Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

XITE Music radiozenders. Nieuw per 1 april!

Update 29 januari: 
Sinds dinsdag 28 januari 2020 kunnen alle Ziggo klanten met een Mediabox Next of Ziggo Mediabox XL de 40 radiokanalen van XITE Music óók beluisteren via de XITE Music App.
Open de app via het menu van je mediabox en kies de zender die bij je huidige stemming past. Ze ziet nu ook wélk liedje er speelt 🙂 



Per 1 april genieten Ziggo klanten van de nieuwe radiozenders van XITE Music! Deze dienst vervangt de Stingray radiozenders, die tot 1 april beschikbaar zijn.

Benieuwd wat XITE Music jou als klant biedt? Lees dan snel verder!

Wat is XITE Music?
Ben je een muziekliefhebber? Dan zit je bij XITE Music goed. Met 40 verschillende radiozenders, is er altijd wel iets te luisteren wat bij jouw stemming past.
Geniet van herinneringen met gouwe Ouwe, laat je kinderen swingen op Mini Disco of geef je romantische etentje sfeer met LOVE op de achtergrond. Dit zijn slechts 3 van de 40 kanalen!

Waarom vervangen jullie Stingray met XITE Music?
Met de komst van XITE Music, verdwijnen de radiozenders van Stingray. Dit doen we om ons tv- en radioaanbod te verbeteren. Met XITE Music bieden we muziek en zenders die passen bij alle mogelijke situaties en stemmingen. Daarnaast lanceren we hiermee en radiozender die volledig geprogrammeerd wordt rondom de optredens in de Ziggo Dome.
Alsof dat nog niet alles is, heeft XITE Music elke maand een themazender, met muziek in een thema dat bij die maand hoort. Ik kan jullie vast verklappen; het thema voor April is Oranje Boven

Waar vind ik de kanalen van XITE Music?
Vanaf 1 april vind je XITE Music op de kanalen waar je nu de Stingray radiozenders nog vindt; kanaal 863, tot en met 902.

Heb je naar aanleiding van deze aankondiging vragen? stel ze hier in het topic. Geniet van de nieuwe zenders!


194 Reacties 194
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
App? Ik gebruik de Stingray app om Stingray op mijn mobiel te luisteren.
Volgens mij is er geen Xite muziek app? Heb al gezocht via de Google Playstore...

Het is dus definitief? Laatste tweet van Stingray is dat ze nog in onderhandeling waren met Ziggo.

En op de Mediaboxen, komt er ook een achtergrond zoals bv de Stingray app doet op de Mediabox XL, en zoja, gaat Xite dan ook synchroon lopen zodat de achtergrond en muziek gelijk lopen?

Ach, ik kom er 1 april wel achter 😕
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Klopt, Xite heeft nog geen app, tenminste, ik kan het ook niet vinden. Voordeel is volgens mij wel dat Stingray wel gewoon blijft bestaan, dus je kan gewoon via je mobiel die zenders blijven gebruiken. Heb nog niet ergens gelezen dat Stingray ermee stopt, of wel?

We zullen wel zien, alvast bedankt voor de info Lycke 😉
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Zojuist een mail van Stingray:

Blijf luisteren via de Stingray Music app!

Beste luisteraar,

Vanaf 1 april zijn de Stingray Music kanalen (863 t/m 902) niet meer beschikbaar via Ziggo.

Wij vinden het erg jammer dat onze lange samenwerking met Ziggo gaat eindigen. Op dit moment werken wij hard aan een oplossing om ervoor te zorgen dat je kunt blijven luisteren naar jouw favoriete muziekkanalen.

Neem contact op met de Contact us | Privacy Policy
Stingray Group Inc., 730 Rue Wellington Montreal, QC, H3C1T4, CA
ice0angel

Level 1
  • 95Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Om eerlijk te zeggen vindt ik Stingray kwa muziek samenstelling per kanaal wel fijn.

Als Xite zelfde manier gaat doen met hun radio als tv haak ik al af clips worden afgekapt etc.
Dan vindt de keuze die m'n maakt merkwaardig.
Supermaxxl

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er bij Xite ook een kanaal vergelijkbaar met Italo Hits van Stingray?
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
ice0angel

Level 1
  • 95Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Supermaxxl zovere ik weet niet,
Hoe ze dat in audio doen is voor mij een groot ?

Als je op xite kijkt en leest kom je dit tegen:

XITE geeft je dé nieuwe manier om muziekvideo’s te bekijken. Kies zelf wat je wilt zien door eenvoudig muziekvideo’s te ‘liken’ of ‘skippen’ met je afstandsbediening. Daarnaast kan je kiezen uit zorgvuldig samengestelde themakanalen zoals ‘80s Throwback’ en ‘Siempre Latino’ of je eigen themakanaal aanmaken via de MIXER met al jouw favoriete music videos.
albertos22

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
De app blijft wel bestaan maar je moet hem elke 6 maand activeren, dus b.v. de telefoon voor de luidspreker houden. Dat kan toch niet meer als Ziggo ermee stopt?
ReNeRiK

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Veertig kanalen bij XITE? Ik heb er nu ruim 100 via mijn telefoon ingesteld bij Stingray en die kan ik overal beluisteren via willekerig welk apparaat! Ik zou graag mijn vaste telefoon van Ziggo in willen ruilen voor het behoud van Stingray!
ice0angel

Level 1
  • 95Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Kan dan ook de beweegreden van #Ziggo niet volgen om Xite als radio kanalen te inpleteren in plaat Stingray waar Stingray breed georiënteerd voor ieders keus.
tsi

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Volgens de beschrijving op de XITE site alleen te ontvangen via mediabox of CI+ Dus geen handige app en chromecast functonaliteit??

https://xite.nl/nieuws/coming-soon-xite-music
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Bij de Stingray radiokanalen zie je informatie in beeld over de muziek wat op dat moment wordt afgespeeld en wat daarna komt. Hopelijk is dit met de Xite radiokanalen ook het geval. Anders is het een achteruitgang.
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all.

Een hoop vragen! Ik had niet anders verwacht :-). Verandering brengt altijd vragen (en misschien kunnen we het zelfs 'onrust' noemen) met zich mee. Waar mogelijk zal ik hier zo veel mogelijk informatie geven en vragen beantwoorden. Het is inmiddels bijna 1 april, dus nog eventjes en jullie kunnen de zaken testen!

Hoe zit het met de app? Is er een Xite Music app?
Nee, helaas kan dit niet. Nog niet, moet ik eigenlijk zeggen. Er wordt namelijk wel een app verwacht op termijn.


@Supermaxxl: De zenders van Xite Music hebben (logisch) een andere naam dan de zenders van Stingray. Ik zie zo op het eerste oog niet direct iets wat op Total Hits Italy lijkt, maar wat de inhoud van de nieuwe zenders precies is kan ik dan ook nog niet inzien. Ik kan momenteel enkel nog op de namen af gaan.

rick70 . Ook wat betreft informatie in beeld over de muziek, durf ik nog niets te zeggen. Ik weet nog niet hoe de boel er precies uit komt te zien. Nog even geduld dus :blush:
Rocky Luck

Level 1
  • 484Posts
  • 1Oplossingen
  • 122Likes
Lycke Ziggo wrote:
rick70 . Ook wat betreft informatie in beeld over de muziek, durf ik nog niets te zeggen. Ik weet nog niet hoe de boel er precies uit komt te zien. Nog even geduld dus :blush:

We zitten minder dan twee weken voor de overgangsdatum en zelfs de Ziggo medewerkers hebben geen informatie.
Kun je nagaan hoe in het algemeen bij Ziggo de informatievoorziening naar de klanten geregeld is.
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Rocky Luck . We hebben best veel informatie hoor :-). Echter, omdat de kanalen nog niet live zijn, weet ik niet exact hoe ze er uitzien op de TV. Daarover kan ik dus helaas nog niets zeggen.
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hierbij een overzicht van de kanalen die we per 1 april hebben van Xite Music.

863 - Mini Disco
864 - Teen Party
865 - Piratenplaten
866 - In de Kroeg
867 - POP NL
868 - Schlagerfest
869 - XITE Hits
870 - Muziek Van Nu
871 - Zeroes Heroes
872 - Back 2 The 90s
873 - 80s Flashback
874 - 60s & 70s Fever
875 - Gouwe Ouwe
876 - Thuisorkest
877 - Yoga Flow
878 - Op De Koffie
879 - Pure Focus
880 - Mellow Beats
881 - Take It Easy
882 - Jazzy Diner
883 - LOVE.
884 - Voel Je Goed
885 - Sing-Along
886 - Huisfeestje
887 - All Out Dance
888 - Workout!
889 - Reggae Feels
890 - Siempre Latino
891 - Country Roads
892 - Twist Again
893 - Rock Legends
894 - Rock On
895 - Kneiterhard
896 - Indie Wave
897 - Sit Back & Jazz
898 - Soul Baby
899 - Straattaal
900 - Urban Vibes
901 - Oranje Boven
902 - Ziggo Dome
Rocky Luck

Level 1
  • 484Posts
  • 1Oplossingen
  • 122Likes
Lycke Ziggo Bedankt voor het lijstje. Ik luisterde er niet naar, maar we moeten het blijkbaar voortaan zonder Franse chansons doen. Wel zijn er tig Nederlandstalige en dance/feest kanalen. Beetje scheef.
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Ik zie geen kanaal voor de liefhebbers van klassieke muziek. Of het moet Thuisorkest zijn. 🙂
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
rick70 wrote:
Ik zie geen kanaal voor de liefhebbers van klassieke muziek.



Ik vermoed dat "thuisorkest" daarin voorziet. Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen, hoor! Ik kan de zenders nu ook nog niet beluisteren 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic