Beantwoord

On Demand kwaliteit slecht

Ik kijk o.h.a. On Demand Pr.gemist en het is alsof ik analoog kijk, zo slecht is de weergave bij alle programma's. Dit is al heel lang het geval en nooit een afdoend antwoord gekregen. Ik heb de eenvoudige Pace-box, maar fam.lid in andere regio heeft hetzelfde probleem met Horizon.
Kan ook vaak bep. programma's niet in on demand lijst terugvinden, zoals o.a.Petticoat, Aardappeleters en/of Docu's. Programma's vaak pas laat op de avond terug te zien, journaal etc.
Ik betaal voor HD-kwaliteit, maar krijg er Analoog voor terug. Muv life TV dan wel.
Kan iemand zich in bovenstaande vinden met dezelfde problemen? Graag info
icon

Best beantwoord door youriy 25 januari 2017, 23:15

Terug kijken van tv-uitzendingen is niet in HD noch in SD kwaliteit, maar in een nog lagere resolutie, daarom is dat zo'n prut beeldkwaliteit. On demand series en films zijn wel of SD of HD kwaliteit.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

19 Reacties

Reputatie 6
Badge +12
je zou eens kunnen kijken wat er staat bij de info , vaak is het idd SD kwaliteit en er staat nergens in jou overeenkomst met Ziggo dat men alles in HD beschikbaar moet hebben
Welke overeenkomst? Ik heb abonnement HD-TV en media box. Voorheen was kwaliteit On Demand net zo helder HD als HD-TV.
Vaak met helpdesk Ziggo hierover gecommuniceerd, maar kreeg dan als antwoord dat Horizon beter zou zijn, dus niet. En dat Ziggo niet altijd de Gemiste Programma's in HD-kwaliteit doorkregen ivm licentie.
Nou, dan wordt het tijd om van provider te veranderen, m.n. XS4all waarmee ik nooit problemen heb sinds 1995. Maar ik werk graag met 2 providers, want als Ziggo eruit ligt dan heb ik xs4all nog en vice versa.
Zit nu vaak uit armoede TV te kijken op PC, met een geweldig scherp beeld.
Ik kijk eigenlijk nooit rechtstreeks TV en bekijk alles On Demand met mijn Horizon. Ook mijn beeldkwaliteit is meer analoog dan HD en erger me er steeds meer aan. Navraag leerde mij dat sommige programma's niet in HD kwaliteit worden aangeboden. Daar geloof ik niets van want voorheen, ik denk 5/6 maanden geleden, was On Demand ALTIJD in HD kwaliteit. Ik hoop dat Ziggo hier iets mee doet.
Reputatie 6
Badge +12
Wat ik probeer te zeggen is dat niet alle content altijd in HD word aangeboden.
Overeenkomst bedoel ik mee de algemeene voorwaarden van het abonnement.
Horizon werkt bij mij prima , waarmee is de horizon op je tv aangesloten ? HDMI kabel ? Scart ?
Reputatie 7
Badge +15
Itv is zelden in HD. Zoals Ronihd al zegt, is het doorgaans sd. Dat wil niet zeggen dat het er dan slecht uit moet zien, maar heb je b.v. een uhd Tv, moet er wel erg veel worden geupscaled. Een deel door de decoder, een deel door de Tv. En al die bewerkingen doen het beeld niet goed.

Maar natuurlijk is voor een Full HD Tv ook hetgeen van belang wat Ronihd al aangeeft.

Mvg. Willem
Reputatie 7
Badge +15
@Maria C.

Je ziet heel vaak dat itv/vod niet in HD is. Dat dit het voorheen wel was lijkt mij dus niet te kloppen, want ik heb altijd verschil gezien tussen een originele uitzending en dezelfde bij tv gemist. Ook het geluid is bij die laatste vaak anders.

Mvg. Willem
Reputatie 5
Badge +6
Terug kijken van tv-uitzendingen is niet in HD noch in SD kwaliteit, maar in een nog lagere resolutie, daarom is dat zo'n prut beeldkwaliteit. On demand series en films zijn wel of SD of HD kwaliteit.
Reputatie 7
Badge +15
Die tv uitzendingen via itv zijn toch echt in sd hoor. Dat is de standaard resolutie. Hier ziet dat er ook helemaal niet zo slecht uit.

Ik vraag me dan ook af of de resolutie van de decoders wel correct is ingesteld en of de beeldinstellingen een beetje netjes zijn.
Reputatie 7
Badge +15
Ik snap even dit antwoord niet. Wil men nu een bevestiging van het feit hoe slecht het beeld inderdaad wel is, of wil men weten waar men in uitzend?

SD staat voor standaard definitie. Een zeer lage resolutie dus. Kan iemand me vertellen wat daar dan nog onder zit? Ze zenden het echt niet in analoog uit. Ook dat is trouwens SD.

En ja, het is nu dan voor bepaalde mensen misschien een antwoord, maar wat kun je ermee... Je weet nu dat het nog slechter is als SD. Dat vertelde men ook eigenlijk al. Ik zie het niet zo en zie ook wel dat het geen HD is, maar ook dat het echt niet zo slecht is.
Youriy, eindelijk een medestander, maar wat doen we eraan. Ik begrijp dat bijv. oude programma's van vóór HD natuurlijk ook niet in HD worden weergegeven en dat er voor bep. uitz. geen licentie is afgegeven, maar álle uitzendingen zijn gewoon slecht, zelfs journaal. Eigenlijk van de een op de andere dag. Ik controleer ook vaak of scherminstelling op 1080 staat na alweer resetten ivm storingen. Ziggo moet ook niet meer aankomen met: controleer de bekabeling, Coax, etc. want dan sta ik op tilt. Wat ik al niet heb gedaan laatste jaren ivm UPC/Ziggo. 35 mtr nwe Coax doorgetrokken met monteur Ziggo die alleen kwam terwijl ik had aangegeven dat één man dat niet zou kunnen. Versterker, en dan weer zonder versterker omdat het signaal ineens weer te sterk was? Ik geef het (nog) maar niet op. Zelfs naar opticien geweest haha, maar aan ogen ligt het niet. Sorry, maar dit wilde ik ff kwijt. Groet
Reputatie 6
Badge +12
Dit ligt niet aan coax kabels of dingen in die richting ik zal straks ff kijken of ik hetzelfde ervaar ( ik gebruik nooit on demand 🙂 )

Eerder denken aan de beeldinstellingen van de horizon / TV

Draai de HDMI kabel die je gebruikt eens om of als je nog een andere hebt sluit die eens aan en kijk wat het resultaat is
Reputatie 6
Badge +12
Net even gekeken.

Het aanbod is divers de NPO zenders uitzending gemist is alles in SD andere zenders zijn wel HD
Ook de Belg is SD , huren en myprime is gevarieerd HD / SD.

Dus tja.............:-)
Reputatie 7
Badge +15
Dat gaf ik dus al aan. Ik vraag me dus af wat er wordt bedoeld met een nog lagere resolutie als SD... Maar die SD content wordt geupscaled door de decoder. Dat ziet er uiteraard niet zo mooi uit als HD content, maar zo slecht als het hier wordt uitgemeten hoeft het beeld echt niet te zijn.

Ik zoek het echter niet in de HDMI kabel, want dan zou het beeld bij HD ook de fout ingaan. En dan krijg je geen slecht beeld, maar doorgaans niets. Maar daar er op mijn posten niet wordt ingegaan en het topic als beantwoord is bestempeld, trek ik me maar even terug hier.

Maar ik blijf benieuwd wat er nog lager is als SD content...
Weet nu eindelijk hoe ik kan reageren op persoon in kwestie, dus Willem-A: Blijf aub meedenken en oplossing zoeken. Commerciële zenders kijk ik nooit On demand ivm betalen ervoor, dus weet niet of die zoals Ronihd schrijft wél HD zijn. Fijn dat je bevestigt dat het niet aan HDMI-kabel ligt, want die heb ik uiteraard ook vervangen. Ik heb ook geen onderbroken Coax dus geen splitters.
Vroeger had ik een DVD-recorder, maar na installatie mediabox kan ik daarmee niet meer opnemen??
Je had 3 of 4 instellingen: HD, SD, EP LP?. Met EP en SD etc kon je meer PG op DVD krijgen dan bij instelling op HD.
Ik begrijp dat jij Willem in nauw contact staat met Ziggo of voor hen werkt? Dus ik hoop dat je dit probleem HD weergave terugkoppelt naar Ziggo. En dat Ronihd ms ook tzt met oplossing komt? Het kan ook een centenkwestie van Ziggo zijn, want waarom was het tijdens UPC wél HD? Dank voor jullie meedenken. groetjes, Marthine
Reputatie 7
Badge +15
Dag Marthine,

on demand programma's zijn in fZiggo gebied (het gebied dat eerder al onder Ziggo viel) nooit in HD geweest. Deze uitzendingen zijn in SD, dus de Standaard Defintie. Daaronder zit niets, dus slechter als SD kan het nooit zijn. Hoe slecht SD er echter uitziet op een Tv hangt af van verschillende factoren. Je decoder geeft vaak weer in 1080I of 1080P, en dat betekent dus dat SD content, wordt ge-upscaled naar 1080I of 1080P. De decoder berekent er dus extra beeldlijnen bij. Dat ga je ongetwijfeld zien, maar hoe erg je dat ziet, hangt af van de scaler/chipset in de decoder. Is die van zeer goede kwaliteit, is het resultaat uiteraard beter, als wanneer er een zeer magere scaler aan boord is.

Een Tv doet in feite hetzelfde, maar dan geheel automatisch. Je kan dus een decoder wel instellen op 1080, een Tv niet. Krijgt die laatste een resolutie binnen van b.v. 576P, zal deze dat zelf upscalen/omzetten naar de werkelijke resolutie van de Tv.

Nu weet ik niet of UPC voorheen on demand programma's wel uitzond in HD, maar vaak is dat niet het geval. Zo is het geluid ook vaak anders. Bij live kijken kan dat tegenwoordig vaak een Dolby Digital 5.1 spoor zijn, maar bij terug kijken is het geluid in stereo.

Als het 'normale' Tv beeld in orde is, ligt het niet aan de coax of HDMI kabel. Beiden komen er anders absoluut uit.

Een DVD recorder kan nog worden gebruikt, maar deze zijn er inmiddels wel uitgeraakt en inmiddels is sinds deze maand de Guide voor het analoge signaal ook vervallen. Maar wil je deze gebruiken, zul je een splitter of versterker moeten toepassen waarop je de recorder en decoder kan aansluiten.

Voorheen was het ook vaak mogelijk op te nemen vanaf een decoder, maar dat kan niet altijd meer. Vanaf een Horizon zonder scart is dat sowieso niet mogelijk. Vanaf een Humax kan het nog wel, maar ook dan moet je opletten dat je de opname meteen op DVD zet, omdat het niet altijd meer lukt, de opname eerst op de harde schijf te zetten en daarna over te zetten op DVD. Je loopt dan n.l. vaak tegen een kopieerbeveiliging aan.

Je hebt op een DVD recorder de instellingen XP, SP, LP en vaak nog SLP. XP staat voor de beste kwaliteit, maar betekent ook dat de minste hoeveelheid content op een schijfje kan worden gezet. SP staat voor Standaard Play, en zorgt voor een iets mindere, standaard kwaliteit, waarbij er iets meer content op een schijfje kan. LP is de Long Play functie: er kan meer op een schijfje, maar de kwaliteit is nog lager, en SLP staat voor Super Long Play: er kan veel meer op een schijfje, maar de kwaliteit is nog minder goed als bij voorgaande.

Ik werk niet voor Ziggo, maar probeer hier wel zoveel mogelijk te helpen. Wel verleen ik al geruime tijd ondersteuning voor Humax, en werk daar nauw mee samen.

Maar nogmaals, ik vraag me af of On Demand voorheen inderdaad in HD was in jullie gebied, en waarom het nu zo slecht is. Want nogmaals, dat hoeft het zeker niet te zijn. Het is hier dan ook helemaal niet zo dat het er veel slechter uitziet, al zie je de verschillen uiteraard wel.

Ik haalde laatst alleen wel het gebruik van een 4K (UHD) Tv aan, want door die enorm hoge resolutie, moeten er zeer veel beeldlijnen worden bij berekend, en dat zal leiden tot een aanzienlijk mindere kwaliteit. De scalers in deze Tv's zijn doorgaans zeer goed, maar als SD eerst al ge-upscaled gaat worden naar 1080P door de decoder en dan nog naar 4K door de Tv, wordt dat er niet fraaier op. En dat is natuurlijk ook logisch.

Maar ik ga me er eens verder in verdiepen. Ik heb alleen wat moeite met de opmerking/het antwoord, dat On Demand niet eens in SD is, en vraag me af waar dat vandaan komt. Kan men dat bewijzen met argumenten, oké, maar zo vind ik het een loze kreet. En is On Demand echt overal zo slecht, zag je daarover zeker meer klachten.

mvg. Willlem
Hallo Willem,
Ik wil je alsnog hartelijk danken voor de uitgebreide en duidelijke informatie.
Groet, Marthine
Reputatie 7
Badge +15
Dag Marthine,

Heel graag gedaan. Ik stuur je nog even een pm.

Mvg. Willem
Op onze nieuwe 4K tv is de beeldkwaliteit van On Demand echt van een prehistorisch kwaliteitsniveau (is dus gewoon erg slecht om naar te kijken).
Dus als je veel gebruik maakt van Programma Gemist, koop dan geen 4K televisie of kijk het op je tablet of pc. Daar zal de kwaliteit wel 'voldoende' zijn.
Reputatie 7
Badge +15
Dag MeijsSanchez.

Als je terug leest zie je wat ik over 4K heb geschreven. ITV is SD content. Wil je dat upscalen naar 4K, moet er natuurlijk enorm veel bewerking op die content plaatsvinden en dat ziet er niet altijd even fraai uit. En daarnaast is de instelling van de Tv belangrijk, en is bovendien niet elke Tv even vergevingsgezind. Dat is trouwens al het geval bij een aantal Full HD LCD/Led Tv's. Een Plasma is doorgaans wat vergevingsgezinder, maar eigenlijk dient een Tv die content aangeboden te krijgen waarvoor deze ls gemaakt, al zijn de 4K Tv's doorgaans uitgerust met prima chipsets (scalers).

Mvg. Willem