Sticky

BBC Four/Cbeebies en CBBC verdwijnen per 1 november bij Ziggo

• 13 september 2019
  • 256 Reacties
  • 17978x Bekeken

Toon eerste bericht

256 Reacties

Reputatie 3

Hele slechte zaak, het is hier in Nederland onderhand een klus aan het worden om jezelf boven een RTL4 niveau te krijgen...wat een ramp...

Reputatie 3

Het lijkt tegenwoordig wel of wetenschap van de TV af moet, BBC4 was de enige fatsoenlijke zender die nog iets hieraan deed. Het niveau van History en Discovery is zo gezakt dat het niet eens meer de moeite is om daar naar te kijken. Het toch werkelijk van de zotte dat Ziggo dit zomaar uit het pakket gooit? Wat een belachelijke domme en kortzichtige beslissing...

Reputatie 3
Badge

Geachte Arahon, reageren  in aannames lost niets op. Vanzelfsprekend wens ik u wel een heel goed weekend toe

Reputatie 3

FOEI Ziggo 

ja jammer dat BBC 4 er nu afgegooid is de zender waar ik het meest naar keek 

en de kosten per maand maar verhogen en het pakket voor mij maar schraler maken FOEI ZIGGO !!!

Reputatie 3

Mijn vrouw kwam er vandaag achter dat BBC4 verdwenen is.

Heel vreemd dat het mailtje van Ziggo afgelopen week hier geen woord over heeft geschreven. Wel andere kanaalwijzigingen. Mijn vrouw kijkt heel veel naar BBC4, juist hierom hebben we het abonnement uitgebreid naar Movies/Series XL.

Het stond er toch in (mail over Giganet onderaan):

BBC Four/Cbeebies en CBBC uit zenderaanbod
BBC Four/Cbeebies en CBBC verdwijnen per 1 november uit ons zenderaanbod. Kijk voor BBC-programma’s naar de andere BBC-zenders en in het On Demand aanbod binnen Movies & Series XL.

Helaas die email nooit gekregen.

Net zoals de email die nu rouleert over gratis Filmnet dit weekend.

Ziggo  is zeer selectief.

Reputatie 3

Vandaag de Movies/Series XL opgezegd, want BBC3 en BBC4 waren voor ons het belangrijkste argument om dit abonnement aan te houden.

In Oosthuizen is er mogelijkheid tot glasvezel, Deze hebben wel BBC4.:

Zo te zien op de glasvezel: https://www.trined.nl/diensten/televisie/zenders/ zit BBC4 in het pluspakket.

Reputatie 1

Ik heb de klanten service voorgesteld de prijs van Movies en Series te verlagen van € 11,95 naar € 9,95 per maand omdat er vanaf Januari 10 zenders zijn gestopt met uitzenden of niet meer worden doorgegeven zoals BBC 4. De prijs van € 11,95 hoeft niet omlaag als er nieuwe zenders voor terug komen in 2020.

Reputatie 6
Badge +8

Of Ziggo, na het verwijderen van BBC 3 & 4, de lege kanalen van deze zenders opvult, is natuurlijk nog maar de vraag. Welke andere zender(s) zijn kwalitatief net zo goed en zijn ( voor een  groot gedeelte van de Nederlanders ) zo makkelijk te verstaan? Ik kan zo 1-2-3 geen nieuwe/andere bedenken. Sterker nog, zijn die er wel ?

De kans is groot dat Ziggo voor deze kwalitatieve goede zender moest betalen en dit is waarschijnlijk ook de reden voor het verwijderen ervan.

Er zijn genoeg nieuwe zenders, die voor Ziggo gratis zijn of die er zelfs voor willen betalen om op de Ziggo-kabel te mogen. Maar dat zijn vaak commerciële zenders en die willen verkopen, het liefst veel van het zelfde ( = een kopie van een al bestaand goedlopend programma ). Kwaliteit is dan van ondergeschikt belang, want dat kost extra geld ! 

Dat de Ziggo-kabel gevuld is/wordt met zenders is natuurlijk duidelijk, want ook Ziggo is commercieel. De vraag is echter, zijn wij als klanten blij met die op/invulling?

Ik niet. Ik vindt het verdwijnen van BBC 4 een echte aderlating, waardoor een groot gedeelte van de aanwezige kwaliteit op de Ziggo kabel wegloopt.

Reputatie 3

https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-256/bbc-four-cbeebies-en-cbbc-verdwijnen-per-1-november-bij-ziggo-45730?postid=465234

Hier wordt op redelijke toon verwoord waar ik het in heel grote mate mee eens ben.

Het is niet ok om een zwamverhaal over andere engelse series en amusement op te gaan hangen als Ziggi zijnde  als je kanalen met een heel ander karakter weghaalt. Schijnheilig op zijn minst en net zo relevant als de gemiddelde observaties van vriend Trump. Erg vervelend!

Het verdwijnen van BBC 4 is heel vervelend. Het aanbod van interessante tv bij Ziggo wordt steeds kleiner. BBC 4 was de enige reden om niet helemaal naar XS4all over te stappen. Dat zal nu wel gebeuren, of een provider die wel BBC 4 levert. Voorlopig de oude satelietontvanger maar weer van stal gehaald voor BBC 4. 

Reputatie 1

Ook ik heb naar aanleiding van het niet meer doorgeven van BBC 4 (mijn favoriete zender) en CBBC (waar mijn kinderen dagelijks naar kijken) besloten per direct mijn abonnement Series XL te beëindigen. Na vele prijsverhogingen die nu gecombineerd worden met een slechter zenderaanbod, denk ik er tevens over om naar een andere aanbieder over te stappen. T Mobile legt in mijn wijk glasvezel aan en biedt paketen nu met korting aan. Ik twijfelde al enige tijd over een overstap, maar Ziggo heeft mij met dit slecht gecommuniceerde besluit om hun zenderaanbod te verkleinen over de drempel geholpen.

Zojuist mijn abonnement aangepast van  MAX naar Complete. BBC FOUR was voor mij de reden om het uitgebreide pakket aan te houden. Eerder verdween ook AMC al, waar ik altijd naar Fear The Walking Dead keek. Er zijn ede afgelopen jaren enkel zenders verdwenen en er komt niets fatsoenlijks voor in de plaats. Wat mij betreft een gemiste kans van Ziggo!

Reputatie 1

Nog even gecontroleerd. T Mobile biedt met de komst van hun nieuwe glasvezelnetwerk voor maar €3,75 per maand een internationaal pakket aan met Britse en Duitse kwaliteitszenders. Hierbij zit ook de zender BBC 4 inbegrepen. Dat is nog wel een ander bedrag dan de €11,95 die ik maandelijks voor Movies en Series XL betaalde. Voorts vraagt T Mobile voor hun abonnement internet (50 Mbit/s) en televisie €45 per maand, waarbij men de eerste drie maanden na de overstap €15 korting krijgt, dus €30 per maand betaalt. De businesscase voor een overstap wordt steeds positiever.

Ook ik ben zeer teleurgesteld. Al die prachtige documentaires over rock- en popmuziek en de uitstekende wetenschappelijke docus en aanverwandte mogen we dus niet meer zien. De reden is mijn  nog steeds onduidelijk. Je kunt wel meer zenders schrappen wegens ‘kleine kijkdichtheid’. Dus wie interesse heeft in kunst en geschiedenis hoort bij een minderheidsgroep en daar is geen plaats voor? Ook het verschijnisjaar en de Imdb rating bij films zijn er niet meer. En zo wordt het GROTE ZIGGO steeds kleingeestiger :((

Ook ik ben zeer ontevreden over het verdwijnen van BBC4 (BBC3 is een internetzender geworden). Heb KPN juist NIET genomen wegens ontbreken BBC4. Er zijn verschillende manieren om BBC4 wel te zien, VPN of met name satelliet. Maar als ik op satelliet moet gaan dan zeg ik zeker Ziggo op.

Reputatie 7
Badge +14

BBC

Ziggo kondigde eerder aan dat op 1 november de zenders CBBC, CBeebies en BBC Four uit het zenderaanbod verdwijnen. CBeebies en BBC Four gebruiken hetzelfde kanaalslot. Het verdwijnen van deze zenders heeft te maken met een nieuwe distributieovereenkomst die VodafoneZiggo met BBC heeft beklonken. Ziggo volgt hiermee de weg van concurrent KPN, die deze zenders enkele jaren geleden uit het aanbod verwijderde. T-Mobile bevestigde onlangs aan Totaal TV dat CBBC, CBeebies en BBC Four bij hen onverminderd onderdeel van het zenderaanbod blijven.

Erg jammer dat BBC 4 zonder waarschuwing wordt verwijderd. Dit is inmiddels al de 6de kanaal dat verdwijnt en waar niks voor in de plaats komt:rage:  De disney channel 301, food channel, living channel, bbc 3 en nu bbc 4. De prijs gaat alleen omhoog en komt niets fatsoenlijks voor terug. Ik ben inmiddels

al bijna 40 klant en ben begonnen bij casema, maar ik ga nu naar een provider die wel mijn kanalen bied voor dezelfde prijs/

Reputatie 3

Ja ja, Ronihd maar je kunt ook iets anders beklinken kennelijk, “onverminderd onderdeel laten blijven van het zenderaanbod” en hoe is het relevant dat Ziggo KPN volgt?

En dat is het punt, wie beklinken?  Op basis waarvan? Wat is dan het alternatief, aub geen nieuwe rapzender van dj whatshisnameandidontgiveafuck.

Overwegingen transparant maken helpt.  bv Jammer jongens, we maken de afweging dat we het te duur vinden voor de doelgroep die het bedient.

Of ,. Met de rapper hopen we meer abonnementen te verkopen en rekenen we op de loyaliteit of het lage opzegrisico van oudere en of langlopende klanten zodat de financiële balans  op die manier positief doorslaat.

Objectief is het uiteindelijk een verschraling van diversiteit die ik oprecht jammerlijk vind en des te meer omdat een logische motivering ontbreekt. Jammer.

Reputatie 7
Badge +26

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/

CBBC en BBC Four/Cbeebies worden sinds 1 november ook bij Ziggo niet meer doorgegeven. Net als bij KPN, Telfort, XS4ALL en NLE.

Op de fora zie ik vaak dat de schuld bij de providers gelegd wordt. Dit lijkt echter niet te kloppen. Het is namelijk niet erg voorstelbaar dat de providers die zenders écht niet meer willen doorgeven. Hier lijkt de ‘schuld’ echter bij BBC zelf te liggen. Alle NL providers met een nieuw contract hebben die zenders niet meer. Die met nog een lopend contract… hoe lang nog?

Reputatie 3
Badge

BBC4 is echt een topzender, met elke dag top documentaires over science, space, nature, art, music en nog veel meer. Voor mij een hoofdreden om voor het extra zenderpakket te kiezen. Erg jammer dat Ziggo nu heeft besloten BBC4 van de zender te verwijderen. Mijn oproep aan Ziggo en andere liefhebbers van BBC4. Breng de zender terug in het pakket!!! 

Reputatie 1

Daar ben ik het volkomen mer eens.

Badge

Mag Bbc four terug alstublieft! Deze zender was de reden dat ik een XL pakket heb genomen.

Een klap in mijn gezicht toen ik net BBC 4 aanzette om naar een weer een prachtig programma te kijken. Een van de weinige goede zenders (TV5, Arte, ARD) tussen alle pulp. Opeens weg. Alleen voor BBC4 heb ik dat dure XL pakket genomen. Dat gaat er nu acuut uit. Waarschijnlijk de hele Ziggo (internet, TV, telefoon).

Reputatie 2

Om BBC 4 terug te krijgen kun je het beste een schotel ophangen. Dan kun je BBC 4 ook nog in HD zien. Of de Mobdro app installeren. Hiermee kun je ook de diverse Britse zenders waaronder BBC 4 kijken.

Reputatie 1

Ik kan BBC 4 nog wel.via de Astra sateliet op 28,2 graden oost ontvangen. Maar dat BBC 4 uit het pakket movies en series XL is verwijderd is zeer te betreuren  en absoluit onbegrijpelijk.

Reageer