Sticky

BBC Four/Cbeebies en CBBC verdwijnen per 1 november bij Ziggo

• 13 september 2019
  • 256 Reacties
  • 17978x Bekeken

Toon eerste bericht

256 Reacties

Reputatie 5
Badge +2

@Dave- Daarnaast is Ziggo WEL met misleiding bezig… Bommerang zat al in het kids pakket… en na alle bewuste fouten van Ziggo richting mij.. is mijn vertrouwen in Ziggo 0%.

Reputatie 7

Ik kijk nauwelijks naar de Kids zenders omdat deze gigantisch zijn veranderd, er zat op boomerang de oude meuk van Cartoon Network.

Maar ik begrijp je helemaal :slight_smile:

Reputatie 3
Badge

Het is heel simpel, als Liberty Global het Moederbedrijf van Ziggo niet een overeenstemming kan komen met de Zenders van BBC, dan gaat heel simpel gezegd de stekker eruit. Dit is geen misleiding, er zal onderzocht zijn dat er te kort gekeken wordt naar deze zenders en is het dan logisch dat ze de doorgifte nog geven.

Maar de Brexit komt er ook aan, zal misschien een rol spelen. En tuurlijk zijn er liefhebbers van de zenders en die worden helaas benadeeld. Misschien kan je een klacht indienen via de klantenservice.

Goedenavond, bedankt voor de reactie

Een aantal zaken: Er zal onderzocht zijn… is geen antwoord op de vraag.

Klacht indienen via  de klantenservice… Er is voor dit onderwerp geen klachtenformulier.

De Brexit komt eraan… Als de Brexit een feit wordt gaat alle BBC zenders voorlopig op zwart totdat de BBC een kantoor in Brussel heeft om haar uitzendingen weer toegankelijk te maken

(...) sinds kort heb ik een I[PTV abonnement via een mediaplayer en heb alle Britse zenders tot mijn beschikking (...) 

Peter, zou je willen melden waar je dat IPTV abonnement hebt afgesloten? Ik wil héél graag in de toekomst BBC Four (en een flink stel andere Britse stations, zoals ITV, Channel 4, SKY News, Film4) blijven of gaan volgen. Ik ken alleen FilmOn als IPTV service, maar als er alternatieven zijn hoor ik dat graag van je.

Reputatie 3

Mijn vrouw kwam er vandaag achter dat BBC4 verdwenen is.

Heel vreemd dat het mailtje van Ziggo afgelopen week hier geen woord over heeft geschreven. Wel andere kanaalwijzigingen. Mijn vrouw kijkt heel veel naar BBC4, juist hierom hebben we het abonnement uitgebreid naar Movies/Series XL.

Heel erg jammer dat BBC4 niet meer wordt doorgegeven.

Nu toch maar gaan kijken naar alternatieven, ik ben hier in Oosthuizen sinds het begin 1994 aangesloten op Ziggo en toevallig dit jaar hebben ze een glasvezel aansluiting gemaakt hier in het huis. Maar eens kijken of BBC4 daar wel wordt doorgegeven.

Maar nu eerst de Movies/Series XL stopzetten, heel teleurstellend allemaal.

Reputatie 3

Nu toch maar gaan kijken naar alternatieven, ik ben hier in Oosthuizen sinds het begin 1994 aangesloten op Ziggo en toevallig dit jaar hebben ze een glasvezel aansluiting gemaakt hier in het huis. Maar eens kijken of BBC4 daar wel wordt doorgegeven.

Zo te zien op de glasvezel: https://www.trined.nl/diensten/televisie/zenders/ zit BBC4 in het pluspakket.

Reputatie 3

Ja, ik vind het ook jammer dat BBC 4 weggaat maar sinds kort heb ik een I[PTV abonnement via een mediaplayer en heb alle Britse zenders tot mijn beschikking, Dus ik hoef niets meer te missen. Wat ik ook niet begrijp is date er avonds/nacht de vele  kinderzenders nog actief zijn terwijl tegen die tijd de kinderen al op bed liggen. Kan Ziggo die zenders niet combineren met andere (nieuwe) zenders en die later op de avonds/nachts laten zien?

Kan je via jouw mediabox waar je iPTV hebt, ook programma’s opnemen?

Reputatie 2
Badge

Waarom heeft Ziggo de BBC-zenders 3 en 4, zonder enige aankondiging vooraf of mogelijkheid tot inspraak, geschrapt? Ik voel me behoorlijk bekocht, was een fan van met name 4.

En wat krijgen we daar dan voor terug?

Reputatie 7
Badge +35

Zie dit topic voor het antwoord: https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-256/bbc-four-cbeebies-en-cbbc-verdwijnen-per-1-november-bij-ziggo-45730

Reputatie 6
Badge +2

Mijn vrouw kwam er vandaag achter dat BBC4 verdwenen is.

Heel vreemd dat het mailtje van Ziggo afgelopen week hier geen woord over heeft geschreven. Wel andere kanaalwijzigingen. Mijn vrouw kijkt heel veel naar BBC4, juist hierom hebben we het abonnement uitgebreid naar Movies/Series XL.

Het stond er toch in (mail over Giganet onderaan):

BBC Four/Cbeebies en CBBC uit zenderaanbod
BBC Four/Cbeebies en CBBC verdwijnen per 1 november uit ons zenderaanbod. Kijk voor BBC-programma’s naar de andere BBC-zenders en in het On Demand aanbod binnen Movies & Series XL.

Reputatie 6
Badge +8

Waarom heeft Ziggo de BBC-zenders 3 en 4, zonder enige aankondiging vooraf of mogelijkheid tot inspraak, geschrapt? Ik voel me behoorlijk bekocht, was een fan van met name 4.

En wat krijgen we daar dan voor terug?

U bent in dit geval niet de enige die Ziggo teleur stelt, met het niet meer doorgeven van BBC3 en 4. Maar dat kan u in meerdere draadjes op dit forum lezen ( o.a. ook de link van@Be rt ).

De aankondiging om beide zenders niet meer door te geven, is door Ziggo al een tijdje geleden gedaan. Ondanks de vele negatieve reacties heeft Ziggo deze beslissing niet teruggedraaid. Waarschijnlijk moet Ziggo voor de BBC zenders betalen ( kwaliteit mag nu eenmaal wel iets kosten ) en het verwijderen van BBC3 en 4 is gewoon een ordinaire bezuininging ( onder het mom er kijken geen mensen naar ).

De zenders die we ervoor terug krijgen, zijn zenders waarom niemand heeft gevraagd en waarvan er al genoeg in het Ziggo pakket zitten ( alsof men naar deze nieuwe zenders wel zou gaan kijken ).

Reputatie 4
Badge +3

Het verwijderen van zenders hoeft niet altijd aan Ziggo te liggen. Het kan ook zijn dat de aanbieder, in dit geval de BBC, ervoor kiest om deze zenders niet meer beschikbaar te stellen voor doorgifte. Ziggo kan dan niet anders dan deze zenders niet meer door te geven.

Een en ander is vaak wel onderdeel van de onderhandelingen die kabelexploitanten en aanbieders voeren over de toestemming en voorwaarden voor doorgifte. In het geval van de BBC is bekend dat deze BBC 3 en 4 niet altijd meer beschikbaar wil stellen voor doorgifte. Het financiële aspect speelt hierbij uiteraard ook mee.

Uitgangspunt is in ieder geval altijd dat de aanbieder (de zender) bepaalt of deze wel of niet mag worden doorgegeven, niet de kabelexploitant. 

Piet. 

Nee Richtendahl, als Brexit een feit is gaat de BBC helemaal niet op zwart en al helemaal niet wanneer er een deal bereikt is. Sterker nog, zelfs toen een no-deal dreigde zijn er al plannen gemaakt om doorgifte van de BBC te garanderen. Nu een no-deal niet meer mogelijk is, zal de BBC dus gewoon beschikbaar blijven.

het subsidie potje van de BBC wordt steeds kleiner en de BBC vraagt waarschijnlijk de hoofdprijs voor doorgifte van de kanalen, reken er maar op dat ook alle andere aanbieders CBBC, CBeebies/BBC Four gaan verdwijnen zodra het contract afloopt. Zo is het ook gegaan bij Syfy en 13th Street. Ik zie liever dat Ziggo zijn poot stijf houdt, dan zich laat chanteren in een peperdure overeenkomst die uiteindelijk doorberekend wordt aan de klant.

Reputatie 6
Badge +8

...Uitgangspunt is in ieder geval altijd dat de aanbieder (de zender) bepaalt of deze wel of niet mag worden doorgegeven, niet de kabelexploitant…

Natuurlijk bepaald de eigenaar van de betreffende zender of men het signaal wil aanbieden aan ( internationale ) kabelexploitanten en voor welke prijs.

Toch verwacht ik, dat Ziggo niet voor deze zender wilde betalen en het doorgeven daarom heeft gestaakt. Anders, had Ziggo zich veel negatieve reacties kunnen besparen, door bekend te maken dat Ziggo met BBC3 en 4 moet stoppen omdat het signaal niet meer beschikbaar is voor kabelexploitanten.

Reputatie 2
Badge

Die aankondiging heb ik dan gemist. Maar, gezien de opmerking van de heer Pasi (veel negatieve reacties), zou dat toch niets hebben uitgemaakt. Ik ben destijds overgestapt naar Ziggo onder meer door het aanbod van de BBC-zenders. Ben benieuwd wat de volgende bezuiniging zal zijn. O, ik zie het al, we krijgen Cartoon Network in het basispakket (ga ik nu minder betalen voor het aanvullende pakket?) en - hoera, we krijgen hiphopzender Revolt TV ; daar zat ik nu echt op te wachten. Ziggo biedt 998 zenders aan, waarvan ik er welgeteld 36 in mijn favorietenlijst heb gezet. Even een greep: ik tel maar liefst 14 (!) sportzenders, 3 MTV-zenders, 4 Turkse zenders, ik zie SLAM en ZING, Horse and Country, My Zen en Mediaset Italia (?) - vast allemaal geweldig populair onder een select groepje liefhebbers. Kom eens met een enquête voor jullie abonnees Ziggo, en zie dan hoeveel van die zenders waar geen hond naar kijkt kunnen worden geschrapt.

Reputatie 3
Badge

Als Brexit een feit is gaat de BBC helemaal niet op zwart en de BBC vraagt waarschijnlijk de hoofdprijs voor doorgifte van de kanalen, reken er maar op dat ook alle andere aanbieders CBBC, CBeebies/BBC Four gaan verdwijnen zodra het contract afloopt.

1. https://www.ad.nl/tv-en-radio/bbc-in-nederland-mogelijk-op-zwart-bij-harde-brexit~a55ff1f9/ (Nog geen kantoor gezien, noch in Brussel, noch in Amsterdam).
  2. Had gevraagd om cijfers (geen aannames die de misleiding lijken te bevestigen)
  3. BBC Four (NB Diverse malen zender van het jaar in de UK) en CBeebies zijn al van het net
Reputatie 7
Badge +35

Zie ook de vragen bij KPN: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/waarom-bbc3-en-bbc4-ineens-uit-het-kpnpakket-440687

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/bbc-3-en-4-welke-kanalen-330342

Reputatie 7
Badge +35

KPN geeft BBC al langer niet meer door, zie ook dit topic: BBC 3 en 4 

1. Nogmaals, harde Brexit is van de baan, dus het is helemaal niet meer van toepassing.
  2. Welke misleiding? Ziggo Webcare is niets meer dan een klantenservice kanaal. Die zijn echt niet op de hoogte van de onderhandelingen of kijkcijfers. Of ze nu de waarheid spreken of niet over de reden van het verdwijnen van de zenders doet er ook niet toe, niemand is jou een verklaring schuldig. Aannemelijk is dat relatief weinig bekeken/hoge inkoopprijs ratio de reden is. Het is echter evengoed mogelijk dat de BBC ze gewoon zelf niet meer wil doorgeven. Dat kan zijn omdat ze de content willen doorverkopen, of omdat er aan de doorgifte te veel kosten aan verbonden zitten. De BBC moet al jaren bezuinigen, dus goedkoper zijn ze echt niet geworden. 
  3. Ik heb het volgens mij toch vrij duidelijk over andere aanbieders. Bij KPN zijn ze al een tijd niet meer beschikbaar en je kan er gif op innemen dat ook andere aanbieders zoals T-Mobile, Delta, Tele2 en Caiway gaan volgen.

Zoals velen hierboven ben ik zeer teleurgesteld in het zetten van een streep door BBC4. Als muziekliefhebber was dit juist dé tv-zender bij uitstek.
Reden om inderdaad het abonnement te heroverwegen.

Vandaag geen bbc4 en dus nooit (? hopelijk niet) meer. Maar waarom?

Ik zie wat glasvezel opties helaas niet waar ik woon in Amsterdam (niet de schuld van Ziggo, maar KPN).

Ik heb meer met bbc dan Nederlandse flut zenders (sorry hoor) .

Reputatie 7

http://www.viewabroad.com/

Reputatie 3

Hele slechte zaak dat BBC4 uit het pakket is, de enige zender die nog iets van wetenschap op TV bracht...en vaak ook nog eens live wat bracht. Persoonlijk baal ik hier niet alleen van ik ben er ook nog eens vreselijk pissig over, want waar moet ik nu naar kijken? Zenders als History en Discovery zijn feitelijk afgezakt naar het niveau van TLC….Bij Ziggo denkt men weer eens niet na en is men compleet de weg kwijt. Ik zal blij zijn als we eens wat meer concurrentie krijgen op de markt want Ziggo is wat mij betreft vreselijk aan het afglijden...

Reputatie 1

Het wordt tijd dat het kiezen van zenders een vrije keuze wordt en

dat je betaald voor gekozen kanalen. 10, 20 30 etc met diverse abonnementen.

BBC 4 wordt in Nederland meer bekeken dan elke willekeurige zender in het Duitse, Franse, Spaanse of Italiaanse aanbod. Toch wordt er geschermd met de weinig kijkers. De vraag aan Ziggo: wat is de werkelijke reden dat BBC 4 er niet meer in het pakket TV Extra zit ? Ik heb mijn TV Extra optie inmiddels opgezegd.

Reputatie 7
Badge +35

@mdkockOok bij de concurrentie is BBC 3 en 4 al een tijd weg b.v. KPN.

Hier loopt er ook al een flinke discussie over: https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/bbc-3-en-4-48123

Reageer