Beantwoord

Zenderlijst Digitale TV


De kanalen zijn vastgesteld conform de Ziggo zenderlijst. Hierbij betreft een indeling dat RTL4 (928) voor RTL 7 komt (kanaal 931) Hierbij dient in mijn zenderlijst dus RTL 4 voor 7 te komen. Echter, in mijn zenderlijst komt RTL7 voor RTL4 (andersom).

Mijn abonnement betreft een analoge kabel abonnement (25 zenders). Via mijn televisie kan ik de volgorde van de zenders niet aanpassen (door Ziggo bepaald) de volgorde.

Mijn vraag is dan ook wat de oorzaak is van het verschuiven van de Zenders waarbij een niet logische volgorde is gehanteerd (Canvas komt namelijk voor SBS6, RTL7 komt voor RTL4) etcetera.
icon

Best beantwoord door Willem-A 22 december 2018, 21:57

Juiste ID code (Netwerk ID/Netwerk nummer) ingevuld? Ik begrijp dat je een module gebruikt? Als dat niet zo is zou een andere ID code kunnen werken. Maar vraag is dus ook of je Tv Ziggo gecertificeerd is. Zo niet, kan het vaak wel werken, maar kun je wel tegen bepaalde issues aanlopen. Maar dan kan een andere landcode bv. ook baten, al is dan nog niet alles mogelijk, maar er zijn wel issues mee op te lossen.

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
Probeer de tv eens opnieuw in te stellen, dit is geen normaal gedrag.
Is je TV Ziggo gecertificeerd?
Reputatie 7
Badge +18
Juiste ID code (Netwerk ID/Netwerk nummer) ingevuld? Ik begrijp dat je een module gebruikt? Als dat niet zo is zou een andere ID code kunnen werken. Maar vraag is dus ook of je Tv Ziggo gecertificeerd is. Zo niet, kan het vaak wel werken, maar kun je wel tegen bepaalde issues aanlopen. Maar dan kan een andere landcode bv. ook baten, al is dan nog niet alles mogelijk, maar er zijn wel issues mee op te lossen.
Reputatie 5
Badge +8
Volgens je profiel heb je een smart tv, maar ik vermoed dat je alleen analoge tv hebt geïnstalleerd, gezien je bericht. Je moet digitale tv installeren.
Reputatie 7
Hallo @Savk, welkom op onze Community.

Is het je inmiddels gelukt om een logische zenderindeling voor elkaar te krijgen met de tips die hier gegeven zijn?
De frequentiecode en het netwerk ID waren het probleem. Derhalve heb ik de zendercode en netwerk frequentie bij de eerste installatie naar de juiste frequentienummer gezet. Hiermee is het probleem opgelost, dank jullie voor de reacties!
Reputatie 7
Badge +18
Dag @Savk

mooi dat het is gelukt. Veel kijkplezier en fijne feestdagen gewenst.

Reageer