Leva

Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

NPO app tv ineens minder programmas terugkijken

Voorheen kon ik via de App gemist vrijwel alle programmas (geen gemiste films) terugkijken. Nu kan ik alleen maar bepaalde programmas terugkijken vnl. kinderprogrammas. Maar Nieuwsuur, journaals, Een Vandaag...nope. Er is ook geen app te krijgen voor tv lijkt het.
Wat is er gaande? Ligt het aan Ziggo of aan de NPO?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kijk, dat brengt licht in de zaak. Zo is het inderdaad duidelijk.

Ik heb een kort lijntje met Humax en ga er maandag meteen even achteraan, wat dit treft natuurlijk meer mensen.

Maar ik doe de H3 er niet voor weg. Bevalt me veel te goed. En ik mag dat natuurlijk ook niet... :wink: Ik heb mijn dochter er nog niet over gehoord, maar die zal het waarschijnlijk ook wel zijn opgevallen. Zij heeft ook een H3.

Maar word vervolgd.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Welke TV heb je en hoe oud is deze?
Kijk je met een CI+ module?
In welke regio woon je? Oud UPC of Oud Ziggo?
mschepers

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het gaat hier over de NPO app op de TV. Vanaf zondag zijn er geen nieuwe programma’s meer toegevoegd. Ik denk NPO misschien weer met de ondersteuning stopt van oudere tv’s wellicht? Zou leuk zijn als iemand een linkje heeft met tekst en uitleg.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
De TV fabrikant stuurt je TV en het gebruik en het laden en updaten van de apps aan.
Heb je de laatste updates op je TV staan van de fabrikant?

Welke TV heb je: naam, nummer, cijfers en letters?

Hier hebben Ziggo en de NPO geen invloed op.
Grofweg stoppen TV fabrikanten binnen 5 jaar met de app ondersteuning en de updates van deze functies.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Meer informatie over apps en merken TV's: https://www.consumentenbond.nl/acties/updaten/reacties-tv-merken-apps

https://www.consumentenbond.nl/tv/smart-tv

Het is de afgelopen jaren al vaker voorgekomen dat apps van tv's zijn verdwenen. Zo is de Skype-app van Samsung tv’s verdwenen en is de NPO-app niet meer beschikbaar op smart-tv’s die voor 2014 zijn uitgebracht. Zeer teleurstellend, want ook consumenten verwachten dat de apps op hun smart-tv blijven werken zolang ze de tv gebruiken.
Leva
Topicstarter
Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de Samsung UE32ES6100. Toen de NPO app niet meer door Samsung werd ondersteund voor mijn tv heb ik het nog geprobeerd dit via GOOGLE Chroomecast te streamen via de iPad naar tv. Dit vond ik geen succes, het streamen verliep heel onregelmatig. Soms kon je iets zonder onderbrekingen bekijken, vaak niet. Het plezier om nog naar gemiste programma's te kijken ontbrak mij steeds meer. Zo'n 3 maanden geleden heb ik van mijn zoon een Humax mediaspeler gekregen. Hoera, ik kon weer als vanouds naar NPO gemiste programma's kijken. Het werkte prima. Totdat er ineens ( ongeveer vanaf 7 februari jl) maar beperkt programma's in de app werden geladen: geen Nieuwsuur meer, Een Vandaag, journaals. Op dit moment worden er zelfs helemaal geen programma's meer geladen. In de Humax staat ook geen andere app als deze app. Maar ook op de nieuwe tv LG OLED55C7V van mijn zoon ( wij wonen wel in een huis) zie ik geen nieuwe app voor de NPO. Wij gebruiken een zelf aangeschafte CI+ module. We hebben dus ZIGGO als provider. De HUMAX mediaspeler sturen we terug, zij adverteren immers dat de app voor NPO uitzending gemist erop zit. Ik vind dat de NPO er een rommeltje van maakt. Ik kijk nu via NL Ziet naar NPO gemist als proef. Hier kan ik wèl gemiste NPO programma's terugkijken. Ik vind het dan zeer ergerlijk dat de gewone NPO app op mijn 3 jaar oude tv niet meer ondersteund wordt. Het lijkt op geldklopperij! NL Ziet is wel OK, maar te duur en bovendien hoelang wordt deze app nog op mijn tv ondersteund. Daarnaast staat er veel op NL Ziet dat voor mij overbodig is, ik bekijk de programma's op de commerciële zenders niet en dus zeker niet terug.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Leva

Nu lees ik heel veel apparaten en kan er niet meer uithalen welk apparaat je nu bedoelt, waar je nu op kijkt, en geen NPO gemist kunt kijken.

Als het een Humax is, dan zou je uitzending gemist normaal moeten kunnen kijken, er lijkt dan een probleempje of storing te zijn.
Maar daar kan Willem-A je veel meer over vertellen.

Maar dan moet je eerst wel aangeven welke Humax je hebt, want er zijn er nogal een bosje.

Apps voor TV zitten, via de TV apps en via een UTP kabel naar het internet, dat gaat niet via de CI+ module, die haalt de TV kanalen op en kun je in Oud-Ziggo gebied replay gebruiken en on-demand.

Er zijn met een SMART TV verschillende functies die verschillende mogelijkheden hebben, maar dan moet je wel even de gebruiksaanwijzing lezen, ik heb geen ervaring met Samsung.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Leva

Nu lees ik heel veel apparaten en kan er niet meer uithalen welk apparaat je nu bedoelt, waar je nu op kijkt, en geen NPO gemist kunt kijken.

Als het een Humax is, dan zou je uitzending gemist normaal moeten kunnen kijken, er lijkt dan een probleempje of storing te zijn.
Maar daar kan Willem-A je veel meer over vertellen.

Maar dan moet je eerst wel aangeven welke Humax je hebt, want er zijn er nogal een bosje.

Apps voor TV zitten, via de TV apps en via een UTP kabel naar het internet, dat gaat niet via de CI+ module, die haalt de TV kanalen op en kun je in Oud-Ziggo gebied replay gebruiken en on-demand.

Er zijn met een SMART TV verschillende functies die verschillende mogelijkheden hebben, maar dan moet je wel even de gebruiksaanwijzing lezen, ik heb geen ervaring met Samsung.


Thanks Be rt

Ik lees over apps op een Humax mediaspeler en dan zou het moeten gaan om een Humax TV+H3. Op een andere type Humax zijn geen apps te plaatsen. Klopt dit Leva?

Hier staan deze apps nog keurig op de H3, dus dat zou in jou geval ook zo moeten zijn. Standaard staan deze apps erop: https://myhumax.info/tv-h3-apps/

Gaat het dus echt om de TV+H3, en er ontbreken apps, dan kan Humax daar uiteraard wel wat mee, en dan meteen terug sturen ontgaat me. En anders moet NPO het oplossen. Maar het is dus wel van belang te weten hoe het nu precies zit.
mschepers

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat de app betreft met het verdwijnen van programma’s is het gewoon voorbij helaas.

Twitter staat er overigens vol van. Hier geeft NPO zelf reacties
https://twitter.com/petvdluijtgaard/status/963843645676883968
Leva
Topicstarter
Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Klopt, het is Humax TV +H3. Er zit wel een app voor NPO start maar dan voor bediening met touchscreen en niet voor afstandsbediening. Daar heb ik niets aan. Mijn zoon heeft al een mail gestuurd naar Humax. Als er geen oplossing komt, gaat deze retour omdat het apparaat niet doet wat wordt beloofd.

Allemaal bedankt voor jullie reacties en meedenken!

Vind wel nog steeds dat de NPO er een rommeltje van heeft gemaakt. Tenslotte betreft het tv programma's waaraan iedereen via de belasting heeft meebetaald. Er mogen hier best wel nieuwe apps voor komen, maar dan wel zo dat je niet elke twee jaar een nieuw apparaat/tv moet kopen. Er zijn immers genoeg mensen die al die 'alternatieven' niet kunnen betalen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, want ik doe alles via de afstandsbediening. De H3 word ook zeer vaak verkocht en ook zeer goed beoordeeld. Ik zou dus graag eens zien wat je precies bedoelt en hoe je te werk gaat.

Maar ik ga dit toch ook eens bespreken.

Maar apps zijn sowieso een ellende op een Tv. Vak worden deze na een paar jaar al niet meer ondersteund en dat ligt bij de H3 juist anders. Maar goed, als NPO er een zootje van maakt, kan niemand daar verder wat aan doen natuurlijk.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar 'uitgelicht' en 'nieuw' laten inderdaad niets meer zien op NPO. 'Meest bekeken' en 'Programma's' wel. En zoals gezegd werk ik eigenlijk altijd met de afstandsbediening van de H3... Ik denk dus ook dat de fout meer bij NPO ligt als bij de H3.
Leva
Topicstarter
Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Beste Willem, mijn zoon heeft gekeken of er een andere app op de Humax staat die de oude, tot voor kort nog perfect werkende, NPO app vervangt. Er staat wel een andere app op, maar de bediening ervan werkt alleen via een touchscreen en niet met de afstandsbediening die erbij zit. Ik hoop dat ik het zo begrijpelijk heb uitgelegd aan je. Mijn zoon heeft inmiddels een mail gestuurd naar Humax of er een app komt die bediend kan worden met de afstandsbediening.
Ik las op twitter dat er voor de LG nog geen geschikte NPO app is. Nu heeft deze tv wel wat nog alternatieven achter de hand, maar ik vind het wel slecht werk van de NPO.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kijk, dat brengt licht in de zaak. Zo is het inderdaad duidelijk.

Ik heb een kort lijntje met Humax en ga er maandag meteen even achteraan, wat dit treft natuurlijk meer mensen.

Maar ik doe de H3 er niet voor weg. Bevalt me veel te goed. En ik mag dat natuurlijk ook niet... :wink: Ik heb mijn dochter er nog niet over gehoord, maar die zal het waarschijnlijk ook wel zijn opgevallen. Zij heeft ook een H3.

Maar word vervolgd.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Even voor de duidelijkheid. NPO start is op dit moment de meest recente app. Staat deze ook op de H3 ?
Leva
Topicstarter
Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Beste Robbo, de NPO Start app kan handmatig geïnstalleerd worden op H3 alleen is deze op dit moment voor mij niet bruikbaar omdat deze niet gemaakt is voor het gebruik met een afstandbediening maar werkt via een touchscreen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Mmm op mijn Samsung smart tv hier prima werkende.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Even een aanvulling: De H3 is uiteraard net evenen anders dan een smart tv. Wellicht kan Willem-A je morgen meer vertellen.
Leva
Topicstarter
Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
@Robbo Bedankt. Dat is inmiddels gebeurd, Willem zou het probleem Humax H3 ook bij Humax aankaarten. Ben benieuwd of hij wat kan bereiken. Mijn Samsung is uit 2014 en de NPO app wordt niet meer ondersteund voor deze 'oude' tv ?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
LevaVreemd mijn tv is ook van 2014. En werkt primma Zijn de apps wel up to date? Ga naar de app menu en kies aanbevolen. Kies nu weer aanbevolen de app met 3 blokjes en bij mij groene achtergrond ( je komt in het menu waar alle apps staan. Het volgende kan je alleen in dit menu doen dus niet via de apps die onder in het beeld verschijnen. Als je aanbevolen heb geselecteerd zie je dus alle apps. Selecteer 1 van de apps. Bv e Manuel. Hou nu de enter knop enkele seconden ingedrukt. Je komt in een menu. Kies apps bijwerken. Hierna als er updates zijn alles selecteren en bijwerken. Of controleer ook categorieën en dan naar video. Kijk daar of de NPO start app bij is. En download deze daar

Uitgelicht topic