma's heeft bewijst eerder totale onkunde dan enig relevant begrip van het aanbod aan BBC programma’s.
De ontkenning door ZIGGO van de stelling dat het gewoon een ordinaire geldkwestie is heb ik trouwens ook nog nergens gelezen. Voorlopig houd ik het daarom op die uitleg.

Ondertussen draait mijn VPN (die ik betaal uit een besparing op mijn ZIGGO-abo) als een tierelier en kijken we BBC 4 en heel veel meer Britse zenders via de BBC iPlayer. Daar hebben we ZIGGO helemaal niet meer voor nodig. Dus kan ZIGGO ook fluiten naar onze Euro's. Wie niet horen wil moet maar voelen.

Reputatie 7
Badge +35

@paullschreef: “Zoals ik al eerder zei: die super-experts hebben last van te veel vrije tijd en Stockholm syndroom.”

Stockholm syndroom: “Het verschijnsel houdt in dat de gegijzelde sympathie voor de gijzelnemer krijgt.”

Als je goed gelezen zou hebben, dan zou je tot de conclusie moeten komen dat ik hier Ziggo op dezelfde hoop gooi als de rest van de providers, die precies hetzelfde doen.

Ik schrijf zelfs: “Dan is dat een goede tip voor de zoekers naar een provider die wel naar iedereen luistert.”

“Nablaten dat ZIGGO iets minder relevant vindt is echt zinloos. “

Als je wel goed gelezen zou hebben, ik blaat niets na, ik reageerde op het bericht daarboven, in die context plaatste ik het statement van Ziggo en niet die van mij.

Discussiëren prima en scherp mag zeker en heel direct ook, maar houd je dan wel aan de zuivere tekst en de feiten en de context waarin één en ander staat, anders wordt je ongeloofwaardig en lijk je meer op iemand die een ander graag afzeikt om zijn gelijk te halen en zo zag en zie ik je niet.

Reputatie 3
Badge

Hoe dan ook, geen enkele Ziggo-medewerker heeft meer een reactie geplaatst na de minder-relevant-dooddoener. Want dat argument kun je niet meer volhouden na deze discussie en andere ophef elders.

Ik hoop voor ze dat het verlies aan inkomsten niet hoger is dan wat de BBC vraagt voor de doorgifte van BBC Four!

Inmiddels draait de VPN-verbinding ook hier als een tierelier. Nu nog hopen dat HBO met een eigen streamingsdienst naar Nederland komt. 

Reputatie 3
Badge

1ste week zonder BBC four en wat is het toch triest gesteld met het Nerderlandse televisie aanbod!  Wat ben ik blij met mijn oude opnames van BBC four. Alstublieft kom terug op de beslissing om BBC4 uit het pakket te halen!?

Hier sluit ik me helemaal bij aan!! Laat BBC4 aub terugkeren, desnoods in een extra pakketje voor ondergeschoven documentaire zenders... Ik zou het afnemen voor 3,95 per maand😉

Reputatie 3
Badge

Niet iedereen kijkt BBC 4 over de horizon en de next. Dus metingen via die apparaten zijn niet helemaal betrouwbaar. Een echte enquête onder ziggo klanten zou de voorkeur hebben bij toekomstige uithollingen van het zenderpakket.

Inderdaad juist opgemerkt. BBC4 is al jaren verkozen tot de beste zender in de UK. Dat men hier in Nederland ook kenners heeft die dergelijke uitzendingen weten te waarderen getuigt van minachting van de klant. Dat Ziggo niet in staat is klantgericht te opereren zorgt ervoor dat concurrerende aanbieders zoals Cayway met de komst van het glasvezelnetwerk het Ziggo marktaandeel zullen overnemen.

Reputatie 3
Badge

Noem één provider die al zijn klanten mee laat beslissen en met alle meningen rekening houdt? BBC Four (met overdag Cbeebies) en CBBC zijn minder relevant en minder bekeken en zijn daarom per 1 november uit het zenderaanbod gehaald.

Opmerking 1: Wanneer men enig verstand heeft van marketing: Dat principe heet ‘Meeting Customers’ Requirements’. BBC4 is al jaren verkozen tot de beste zender in de UK. Dat men hier in Nederland ook kenners heeft die dergelijke uitzendingen weten te waarderen getuigt van minachting van de klant. Dat Ziggo niet in staat is klantgericht te opereren zorgt ervoor dat concurrerende aanbieders zoals Cayway met de komst van het glasvezelnetwerk het Ziggo marktaandeel zullen overnemen.

Opmerking 2: Minder relevant OMDAT ze ‘minder’ bekeken worden? Dat is logisch omdat BBC4 met haar volwassenenpakket pas vanaf 20.00 uur begint. Dat noemen we ‘cijfers op de juiste wijze interpreteren’.

Als een bedrijf enig verstand van zaken heeft en dat ook laat zien, dan  zal het kwalitatieve zenderaanbod daarvan profiteren.

Dan is er sprake van een leermoment. 

Reputatie 4
Badge

1ste week zonder BBC four en wat is het toch triest gesteld met het Nerderlandse televisie aanbod!  Wat ben ik blij met mijn oude opnames van BBC four. Alstublieft kom terug op de beslissing om BBC4 uit het pakket te halen!?

Hier sluit ik me helemaal bij aan!! Laat BBC4 aub terugkeren, desnoods in een extra pakketje voor ondergeschoven documentaire zenders... Ik zou het afnemen voor 3,95 per maand😉

Ik heb het jarenlang afgenomen voor bijna het drievoudige. Het was de enige reden waarom ik dat pakket had.

Reputatie 3
Badge

BBC en Ziggo zijn dit overeengekomen bij de nieuwe afspraken die gemaakt zijn tussen beide partijen. 

Goedemiddag, waar kan ik de mission statement van Ziggo of haar moederbedrijf vinden?

Reputatie 7
Badge +35

Noem één provider die al zijn klanten mee laat beslissen en met alle meningen rekening houdt? BBC Four (met overdag Cbeebies) en CBBC zijn minder relevant en minder bekeken en zijn daarom per 1 november uit het zenderaanbod gehaald.

@RLichtendahl Zoals je nu een op een onjuiste wijze een quote van mij hebt geplaatst, lijkt het of dit mijn tekst is.

Als je quote, wil je dit dan wel juist doen, nu verspreid je fake quotes en dat is geen correcte weergave van de werkelijkheid.

Reputatie 4
Badge

@Be rt 

Het is mij niet duidelijk wat jij helder vindt aan wat Ziggo schrijft.

Het is voor mij in het geheel niet duidelijk waarom BBC4 ‘minder relevant’ zou zijn.

Evenmin waar ze het idee vandaan hebben dat deze zender ‘minder bekeken’ zou zijn.

Zeker niet minder bekeken dan die talloze prutzenders die doorgegeven worden. Maar die kosten Ziggo waarschijnlijk geen cent, als Ziggo al niet betaald wordt om die door te geven.

Reputatie 6
Badge +8

Het idee dat BBC Four “minder bekeken” zou worden zou Ziggo kunnen hard maken door kijkcijfers te publiceren. Van iedere (virtuele) smartcard is bekend naar welke zender gekeken is. En omdat BBC Four in het Movies en Series XL pakket zat kon alleen gedecodeerd gekeken worden.

Ziggo zal ze natuurlijk niet publiceren maar de kijkcijfers zijn natuurlijk heel interessant in dit soort discussies. Zouden er bijvoorbeeld meer of minder mensen gekeken hebben naar BBC Four dan naar MyZen TV, ShortsTV of E!?

Reputatie 3
Badge

@RLichtendahl Zoals je nu een op een onjuiste wijze een quote van mij hebt geplaatst, lijkt het of dit mijn tekst is.

Als je quote, wil je dit dan wel juist doen, nu verspreid je fake quotes en dat is geen correcte weergave van de werkelijkheid.

Voor de goede orde; de opmerkingen zijn in de derde persoon geschreven en ik tutoyeer nooit:). De boodschap lijkt me verder duidelijk

Reputatie 2

Net als de meesten hier ben ik heel erg boos en teleurgesteld. Hoezo minder relevant voor de Nederlandse mark? Let ziggo dan helemaal niet op kwaliteit? Ik heb in elk geval mijn pakket teruggeschaald, en zodra ik alle opgenomen en nog niet gekeken programma’s gezien heb stap ik over naar T-mobile.

Reputatie 6
Badge +2

Net als de meesten hier ben ik heel erg boos en teleurgesteld. Hoezo minder relevant voor de Nederlandse mark? Let ziggo dan helemaal niet op kwaliteit? Ik heb in elk geval mijn pakket teruggeschaald, en zodra ik alle opgenomen en nog niet gekeken programma’s gezien heb stap ik over naar T-mobile.

Ik ben heel nieuwsgierig of je die opname’s nog hebt (mits het in de cloud is) doordat je nu geen rechten meer hebt op dat pakket.

Reputatie 2

De al gemaakte opnames staan nog gewoon op de ZIGGO Horizon box.  Die kan ik ook afspelen.

Reputatie 3
Badge

Damn, wat mis ik de kwaliteitsprogramma's van BBC4... Laat het aub terugkomen in het zenderaanbod !! Ik wil er zelfs voor betalen als het in een extra zenderpakket wordt aangeboden!! Please do Ziggo!!

Damn, wat mis ik de kwaliteitsprogramma's van BBC4...

Yes! Bij ons thuis zappen we nog steeds tegen beter weten in naar de geheugenplekken van BBC 3 en 4 voordat we ons realiseren dat dat via Ziggo niet kan. (en dat die zenders nu alleen via onze VPN verbinding en onze Chromecast kunnen zien. Wat een gedoe) 

Laat het aub terugkomen in het zenderaanbod !! Ik wil er zelfs voor betalen als het in een extra zenderpakket wordt aangeboden!! Please do Ziggo!!

Hier idem dito. Een mooi pakketje voor de NRC-lezer, de VPRO-kijker en de grachtengordelbewoner. Daar zijn er met elkaar toch zeker zo'n 150.000 van in Nederland en als die dat elitaire pakket à een tientje per maand afnemen is dat op jaarbasis een miljoen of 20. Daar kun je wel een paar kunst- en cultuurzenders met elkaar in een pakket proppen, lijkt me. Maar ja, Ziggo verwaardigt zich niet om op zo’n idee te reageren. Te druk met uitvogelen hoe je ‘niet relevant’ schrijft, schat ik zo in.

Nou, gelijk bericht van ZIGGO op mijn bijdrage een half uurtje terug!

Ronald Ziggo

You've made it! Van Stamgast naar Raadgever. Je bent hier inmiddels niet meer weg te denken.

Conclusie: Bij ZIGGO zijn ze gek geworden.

Reputatie 4
Badge

Nou, gelijk bericht van ZIGGO op mijn bijdrage een half uurtje terug!

Ronald Ziggo

You've made it! Van Stamgast naar Raadgever. Je bent hier inmiddels niet meer weg te denken.

Conclusie: Bij ZIGGO zijn ze gek geworden.

Zoiets heb ik een week of wat terug ook gekregen.

Conclusie: Ziggo behandelt z’n klanten als kleuters omdat Ziggo denkt dat z’n klanten kleuters zijn.

Zeuren ze, geef ze een lollie...

Reputatie 2

Ziggo spreekt zijn klanten als ze iets willen communiceren inderdaad toe alsof ze twaalf jaar of jonger zijn.

Reageer