Sticky Beantwoord

XITE Music radiozenders. Nieuw per 1 april!

Toon eerste bericht

158 Reacties

zo'n 2 weken onderweg, wij luisteren het meest naar de country zender en wat er gespeeld wordt is vergelijkbaar met Stingray, de geluidskwaliteit is bij ons wel in orde, in tegenstelling tot andere gebruikers blijkbaar.
toch een minpunt en ik hoop nu wel een reactie te krijgen, wanneer krijgen we weer de uitvoerend artiest te zien, ik vond dat erg prettig, ik hoor het graag.
Reputatie 5
Badge +3
@Jim67,

Daar schijnen XITE en Ziggo mee bezig te zijn. Geen idee hoelang ze daar over gaan doen 😉
@Jim67,

Daar schijnen XITE en Ziggo mee bezig te zijn. Geen idee hoelang ze daar over gaan doen ;)

ok, bedankt
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb even een tijdje Rock Legends aan het luisteren geweest, geen storing gehoord, nu even Op De Koffie, ook hier lijkt het goed.
Storing voorbij?
Nu nog de dynamiek, ik luister via Denon versterker en FM klinkt toch beter.
Reputatie 7
Badge +35
@HaroldFrl Ik hoor ook geen haperingen meer.
De kwaliteit is nog niet wat ik van digitale radio mag verwachten.
Sommige kanalen klinken op een Bose soundbar als uit een draagbaar radiootje.
Reputatie 7
Badge +23
Dat noemen ze even wennen en als iets nieuw is dan moet het nog de draai vinden, mijn mening, hier draait Xite prima 😊 even goed de buren kunnen pesten vanochtend uit de Surround Bar om Half 7 😂
Reputatie 4
Badge +3
Nou, dat went niet bij mij, dan gaat er gewoon iets anders op wat wel goed klinkt.
Gaat hier altijd via de Denon met goede luidsprekers.
Reputatie 7
Hey all,

Ik heb zojuist een bericht gekregen dat de kwaliteitsproblemen op de Xite zenders opgelost zouden moeten zijn.
Nu ben ik natuurlijk heel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe gaat het nu bij jullie 🙂?
Over de inhoudelijke kwaliteit kan ik kort zijn: die heeft er voor gezorgd dat we de radiozenders bij Ziggo inmiddels vergeten zijn. Er lijkt sprake te zijn van een automation die helemaal nergens rekening mee houdt en willekeurige stukken muziek laat horen. De inperking van keuzemogelijkheden waar het de voor ons belangrijkste muziek betreft deed de radio uiteindelijk de das om; classical Calm, Orchestral of Greats gaf ons de mogelijkheid om een stijl of zo u wilt "mood" te kiezen en de volgorde van gekozen composities gaf een evenwichtig beeld. Nu is het maar afwachten waar men om de 5 minuten mee om de oren wordt geslagen.

We zijn inmiddels naarstig op zoek naar alternatieven die we via onze geluidsinstallatie kunnen streamen, want zoals eerder gezegd is het in ons huishouden ook van belang dat de zenders middels een voorkeuze-toets of kanaalnummer aangezet kunnen worden.

Over de huidige technische kwaliteit kan ik geen uitspraak doen. We luisteren niet meer.
Reputatie 1
Badge
vanmiddag maar eens even de kanalen doorgezapt. Over het algemeen de kwaliteit aan te horen, niet denderend enthousiast...

Wel valt op dat er erg veel volumeverschil is tussen de zenders. Hierdoor moet je op laag volume zappen.. beetje jammer dat dit niet ingeregeld is.. kleine moeite Ziggo!

Over de inhoud kan ik niet echt een oordeel vellen na twee rondjes zappen maar vond het voornamelijk nogal oude muziek wat er te horen was. Als dat tekenend is voor de kanalen dan zal ik er niet veel naar luisteren.
Reputatie 6
Badge +8
Wel valt op dat er erg veel volumeverschil is tussen de zenders. Hierdoor moet je op laag volume zappen.. beetje jammer dat dit niet ingeregeld is.. kleine moeite Ziggo!

+1
Die mellow beats vind ik wel leuk.
Maar ik zou ook graag track info zien.
Het liefst gebruik ik graag een app die ik kan casten met chromecast.
Die mediaboxen zijn echt hopeloos ouderwets.

Ik heb bijvoorbeeld geen kanaal 880 maar wel 2880.

Namens mijn buren wil ik even zeggen dat de huidige klassieke zender geen fijne sferen bied.
Dus ze luisteren voorlopig o.a. classic fm

ff off topic.
Die ziggo sport app vind ik bv bijna perfect.
Reputatie 5
Badge +3
Hey all,

Ik heb zojuist een bericht gekregen dat de kwaliteitsproblemen op de Xite zenders opgelost zouden moeten zijn.
Nu ben ik natuurlijk heel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe gaat het nu bij jullie 🙂?

Goed te lezen Lycke! Al had je best “op de XITE zenders is eindelijk opgelost” mogen schrijven 😉 wat duurde dit lang zeg!
Hi. Xite radio zenders doen het goed, voldoende wisselend aanbod, soms wat volume verschil tussen zenders. Echter op het xite kanaal heb ik nog steeds geen stabiel geluid en soms blijft beeld zwart. Daarna schakelt ie door naar volgend nummer. Wanneer ik mijn lijstje likes afspeel werkt dat eigenlijk meestal alleen wanneer ik direct na starten van een nummer even snel op pauze ėn weer verder spelen druk. Heel raar. Hopelijk binnenkort alle storingen opgelost. Wat ik mis is een functie om at random door mijn lange lijst heen te spelen.
Geluidskwaliteit kan veel beter.
Het laag is behoorlijk geknepen bijvoorbeeld.
Sub laag is haast niet aanwezig.
Geluid is wel stabiel hier.
Deze nummers van mellow beats klinken met Deezer en Spotify bijna zo goed als cd.

Nog even een tip voor de lezers; je kan tracks zoeken met de Deezer zoekfunctie "songcatcher" van tracks die je hoort.
Zover dat ik het geprobeerd heb, moet er in gezongen worden. Met alleen beats en melodie lukte het me nog niet altijd.

Zover mijn playlist van tracks die mij aanspreken; https://open.spotify.com/user/7hxloluf1m5xjo3rkesc99u32/playlist/4Kta5DkcdU0IpXz2NpsLPq?si=M0QFfvmYScOCwkvHnTZiJA
Reputatie 2
Badge
@Lycke Ziggo bij mij ligt het in de prullenbak ! Zal het er ook niet er uit halen ook.
Hey all,

• stotteren lijkt voorbij
  • geluidskwaliteit is helemaal niet verbeterd. Klinkt nog altijd rafelig en vermoeiend. Het klinkt nog steeds als 96k mp3'tjes. (Stingray had volgens mij een lossless format of 320k)
  • Belachelijke random playlisten. Zonder enig gevoel of visie samengesteld. Dat was bij Stingray echt beter geregeld. Toen werd er nagedacht over toonsoort, BMP, gevoelstemperatuur, etc.
  • Volumeverschillen per zender en binnen playlist.
  • De klassieke zender is echt te genant voor woorden. Lijkt wel of ze 1 cassettebandje elk drie kwartier omdraaien, zo vaak hoor je daar dezelfde muziek voor miljoenen voorbij komen.
Ik doe nu even 12x een smiley zodat het net lijkt of ik heel vrolijk ben geworden van jouw berichtje Lycke 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Maar in werkelijkheid ben ik nog altijd pislink.
Hey all,

In antwoord op het verzoek van Lycke schreef ik gisteravond een comment waarin puntsgewijs 4 of 5 zaken werden genoemd die nog onvoldoende verbeterd zijn. Mag ik vragen waarom die post niet is geplaatst?
@paull Kreeg je na Klik op Reageer een melding in rood, dat je bericht gemodereerd moest worden? Wellicht bleef dit onopgemerkt.
Dat kan op een onverwacht moment gebeuren. Bv ook na enkele correcties met Bewerk. In het laaste geval verdwijnt het, nadat het er eeder al wel stond.
Dat is een Bug in de software. Heel vervelend, allemaal.
In zo'n geval moet een Mod het bericht gaan terugplaatsen & dat lijkt dan niet te zijn gedaan.
Gr Han
@paull Kreeg je na Klik op Reageer een melding in rood, dat je bericht gemodereerd moest worden? Wellicht bleef dit onopgemerkt.
Dat kan op een onverwacht moment gebeuren. Bv ook na enkele correcties met Bewerk. In het laaste geval verdwijnt het, nadat het er eeder al wel stond.
Dat is een Bug in de software. Heel vervelend, allemaal.
In zo'n geval moet een Mod het bericht gaan terugplaatsen & dat lijkt dan niet te zijn gedaan.
Gr Han

Dat was inderdaad het geval. Ik kreeg die moderatie-mededeling nadat ik achteraf een typfout had verbeterd. Begrijp ik het goed dat het bericht pas te zien zal zijn als een moderator het terug plaatst? Dan hoop ik dat hij/zij dat wil doen.
Hier ben ik blij dat de hickups verdwenen zijn, echter de overige klachten zijn nog steeds niet opgelost. Vooral de playlist die door a-muziekgenieter is samengesteld en het niet weergeven van het nummer wat afspeeld. Daarnaast klantenservice doet net of ik gek ben en verteld dat mijn tuner niet compatibel is 😡

Ik hoop dat Stingray ons langer dan 3 maanden tegemoet komt.
Ik probeer het nog een keertje, nu dus ca. 4 weken onderweg en nog altijd geen track informatie, Ziggo reageert zelf helemaal niet, je leest er ook niks over terwijl als je de sociale media in het algemeen volgt, ik niet de enige ben die het uitblijven van informatie over de nummers die afgespeeld worden storend vind.
Beste Ziggo, als het na een maand nog niet in orde is, mag ik dan als klant vragen om terug te gaan naar Stingray, waarom moeten wij als betalende klant met minder genoegen nemen.
Ik hoop op een antwoord.
Wat een slechte kwaliteit zenders.... Ben inmiddels overgestapt naar een partij die wel weer stingray in het pakket heeft...

Overigens een tip: dit is reden voor contractontbinding!
Wat een slechte kwaliteit zenders.... Ben inmiddels overgestapt naar een partij die wel weer stingray in het pakket heeft...

Overigens een tip: dit is reden voor contractontbinding!

bedankt voor de tip, het uitblijven van een reactie van ziggo op mijn inmiddels 3 vragen is stuitend
Van de webcare kreeg ik de volgende oplossing:

Als het om de CI+module gaat, is het mogelijk deze opnieuw te installeren of uit de module halen en met een droog doekje schoon maken. Ook de mediabox opnieuw opstarten, zodat je alle informatie ontvangt.

Moet ik Ziggo nog serieus nemen?

Reageer