Beantwoord

Nieuws kanalen in HD

Reputatie 2
Ziggo, is het mogelijk om wat van die nieuws kanalen om te zetten in HD? Vele zijn free-to-air in HD op de satellite. Ik begrijp dat dit nog niet betekend dat dit ook gratis is voor de kabel-boer, maar het lijkt me toch wel wat makkelijker om zo'n kanaal te upgraden tov een meer commercieel kanaal.

ps, waarom kan BBC4 niet in het standaard pakket? Zo flauw!
icon

Best beantwoord door Marianne Ziggo 10 augustus 2018, 11:05

Hoe meer HD, hoe beter! We gaan in de toekomst naar steeds meer HD kanalen toe. Hiervoor moeten we wel ruimte maken op de bandbreedte én dit moeten de rechten en technologische mogelijkheden van de zender zelf toelaten. Wanneer het plaatje compleet is, voegen we zeker weer meer zenders toe. Op dit moment is er niets bekend over nieuwszenders. Op onze pagina over Zenderwijzigingen melden we altijd welke zenders voortaan in HD worden weergegeven.

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Hoi @wjharing
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Ziggo zal altijd luisteren naar de klanten als het gaat om verbeteringen. Fijn dat je dit aangeeft en wellicht dat Ziggo hier iets mee kan gaan doen. Een moderator zal het, wanneer mogelijk, oppakken en doorgeven aan de betreffende afdeling.

Waarom BBC4 niet in standaard pakket zal wel iets te maken hebben met de rechten die moeten worden voldaan. En dan is het provider afhankelijk of ze deze meenemen in het standaard pakket of niet en Ziggo kiest voor niet. Zo zijn er dan nog wel meer zenders die ik in het standaard pakket zou willen ?
Hoe meer HD, hoe beter! We gaan in de toekomst naar steeds meer HD kanalen toe. Hiervoor moeten we wel ruimte maken op de bandbreedte én dit moeten de rechten en technologische mogelijkheden van de zender zelf toelaten. Wanneer het plaatje compleet is, voegen we zeker weer meer zenders toe. Op dit moment is er niets bekend over nieuwszenders. Op onze pagina over Zenderwijzigingen melden we altijd welke zenders voortaan in HD worden weergegeven.
Sluit me hier van harte bij aan. Heel graag BBC World, Al Jazeera, CNN en Euronews in HD. KPN doet dit al.

Reageer