Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Ziggo verhoogt internsnelheden, maar niet voor Start-abonnement

Ik heb begrepen dat Ziggo de internetsnelheden per 2 oktober gratis gaat verhogen, maar behalve voor het Start-abonnement. Waarom is dit? Mensen met het basisabonnement hebben een prijsverhoging gehad.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/ziggo-gaat-internetsnelheden-verhogen/ar-AArrvxM?li=AAazPsO&ocid=spartandhp

Een snelheidsverhoging is leuk, maar ik persoonlijk prefereer meer zenders i.p.v. een snelheidsverhoging. Ik zelf zat meer te denken dat het Start abonnement naar 100Mb gaat en dat ik met een extra zenderpakket van 11,95 op ongeveer hetzelfde maandbedrag kom als nu met Complete. Dus, in plaats van meer snelheid, meer zenders.

Bovendien, als jullie het start-abonnement naar 100Mb verhogen zal dat ook de nodige nieuwe klanten aantrekken!

Wat worden de nieuwe snelheden trouwens?
Ik zou denken:
- Start: 100Mb
- Complete: 200Mb
- Max: 400Mb

Als Start op 40Mb blijft steken zit er wel een heel groot gat tussen de abonnementen.
10 Reacties 10
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Simon,

Ben uiteraard na je berichtje gelijk op internet even rond gaan zoeken. Jammer genoeg krijg je eerst via de media alle informatie over Ziggo en dan pas komt het hier op de Community. Maar dat geeft niets, ben gewoon nog even door gaan zoeken.

De informatie die ik zojuist heb gevonden, dus iets meer uitgebreider dan jij hebt gevonden via TotaalTV:
Ziggo verhoogt de internetsnelheid bij enkele Alles-in-1-abonnementsvormen. Daarnaast komt het kabelbedrijf met drie nieuwe abonnementen met daarin de diensten internet en telefonie. De nieuwe abonnementen en verhoogde internetsnelheid bij de bestaande abonnementen zijn op dit moment nog niet op de internetsite van het kabelbedrijf vermeld, maar zouden al sinds 4 september aangeboden worden.

Nieuwe abonnementen:
De nieuwe abonnementen bij Ziggo zijn Internet Start + bellen, Internet Max + bellen en Internet Compleet + bellen. Deze nieuwe abonnementen zijn alleen beschikbaar voor bestaande klanten die op dit moment alleen internet of telefonie in een aparte abonnementsvorm bij het kabelbedrijf afnemen. Als men op dit moment alleen lineaire tv bij Ziggo kijkt dan komt men niet in aanmerking voor deze nieuwe abonnementsvormen.

Sneller consumtenteninternet
Ziggo gaat volgens de bron die Tweakers aanhaalt op 2 oktober ook de internetsnelheid van twee bestaande Alles-in-1-abonnementsvormen verhogen. De hoogste internetsnelheid voor consumenten wordt 400Mbps en wordt via het Alles-in-1 Max-abonnement geleverd. Op dit moment bedraagt de internetsnelheid 300Mbps. Bij Alles-in-1 Compleet wordt de internetsnelheid van 150 naar 200Mbps verhoogd. Abonnees die deze snelheid op dit moment al bij dit abonnement in de woning geleverd krijgen, zien de snelheid naar 250Mbps verhoogd worden.


Maar ook in deze informatie niets over het laagste pakket. Waarschijnlijk dat Ziggo deze dan niet gaat aanpassen. Dat is natuurlijk nog even gissen, daarom nog maar even wachten tot Ziggo ook echt zelf naar buiten komt met nieuwe abonnementen.

Nog even ter aanvulling van je vraag over het Internet Start-pakket abonnement:
Een prijsverhoging komt er wel voor het Internet Start-pakket. Hiervan gaat de prijs van 39,95 euro per maand naar 43,50 euro per maand. Dit is echter enkel van toepassing bij nieuwe klanten. Mensen die dat abonnement voor 4 september al afnamen, blijven 39,95 euro betalen.

En ja, iedereen heeft zo zijn eigen wensen en zou graag zijn/haar abonnement zo willen aanpassen dat het is zoals die het zelf wil. Dat wil jij en dat wil ik ook wel. Maar we moeten het doen met wat Ziggo te bieden heeft. Daarom nog maar even afwachten wat Ziggo gaat doen de komende dagen en dan is het zeker duidelijker.


** Deze informatie is niet van mij afkomstig, bronnen zijn Tweakers & TotaalTV **
arjan

Level 9
  • 317Posts
  • 20Oplossingen
  • 30Likes
Simon1979 wrote:
Ik heb begrepen dat Ziggo de internetsnelheden per 2 oktober gratis gaat verhogen, maar behalve voor het Start-abonnement. Waarom is dit? Mensen met het basisabonnement hebben een prijsverhoging gehad.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/ziggo-gaat-internetsnelheden-verhogen/ar-AArrvxM?li=AAazPsO&ocid=spartandhp

Een snelheidsverhoging is leuk, maar ik persoonlijk prefereer meer zenders i.p.v. een snelheidsverhoging. Ik zelf zat meer te denken dat het Start abonnement naar 100Mb gaat en dat ik met een extra zenderpakket van 11,95 op ongeveer hetzelfde maandbedrag kom als nu met Complete. Dus, in plaats van meer snelheid, meer zenders.

Bovendien, als jullie het start-abonnement naar 100Mb verhogen zal dat ook de nodige nieuwe klanten aantrekken!

Wat worden de nieuwe snelheden trouwens?
Ik zou denken:
- Start: 100Mb
- Complete: 200Mb
- Max: 400Mb

Als Start op 40Mb blijft steken zit er wel een heel groot gat tussen de abonnementen.
Er ontstaat inderdaad een groot gat tussen de abonnementen qua snelheid. Als je aan 100 mbit/s genoeg hebt, dan wordt je gedwongen meer te nemen dan nodig is met 200 mbit/s aan snelheid. 40 mbit/s is dan misschien weer net te weinig.
Samsung Fan

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi allemaal, Het wordt tijd om Ziggo te verlaten. Blijkbaar worden de (trouwe) abonnees met het goedkoopste abonnement volledig weggecijferd. Al ben ik al meer dan 30 jaar met die club ziggo opgescheept! omdat er nog geen glasvezel bij ons is:sob: :sob: Wel een verhoging van de maandelijkse kosten voor je kiezen krijgen, maar er niets voor terug krijgen. Een dikke :thumbsdown_tone4: :thumbsdown_tone4: :thumbsdown_tone4: :thumbsdown_tone4: en ook nog wanprestaties leveren bah!
Justin23

Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes
Wat een gezeur allemaal. Gaan jullie ook verhuizen als de huur van de woning elk jaar omhoog gaat zonder dat er iets verandert aan de woning?
Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes
@EnergieBoy
Bedankt voor je snelle reactie! We moeten idd dan nog maar even op de officiële bekendmaking van Ziggo wachten.
Gamespel

Level 1
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 34Likes
Word tijd dat Ziggo die upload eens aan gaat pakken.... komt wel een kleine upgrade aan... maar dan is het nog om te huilen als je veel upload!
joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes
idd ik heb connect start & play start alles in 1 met onbeperkt bellen 47,50 en 10,95 met onbeperkt bellen naar vast en mobiel. zie de andere pakketten steeds van snelheid verhogen en ook ik heb 1,55 verhoging gehad in juli en blijf met internet op 40/4 Mbit steken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik zou even het hele formele verhaal van Ziggo afwachten, dan kun je onderbouwd reageren, nu is het op berichten uit de snelle pers en van internet en we weten hoe "heel" zorgvuldig internet en de snelle pers zijn.
Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Ook op Tweakers lees ik dat de internetsnelheid voor Start niet omhoog gaat https://tweakers.net/nieuws/129323/ziggo-verhoogt-naast-downloadsnelheden-ook-uploads-bij-duurdere-abos.html
In tegenstelling tot Be rt denk dat we er vanuit mogen gaan dat de berichtgeving hierover klopt.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
Graag we houden we de discussie op 1 plek! Logisch dat na alle berichtgevingen meerdere topics worden geopend. Laten we het bij 1 houden. Dat topic vind je hier.

Uitgelicht topic