Snap Ziggo totaal niet meer.

Van de week overgegaan van Ziggo mobiel naar Vodafone. Omdat wij nu mobiel zijn gegaan bij Vodafone en Radio/Tv en internet van Ziggo afnemen kunnen wij een extra zender pakket krijgen. Dat is natuurlijk prachtig want dat zou weer wat minder abonnementsgeld zijn in de maand. Wij hebben nu al Ziggo Movies & Series XL omdat daar 50 extra zender in zitten die we regelmatig bekijken. In het mailtje stond dat we kunnen kiezen uit
• Ziggo Movies & Series L
• Ziggo Sport Totaal
• Ziggo Kids
Dus zou je denken dat we kiezen voor Ziggo Movies & Series L, nee want daar zitten die 50 extra zenders niet in. Volgens de mevrouw van Ziggo kun je die alleen krijgen bij het XL pakket. Het XL pakket kost 11,95 euro en dat kunnen we niet gratis krijgen. Wel Ziggo sport Totaal van 14,95, hoe krom wil je het hebben bij ziggo. Wij houden dus nu het XL pakket (wel 11,95 betalen) en hebben nu van Ziggo het sport pakket van 14,95 gratis waar ik waarschijnlijk nooit naar zal kijken. Dus ziggo, zorg dat je voor 4 euro die 50 extra zenders kan leveren zodat de mensen die nu XL ( wat ze dan zouden moeten opzeggen) het zelfde krijgen als ze voor een gratis L pakket zouden kiezen .

7 Reacties

Badge
Voor deze reactie heb ik twee petjes nodig, momentje a.u.b.

*loopt de kamer uit en pakt twee petjes uit de gang*

Ben er weer hoor. 😛

*zet Ziggo-pet op*

Vanuit Ziggo snap ik het wel, het Ziggo Movies & Series XL pakket wordt door veel klanten afgenomen, wanneer deze gratis zou worden aangeboden dan zou dit een gat in de begroting slaan. Wanneer je een pakket gratis gaat aanbieden welke door veel klanten wordt afgenomen dan moet er uiteindelijk een keuze worden gemaakt, of de soorten voordelen moeten worden aangepast, of er moet een nieuw TV-pakket worden samengesteld. Op de lange termijn is het gratis aanbieden van Ziggo Movies & Series XL aan mobiele klanten niet houdbaar.

*Zet consumenten-pet op*

Als klant snap ik je helemaal, hoe kun je nu een pakket gratis aanbieden waar je niets aan hebt als klant terwijl het bestaande pakket goedkoper is?

*Zet Ziggo-pet weer op*

Het sport-pakket mag misschien wel duurder zijn maar wordt door minder klanten afgenomen. Aan het eind van het verhaal is het voor ons (Ziggo) goedkoper om een dergelijk pakket gratis weg te geven.

*Zet Consumenten-pet weer op*

Maar is het dan niet een idee om het on-demand gebeuren bijvoorbeeld los te koppelen van het Ziggo Movies & Series XL pakket te halen en er een "TV & entertainment XL" van te maken zodat je dat pakket goedkoper kunt maken en het on-demand gratis weg te geven aan de mobiele klanten? Aan het eind van het verhaal kost dat niet zoveel omdat veel klanten het on-demand stukje er toch wel bijnemen.

*zet Ziggo-pet nog eens op*

Dat kan maar dat betekent dat wij ons portfolio moeten aanpassen wat op de eerste plaats niet haalbaar is en op de tweede plaats zullen bestaande afnemers van Ziggo Movies & Series XL een dergelijke wijziging niet accepteren.

*Zet de Ziggo-pet af en reageert verder als DeGebruiker*

@rj.wijbrands, ik ben bang dat Ziggo zichzelf in een hoek heeft gezet. Het Ziggo Movies & Series XL pakket is een pakket welke veel mensen nemen vanwege de extra zenders en het on-demand stukje. Het probleem hiervan is dat Ziggo niet snel kan besluiten hier een wijziging in aan te brengen, wat ze er ook mee uitspoken, het leidt tot ontevreden klanten maar als ze het weggeven dan zien ze dat terug in de jaarcijfers.

De abonnementsvormen die Ziggo nu hanteert is een eenheidsworst, daar kan niet zomaar aan gesleuteld worden en dat is de reden waarom je nu ziet dat je een duurder pakket gratis kunt krijgen maar datgeen wat je werkelijk nodig hebt juist niet. 🙂

Met een vrolijke noot geschreven uiteraard maar een kern van waarheid zit hier zeker wel in. 🙂
Reputatie 3
Badge +4
@DeGebruiker wow, ik had het niet beter kunnen beschrijven 😉
Dit heb je echt goed geschreven en ook heel erg duidelijk (leuk). Misschien zouden ze bij die extra zenders ook een optie 5,- euro korting kunnen doen. Kom je de klant ook een beetje tegemoet, zeker die al een XL pakket hebben en dus niet het L pakket nemen, uiteraard. Maar ja, die jaarcijfers, die zijn ook heel belangrijk 😊

Blijft altijd een moeilijke keuze.
Goedemorgen, inderdaad met een vrolijke noot geschreven maar als klant van Ziggo is het natuurlijk niet iets om echt vrolijk van te worden. Waarom hebben wij het XL pakket genomen, dat zijn die 50 extra zenders die je op geen enkele andere manier kunt krijgen. Ziggo zou gewoon een pakket extra zenders in het leven moeten roepen en het probleem is de wereld uit. Maar ja zoals je al aangaf de jaarcijfers zijn belangrijk. Maar misschien als er nog meer mensen hierover beginnen te morren gebeurt er misschien voor ons nog eens wat moois in de toekomst.
Reputatie 1
Badge
Voldoen deze extra pakketten wel of niet aan de wensen van de klanten. Een evaluatie hiervan door Ziggo zou denk ik wel goed zijn. Bij KPN heb je ook een gratis zenderpakket naar keuze als je daar alles afneemt. De keuze bij KPN is een sportpakket (Fox Sports Eredivisie) of het Pluspakket (incl. Kidspakket). Als er bij Ziggo meer vraag is naar een tv plus pakket dan alleen interactieve tv (Ziggo Movies & Series L) zou dit aangepast kunnen worden.

Dus als het te duur is om Ziggo Movies & Series XL aan te bieden misschien dan toch de keuze aanbieden tussen pakketten met alleen extra tv zenders (voorheen TV Royaal) of alleen interactieve tv (Ziggo Movies & Series L).

Persoonlijk zou ik als extra zenderpakket voor Film1 kiezen maar die ziet er niet bij. 😉
Reputatie 2
Wij hebben bij fZiggo indertijd TV Plus genomen voor een aantal extra zenders: BBC HD, BBC Three en BBC Four. Enige tijd later werd TV Plus gestaakt en konden de extra zenders alleen nog via TV Extra worden afgenomen. Voor ons is het pakket inmiddels behoorlijk uitgedund. Alleen BBC Four is nog aanwezig en dan nog niet eens in HD. Daar staat tegenover dat het on-demandaanbod enorm is toegenomen.

Ik vind het ook jammer dat er geen manier is om de Vodafone/Ziggo-korting in te zetten voor Movies en Series XL. Bijvoorbeeld door Movies en Series L te nemen en een toeslag te betalen voor de extra zenders. Er zijn vast Ziggo-klanten die best extra zenders willen maar geen behoefte hebben aan de Movies en Series.
Recent mijn ziggo pakket aangepast en mediabox ontvangen en overgestapt naar Vodafone.
Je hebt de optie om nu een extra zenderpakket te kiezen.
Wanneer je dit doet, vervalt dan ook je extra data bij Vodafone?🤔

Heeft hier iemand ook een antwoord op?
Reputatie 3
Badge +4
Hoi @TheMulender
Nee hoor, je extra data blijft gewoon. Dus je krijgt EN/EN 🙂
Eigenlijk moet ik zeggen: Ja, je blijft je extra data behouden... Beetje verwarrend nu 😋

Kijk maar op deze pagina: https://www.vodafone.nl/ziggo/nonstop/
of op deze pagina: https://www.ziggo.nl/vodafone/extras/

+ 5,- euro korting
+ Dubbele Data
+ Extra TV Pakket
+ Veilige online pakket

Het kan niet op bij VodafoneZiggo 😂 🤣

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics