Alfons Verbiest

Level 9
  • 266Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes

MTV Music 24 staat niet goed

Op kanaal 601 zendt deze zender al enkele dagen in breedbeeld uit. Het zou leuk zijn als we niet van die in elkaar gedrukte 4:3 beelden zien. Ziggo, gaarne aanpassen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Ik weet niet hoe het nu bij Ziggo is, maar hier bij KPN zag ik vanmorgen (29/7) dat het beeld nu echt goed staat. Werd wel eens tijd.

Hier is het ook 16:9 geworden.

Bekijk in context

26 Reacties 26
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Het beeldformaat op MTV Music 24 (kanaal 601) staat nog steeds niet goed. Dit moet breedbeeld 16:9 zijn i.p.v. 4:3. Kan Ziggo dit s.v.p. aanpassen?
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
Begint het weer, zo jammer.
Discovery World is ook weer postzegel formaat.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi allemaal!

Ik heb beide zenders even goed bekeken en het lijkt inderdaad alsof MTV Music 24 uitgerekt is van 16:9 naar 4:3.
Maar Discovery World ziet er wel correct uit qua hoogte-breedte verhouding, alleen zenden ze 16:9 programma's uit op een 4:3 resolutie waardoor je rondom zwarte balken krijgt (tenzij je je TV/mediabox op zoom zet).

Dit heb ik ook voorgelegd aan één van onze Video Engineers, ik hoop op spoedige terugkoppeling van hem.
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
Dat van Discovery World heb ik in het verleden eens aan Discovery voorgelegd, was een tijd goed, maar nu weer terug naar postzegel formaat.
Idd is de verhouding goed en kan je inzoomen, maar lijkt me niet de bedoeling.
Ben benieuwd wat jullie engineers er aan gaan doen ??
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Op verschillende internationale websites is nu melding gemaakt dat MTV Music 24 eindelijk is overgestapt naar breedbeelduitzendingen. Via een Duitse website (vertaald):

Sinds vandaag (29-01-2019) zendt muziekkanaal MTV Music 24 uit in een nieuw, internationaal ontwerp (idents). Ook is er eindelijk omgeschakeld naar het 16:9 beeldformaat.

Hopelijk gaat Ziggo dit kanaal nu snel omzetten naar het 16:9 breedbeeldformaat. Nu staat dit kanaal nog steeds ingesteld op het 4:3 beeldformaat.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
rick70 wrote:
Op verschillende internationale websites is nu melding gemaakt dat MTV Music 24 eindelijk is overgestapt naar breedbeelduitzendingen. Via een Duitse website (vertaald):Sinds vandaag (29-01-2019) zendt muziekkanaal MTV Music 24 uit in een nieuw, internationaal ontwerp (idents). Ook is er eindelijk omgeschakeld naar het 16:9 beeldformaat.

Heb je een linkje naar de bron? Ik kan deze nieuwsberichten niet vinden via Google... :disappointed_relieved:
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Hierbij de links naar de websites. Deze zijn vertaald naar het Nederlands. 🙂

Duits YouTube kanaal Twizz over tv: https://www.youtube.com/watch?v=Xe2X80t_YzM

Sinds vandaag (29-01-2019) zendt muziekkanaal MTV Music 24 uit in een nieuw, internationaal ontwerp (idents). Ook is er eindelijk omgeschakeld naar het 16:9 beeldformaat.

Hongaarse website DTV News: https://dtvnews.hu/hirek/keparanyt-valt-az-mtv-music-24

MTV Music 24 heeft de beeldverhouding gewijzigd

In januari 2019 heeft ook MTV Music 24, het laatste lid van de thematische MTV-kanalen die beschikbaar zijn in Hongarije, een breedbeeldscherm.

Poolse website Itizaps: http://www.itizaps.net/zapper/mtv-music24.html

MTV Music 24
Eind januari 2019 introduceerde het kanaal een nieuw visueel identificatie- en beeldformaat 16/9.
Alfons Verbiest
Topicstarter
Level 9
  • 266Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes
Mark Ziggo , ik weet dat ze in de 2e en 1e kamer erg traag zijn, maar jullie kunnen er ook wat van. Kan dat beeld nu eindelijk eens in de goede verhouding doorgegeven worden? Het staat al vanaf 29-1-2019 verkeerd.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi Alfons, dit ligt niet aan ons maar aan onze leverancier van MTV Music 24 in Nederland. Zij geven ons nog 4:3 door ondanks herhaaldelijk verzoek om dit aan te passen.
Alfons Verbiest
Topicstarter
Level 9
  • 266Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes
Dank je wel. Dan wachten we maar af.?
Alfons Verbiest
Topicstarter
Level 9
  • 266Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes
En inmiddels is de beeldverhouding goed.:thumbsup:
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
?? toevallig net een half uur gekeken. Hier wordt nog steeds in 4:3 uitgezonden. de clips waren allemaal letterboxed op één na, dus de beeldverhouding klopte wel behalve dus bij die ene. regio Mill
Alfons Verbiest
Topicstarter
Level 9
  • 266Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes
Gistermiddag zag ik dat het goed was. Al zappend, dus maar even gezien. Vanmorgen was het inderdaad weer verkeerd. Afwachten maar.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hier in Groningen ook nog uitgezonden in 4:3, we houden het in de gaten.
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Mark Ziggo wrote:
Hoi Alfons, dit ligt niet aan ons maar aan de leverancier van MTV Music 24 in Nederland. Zij geven ons nog 4:3 door ondanks herhaaldelijk verzoek om dit aan te passen.


We zijn nu een maand verder en MTV Music 24 op kanaal 601 wordt nog steeds in beeldformaat 4:3 aangeleverd. Dit moet zijn 16:9. Misschien moet Ziggo maar aangeven dat ze stoppen met de doorgifte van MTV Music 24. Dan is het waarschijnlijk zo aangepast. :rolling_eyes:
Alfons Verbiest
Topicstarter
Level 9
  • 266Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes
rick70 Ik begin nu sterk te twijfelen aan wat Mark Ziggo schreef. Ik zit sinds 12 maart bij KPN (glasvezel) en daar stond en staat het beeld wel goed.
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Misschien dat Mark Ziggo een update kan geven? Het is niet fijn kijken zo op dit kanaal. :nerd:
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ik heb helaas nog niets vernomen, zal vragen om een update.
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
We zijn nu twee maanden verder sinds de melding. Nog steeds wordt MTV Music 24 in het verkeerde beeldformaat doorgegeven. Je kunt het probleem steeds bij de leverancier neerleggen maar deze zender zit wel in een extra betaalpakket van Ziggo. Volgens de topic starter is het bij KPN wel in orde. Waarom dan niet bij Ziggo?

Uitgelicht topic