TV Extra is nu blijkbaar Movies & Series XL, maar € 2,00 duurder

Reputatie 2
Voor de fusie van Ziggo en UPC hadden we al een abonnement op een uitgebreid zenderpakket bij Ziggo. Dat heette toen TV Extra. (We zijn daar indertijd noodgedwongen op overgestapt omdat TV Plus ging verdwijnen. Het ging ons toen vooral om de extra BBC zenders.)
Bij TV Extra was, in tegenstelling tot TV Plus, ook inbegrepen een On Demand pakket, dat we via zowel de Cisco-recorder als via de Humax 5200C kunnen bekijken.

Vandaag heb ik nog eens naar onze facturen gekeken en ons oude TV Extra pakket wordt nog steeds gefactureerd als TV Extra en ook tegen de oude prijs van €13,95 per maand.
Op de website van Ziggo zie ik dat de diensten van ons oude TV Extra pakket nu allemaal zijn ondergebracht in Movies & Series XL. Dat pakket kost echter maar €11,95 per maand, waarbij dan ook nog eens de eerste maand gratis is.

Loop ik een risico wanneer ik via Mijn Ziggo het oude TV Extra opzeg en meteen een nieuw abonnement op Movies & Series XL bestel? En krijg ik dan een maand gratis? Dat lijkt me wel een mooie geste.

Het is mij onduidelijk waarom Ziggo ons nog steeds het TV Extra pakket voor de oude en hogere prijs in rekening brengt terwijl de inhoud gelijk is met het huidige Movies & Series XL. Het gaat me niet eens zozeer om de €2,00 per maand maar meer om het principe.

75 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
Welk risico zou je moeten lopen wanneer je tv extra opzegt? Ik heb zelf tv plus een aantal maanden geleden opgezegd en daarna het nieuwe & series xl aangevraagd. Of je voor de gratis maand in aanmerking komt durf ik niet te zeggen, maar je bent per maand natuurlijk wel goedkoper uit. Het maakt voor je oude abonnement (alles-in-1) niet uit, dat blijft gewoon zoals het is.
Reputatie 2
Badge +2
Ik ging er vanuit dat als je tv-extra opzegt en dan movies en series xl wil, dat je ook je tv-abo in een play-versie moet omzetten, dus ik hoor hier graag iets van een ziggo-medewerker over.

Als ik dit via "mijn ziggo" probeer te realiseren wordt het alles in een pakket automatisch gewijzigd naar een connect and play abonnement.
Dan zouden we 2 euro per maand minder betalen en een mediabox in bruikleen krijgen, wel met 17,50 activatiekosten.

Reputatie 2
@yourly
Wat je hier laat zien is precies wat ik niet wil. Ik wil alleen maar TV Extra opzeggen en ons dan opgeven voor Movies & Series XL en €2,00 minder per maand gaan betalen.
Maar ik vind het ook goed als Ziggo de naam van het pakket op de factuur wijzigt en €2,00 per maand minder gaat rekenen en dat doet met terugwerkende kracht vanaf het moment dat Movies & Series XL werd aangeboden. (Volgens mij was dat 1-1-2017 toen het HBO-pakket werd toegevoegd.)
Reputatie 4
@iMark en youriy Het is mogelijk om TV Extra om te laten zetten naar Movies & Series XL met behoud van je 'oude' Alles in 1 abonnement. We nemen hierover contact met jullie op. Bij de wijziging van youriy krijg je ook een Ziggo Mediabox in bruikleen bij het Connect & Play abonnement en zijn er inderdaad activatiekosten.
Reputatie 2
Misschien is de simpelste oplossing om voor klanten die nog een oud TV Extra-abonnement hebben de prijs te verlagen naar €11,95 per 1 april 2017 en €6 euro terug te storten voor de maanden januari, februari en maart 2017. Dan mag het abonnement wat mij betreft TV Extra blijven heten.
Reputatie 2
Badge +2
Is het niet mogelijk in Mijn Ziggo onder "Beheer je televisiediensten", "Jouw extra zenders" en "Aanpassen" TV Extra op te zeggen? Zo kon ik nml. Film1 opzeggen met mijn oude Alles-in-1 Plus abonnement.
Reputatie 2
Opzeggen van TV Extra is het probleem niet. Het dan aanmelden voor Movies & Series XL lukt dan niet zonder andere wijzigingen in het abonnement. Zie het voorbeeld van yourly.
Reputatie 2
Badge +2
@Mark, je hebt je pm's zo ingesteld dat ik er geen kan sturen.
Maar het is zo als het is. Ziggo blijft natuurlijk een commerciëel bedrijf.
Ik ben wel tevreden met de oplossing.
IK zit dus ook met hetzelfde probleem maar volgens mij kan het nu nog anders namelijk met de actie van ziggo en vodafone samen kun je het tv extra pakket opzeggen en dan gratis movie en series xl bestellen of heb ik het mis?
Reputatie 4
Badge +9
Ja, je krijgt movie en serie (L) en dus niet (XL) dus oa geen extra zenders en hbo
robbo schreef:

Ja, je krijgt movie en serie (L) en dus niet (XL) dus oa geen extra zenders en hbo

dat is duidelijk bedankt voor de uitleg dan laat ik het lekker zo maar vind het wel rar dat het oude duurder is en blijft.
Reputatie 4
@berryaa Ik kan je TV Extra opzeggen en daarvoor Movies & Series XL aanvragen. Dat bespaart je twee euro per maand, is het ok dat ik dat regel? Je zou dan wel 24 uur zonder de zenders kunnen zitten.
Thijs Ziggo schreef:

@berryaa Ik kan je TV Extra opzeggen en daarvoor Movies & Series XL aanvragen. Dat bespaart je twee euro per maand, is het ok dat ik dat regel? Je zou dan wel 24 uur zonder de zenders kunnen zitten.

Nee bedankt wat ik ga dan waarschijnlijk over naar de nieuwe voorwaarden en ben ik het gebruik van de nieuwsgroepen kwijt en dat wil ik niet dus bedankt maar het hoeft niet
Reputatie 4
Nee hoor, je pakket blijft hetzelfde. Anders had ik het uiteraard aangegeven. 🙂
@Thijs Ziggo

Beste Thijs,

Zou je dit bij ons abonnement wel kunnen regelen, wat je voor berraa wou regelen? Dus tv extra eruit en en movies en series XL ervoor terug? Hoor het graag!
Reputatie 4
Geregeld voor je, Jacco! 🙂
Top.... maar heb ik dan die box niet nodig...?
Reputatie 4
Hoe bedoel je precies, Jacco? Ik heb alleen je extra zenderpakket aangepast.
ik dacht dat je voor serie xl een ander box nodig had...
Reputatie 4
Oh, nee hoor! Er verandert verder niets, alleen dat je goedkoper uit bent. 😉
nou super.... dank je....
Hallo Thijs Ziggo,
Ik neem alleen televisie af van ziggo,
ik heb nog het aanvullende pakket TV extra .
Kan dit ook omgezet worden naar movies & series XL.
Dat je daar wat op bespaard of gaat dat alleen op als je een alles in een pakket hebt?
Thijs ik zag dat je het al hebt omgezet top.👍🏻
Had ik moeten weten dat dit kon dan had ik dat gelijk in januari j.l. al gedaan.
Had me 14 euro gescheeld😎🤑
Reputatie 4
@sly Ik had een bericht voor je getypt maar blijkbaar is het verzenden misgegaan. Goed dat je het zelf hebt opgemerkt. 🙂
Beste Thijs,

Kan je voor mij ook mijn TV-extra omzetten in dat Movies & Series XL?

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics