BBC Four/Cbeebies en CBBC verdwijnen per 1 november bij Ziggo

• 13 september 2019
  • 260 reacties
  • 27132 keer bekeken

Toon eerste bericht

260 Reacties

Wat erg dat BBC-4 weg is!  Zeker voor mijn engelstalige echtgenote. Ga op zoek naar provider die mogelijk wel in pakker heeft. Dit is echt heel teleurstellend van ZIGGO. Ik lever graag al mijn suffe sportkanalen in voor BBC-4! Wanneer o wanneer komt er een keuzemogelijkheid in het extra’s pakket!! Het is niet meer van deze tijd. Doe eens iets echts innovatiefs mensen!

Reputatie 3
Badge

BBC4 is echt een topzender, met elke dag top documentaires over science, space, nature, art, music en nog veel meer. Voor mij een hoofdreden om voor het extra zenderpakket te kiezen. Erg jammer dat Ziggo nu heeft besloten BBC4 van de zender te verwijderen. Mijn oproep aan Ziggo en andere liefhebbers van BBC4. Breng de zender terug in het pakket!!! 

Die aankondiging heb ik dan gemist. 

Dat kan ik me goed voorstellen, want het was 6 weken geleden precies 1 regel in een nieuwsbrief, helemaal onderaan. Precies genoeg om te kunnen zeggen ‘we hadden het wel gemeld!’ en ruim voldoende om te laten zien dat het ZIGGO echt geen moer interesseert dat er een (relatief) klein klupje abonnees boos is dat BBC4 verdwijnt.
Kijk, zo zag die nieuwsbrief en mededeling over BBC4 er uit. Zie je het staan? Helemaal onderaan:

Reputatie 1

Waarom is mijn favoriete zender BBC4 er uit gegooid? De enige reden dat ik de afgelopen jaren niet ben overgestapt naar.KPN was dat Ziggo BBC4 in het pakket had. Zulke goeie series, documentaires.. er zitten zoveel van die waardeloze prutzenders in het XL pakket. Waarom moet eek kwaliteitszender er uit?

Reputatie 3

Ik probeer de reden van het verwijderen van de kanalen BBC3/BBC4 te achterhalen.

Ik heb een complaint (klacht) geplaatst bij de BBC, ik ben benieuwd naar hun reactie.

«

Dear Sir, Madam.

Last November 1st I was very surprised about my Dutch TV provider Ziggo.
They stops with the BBC3/BBC4 channels.
Why I don’t know, probably because you (the BBC) asking too much money.
My wife is very English related (origin from Malaysia) and she is really very sorry that these BBC channels are removed from our Dutch provider Ziggo.

We had at Ziggo an extra subscribtion of €11,95 each month, only special for the BBC4 channel. And now it is removed, amazing.

Kind regards

>>

Reputatie 3

Die aankondiging heb ik dan gemist. 

Dat kan ik me goed voorstellen, want het was 6 weken geleden precies 1 regel in een nieuwsbrief, helemaal onderaan. Precies genoeg om te kunnen zeggen ‘we hadden het wel gemeld!’ en ruim voldoende om te laten zien dat het ZIGGO echt geen moer interesseert dat er een (relatief) klein klupje abonnees boos is dat BBC4 verdwijnt.
Kijk, zo zag die nieuwsbrief en mededeling over BBC4 er uit. Zie je het staan? Helemaal onderaan:

Verbazend (trouwens, deze email niet gekregen, net zoals de email dat we dit weekend gratis de Film kanalen hebben - ook niet gekregen, mijn dochter wel).

BBC4 is echt een topzender, met elke dag top documentaires over science, space, nature, art, music en nog veel meer. Voor mij een hoofdreden om voor het extra zenderpakket te kiezen. Erg jammer dat Ziggo nu heeft besloten BBC4 van de zender te verwijderen. Mijn oproep aan Ziggo en andere liefhebbers van BBC4. Breng de zender terug in het pakket!!! 

Schandelijk! We horen de werkelijke achtergronden natuurlijk niet. Dit had eerder gemeld moeten worden,zodat klanten naar alternatieven kunnen kijken. Een essentieel onderdeel van een pakket valt weg,dat moet financiële gevolgen hebben.

Reputatie 7
Badge +9

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/

CBBC en BBC Four/Cbeebies worden sinds 1 november ook bij Ziggo niet meer doorgegeven. Net als bij KPN, Telfort, XS4ALL en NLE.

Op de fora zie ik vaak dat de schuld bij de providers gelegd wordt. Dit lijkt echter niet te kloppen. Het is namelijk niet erg voorstelbaar dat de providers die zenders écht niet meer willen doorgeven. Hier lijkt de ‘schuld’ echter bij BBC zelf te liggen. Alle NL providers met een nieuw contract hebben die zenders niet meer. Die met nog een lopend contract… hoe lang nog?

Het is gewoon het dagelijkse commercieel ‘spelletje’, die wordt opgevoerd door o.a. Ziggo en KPN.
De beconcurrerende bedrijven houden elkaar natuurlijk nauwlettend in de gaten. Wat kost pakket A bij de concurrent en wat zou dat bij ons moeten kosten? Wat zit er in dat pakket? Welke pakketten hebben onze concurrenten? Welke extra services hebben zij en wat hebben wij? Welke kwaliteit hebben zijn en hoe is die van ons. Wat is hun strategie en wat zouden ze de komende jaren gaan doen?

Commercieel gezien, is het natuurlijk de kunst om bijna hetzelfde pakket & services ( maar nooit exact hetzelfde, want dan is een direct vergelijk mogelijk ) te leveren, voor bijna dezelfde prijs. Eventueel kan wat extra opbrengst worden gegenereerd, door hier en daar iets te bezuinigingen op …

Dus als een concurrent de duurdere zenders laat vervallen ( om zo het pakket goedkoper te maken en/of meer opbrengst te genereren ), waarom zouden alle andere bedrijven dit niet doen. Ze kunnen alleen maar worden vergeleken met hun concurrenten, dus als dié die optie niet heeft, waarom wij dan wel ( dat kost alleen maar geld )?

Normaal gesproken heb je natuurlijk ook de markt/consument, als extra partij. De consument geeft geld uit aan zaken die ze willen hebben en geven daarmee de richting aan wat ze willen, maar ze volgen ook de markt. Slimme bedrijven proberen te voorspellen wat de volgende hype wordt, om in te spelen op de te verwachten vraag. Andere bedrijven proberen de markt/consument juist een bepaalde kant op te duwen, naar daar waar zij de ‘controle’ hebben.

Echter, zoals zo vaak, is de marktwerking ook hier verstoort. I.p.v. juist meer keuze of goedkoper of…. zoals je bij marktwerking met veel bedrijven zou verwachten ( alle bedrijven willen allemaal een deel van de koek, linksom of rechtsom ), is door een tekort aan bedrijven, juist het tegenovergestelde gecreëerd. De bedrijven volgen elkaar. Door juist de keuze/opties/verschillen klein te houden, heeft de consument niet echt een keuze en kan alleen maar te volgen.

Dat een concurrent BBC3 & 4 niet meer doorgeeft ( om welke reden dat dan ook gedaan is ), is juist voor alle andere concurrenten het teken, om dit ook te doen. Zij kunnen dit ongestraft doen, want in de vergelijking ( qua pakket & service ) met de concurrent verandert niets ( ze zijn nu allemaal BBC3 & 4 kwijt ), ze vergroten allemaal de opbrengst en de consument heeft geen ( andere ) keuze.
Als commercieel bedrijf kan je het bijna niet beter doen, behalve door monopolist te worden. Echter, is het bedrijf er voor ons of zijn wij er voor het bedrijf?

Wil je wat anders, dan vrees ik dat je zult moeten wachten, totdat er een nieuwe concurrent opstaat, die klanten moet/wil aantrekken en daarom meer opties & services geeft dan nu standaard is ( geworden ).

Ps. Een schotel zie ik niet echt als een alternatief, voor Jan-met-de-pet ( = het gemiddelde Nederlandse gezin, als die er al mag zijn ).

Reputatie 7
Badge +14

1 maand geleden !

https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-256/bbc-four-cbeebies-en-cbbc-verdwijnen-per-1-november-bij-ziggo-45730

Reputatie 7
Badge +14

Waarom is mijn favoriete zender BBC4 er uit gegooid? De enige reden dat ik de afgelopen jaren niet ben overgestapt naar.KPN was dat Ziggo BBC4 in het pakket had. Zulke goeie series, documentaires.. er zitten zoveel van die waardeloze prutzenders in het XL pakket. Waarom moet eek kwaliteitszender er uit?

Zie dit topic   https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/bbc-3-en-4-48123   en bij KPN zit bbc 4 er ook niet meer in alleen bij T- Mobile 

https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-256/bbc-four-cbeebies-en-cbbc-verdwijnen-per-1-november-bij-ziggo-45730

Reputatie 7
Badge +14

Een klap in mijn gezicht toen ik net BBC 4 aanzette om naar een weer een prachtig programma te kijken. Een van de weinige goede zenders (TV5, Arte, ARD) tussen alle pulp. Opeens weg. Alleen voor BBC4 heb ik dat dure XL pakket genomen. Dat gaat er nu acuut uit. Waarschijnlijk de hele Ziggo (internet, TV, telefoon).

Een klap in je gezicht zou het niet moeten zijn , KPN heeft bbc4 ook niet meer in het pakket alleen nog bij t-mobile 

Reputatie 7
Badge +14

Schandelijk! We horen de werkelijke achtergronden natuurlijk niet. Dit had eerder gemeld moeten worden,zodat klanten naar alternatieven kunnen kijken. Een essentieel onderdeel van een pakket valt weg,dat moet financiële gevolgen hebben.

1 maand geleden in het forum gemeld en via e-mail newsberichten

Reputatie 7
Badge +11

Het is inderdaad spijtig dat BBC Four uit het pakket is verdwenen. Een maand geleden is daar al heel veel over gezegd op het forum.

We hebben nog steeds geen antwoord op de vraag waarom BBC Four en de kinderzenders niet meer in de nieuwe doorgifte-overeenkomst tussen Ziggo en de BBC zijn opgenomen. We weten ook nog steeds niet of het aan de BBC ligt of aan Ziggo. 

Ik heb jaren geklaagd over het feit dat BBC Four nog steeds niet in HD werd doorgegeven. En nu is de zender helemaal verdwenen uit het pakket. Hopelijk komt BBC Four in de toekomst nog een keer terug. Het was voor ons een van de redenen om het Movies en Series XL-pakket te nemen. Misschien dat we dat maar weer eens een paar maanden stoppen tot het moment dat de volgende serie van Billions bij Ziggo beschikbaar komt.

Hier nog een teleurgestelde BBC-4 fan. Ziggo blijft de prijzen maar verhogen, terwijl zo het aanbod verschraalt. Pas wilden ze mij nog extra internetsnelheid door de neus boren, met dito verhoogde abbo kosten. Als je dan niet reageert zit je weer met nog hoger abbo kosten. Heb er gelijk onbeperkt bellen op vaste telefoon afgegegooid en ga weg bij het ook dure Vodafone, zijn andere mobiele providers die tegenwoordig goedkoop onbeperkt bellen aanbieden op mobiel voor weinig. Ik neem nu ook in overweging om Movies & Series XL eraf te gooien

@Pasi schreef: “Als commercieel bedrijf kan je het bijna niet beter doen, behalve door monopolist te worden.”

Ziggo is geen monopolist, je hebt volop keuzes van andere providers, KPN met dochters, en alle andere op de koperdraadjes zoals T-Mobile en mogelijk glasvezel en de schotel voor TV en 4G thuisnetwerk voor internet.

Aan jou de keuze wat je voorkeur heeft.

Reputatie 6
Badge +3

Erg jammer dat deze zender verdwijnt was één van de laatste kwaliteits docu zenders. Ook dat er niets vergelijkbaars in de plaats komt is een gemiste kans. Veel zenders verdwijnen uit het pakket en als er al iets voor terug komt is het een dertien in dozijn zender...

Reputatie 3
Badge

Een klap in mijn gezicht toen ik net BBC 4 aanzette om naar een weer een prachtig programma te kijken. Een van de weinige goede zenders (TV5, Arte, ARD) tussen alle pulp. Opeens weg. Alleen voor BBC4 heb ik dat dure XL pakket genomen. Dat gaat er nu acuut uit. Waarschijnlijk de hele Ziggo (internet, TV, telefoon).

Een klap in je gezicht zou het niet moeten zijn , KPN heeft bbc4 ook niet meer in het pakket alleen nog bij t-mobile 

Misschien een goede reden om over te stappen op t-mobile, en ze bieden ook het Ziggo sport pakket aan dus je kan daar ook gewoon Formule1 blijven kijken.

Reputatie 5
Badge +2

@Tfransen T-Mobile bied mij het volgende: Yes!

Op  ][postcode][, ][plaats][ is DSL Internet met een verwachtemaximumsnelheid van 17 Mbit/s downloaden en 2 Mbit/s uploaden beschikbaar.
Wat kan je hiermee?

als maximum aan… niet te doen dus.

Wat een vreemde actie om BBC 4 uit het pakket te halen. Ik kwam er pas achter toen ik vrijdagavond naar de zender wilde kijken. Krijg wel mailtjes over kinder en muziekzenders, maar BBC 4 moet stiekem van de zender. Ik kan ook nergens een reden vinden. Ligt het aan Ziggo of aan de BBC?

BBC4 steekt echt met kop en schouders boven andere zenders uit. Programma's over wetenschap, geschiedenis, ruimtevaart, hele goede muziekprogramma's. Discovery-achtige zenders vallen hierbij in het niet.

Het wordt misschien toch tijd om naar een nadere provider uit te kijken!

Reputatie 1

Ik vind het zeer teleurstellend dat BBC3 en BBC4 niet meer worden doorgegeven door ZIGGO. Ik heb nog geen enkele reden gehoord van ZIGGO en er is ook nog geen compensatie gegeven. Ik denk aan overstappen naar T-Mobile en ga mijn vrienden en kennissen vragen hetzelfde te doen. Maar misschien komt ZIGGO met een oplossing in de komende weken. Zo niet, dan is deze trouwe klant weg.

Reputatie 7

Je gaat er in de snelheid zekers op achteruit, mijn Pakket komt op 50mbps maar ik moet meer betalen om maximale 100/100 te krijgen voor glasvezel. Terwijl Ziggo Abonnement van mij nu op 500/40 ligt.

Ik behoud het nog wel even bij de Kabel voorlopig, want overstappen met zelfde pakket van Ziggo naar andere Provider loont hier niet in ieder geval, ik ga er op achteruit en kosten worden hoger.

Reputatie 7
Badge +11

De vraag of het aan de BBC of Ziggo ligt is nog door niemand beantwoord.

Een andere provider zoeken heeft weinig zin als het alleen om BBC Four gaat. 

Reputatie 1
Badge

Helemaal eens. BBC Four is een kwaliteitszender. Zeer jammer dat deze verdwenen is uit het Ziggo-pakket.

Gelukkig heb ik een alternatief: een schotel die o.a. gericht is op Astra 28 oost. Hier zitten de BBC-zenders (One, Two, Four en veel meer) in super HD-kwaliteit vrij te ontvangen op. Maar ja… niet iedereen heeft een schotel. Sommige moeten zich behelpen met Ziggo… ;-)

Reputatie 1
Badge

Weer een reden om weg te gaan bij Ziggo!

Eerst het HBO-aanbod uitkleden en nu BBC Four weghalen. Blijft weinig over aan echte kwaliteit op deze manier.

Ik ga op zoek naar (legale) alternatieven. Iemand tips hiervoor?

BBC Four in HD op de Astra 28 oost. Met een kleine schotel (60 cm) in Nederland al te ontvangen. De BBC-zenders zijn daar niet gecodeerd. Dus heel legaal.

Reputatie 1

Helemaal mee eens. Belachelijk dat de kwaliteitszender BBC4 uit een keuzepakket te halen. Mensen hebben hiervoor gekozen en betalen ervoor. Zoveel pulpzenders en dan deze ingeruild voor meer van hetzelfde. Argument dat kpn en andere providers dit ook hebben gedaan is een zwaktebod. Is het soms het beleid van Ziggo om een kopie van andere providers te worden? Lang leve de concurrentie. Ik heb het gevoel dat je als klant volledig machteloos bent. Zeer onbevredigend.

Reageer