Okkie

Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Geen vh1 - wel in mijn abonnement

Hallo.
Volgens de zenderlijst zou ik vh1 moeten hebben. Deze zender is een extra zender bij het movies en series pakket xl.
Maar helaas, geen vh1 bij mij.
Meer mensen last van?

Groet Marco
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Okkie
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Oké. Nou ja, is gewoon de originele aansluiting zonder versterker..
Maar heb net ff gebeld en afspraak gemaakt. Krijg Maandag een monteur die de boel komt bekijken. Zal hier dan berichtje plaatsen wat er aan de hand is..

Gr

Bekijk in context

29 Reacties 29
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Zenders al eens opnieuw opgehaald in "mijn Ziggo"?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/zenders-zoeken/
Okkie
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Heb de link ff gevolgd, maar krijg nu een foutmelding. Nou ja, morgen maar bellen met helpdesk. Is zelf niets aan te doen. Ach, het is toch bedtijd..
Thnx.
Gr.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Okkie,
welkom op de Ziggo Community!
Zo te zien is/was nog niet alles in je abonnement geactiveerd. Gelukkig ben ik er, en heb zojuist alles voor je "doorgedrukt". Alles zou nu moeten werken! Wil je dit voor me testen en vertellen hoe het nu gaat? 🙂
Okkie
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Lycke.

Net alles gereset maar geen vh1. Staat nog steeds 'geen signaal' .
Enig idee?

Gr Marco
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Marco,

Ziggo moderators zijn alleen overdag actief, vandaar dat ik even reageer.
Je hebt alles gereset, dus je hebt ook de zenders opnieuw gezocht? 🙂

Kun je andere zenders uit het Movies & Series XL pakket wel bekijken, zoals RTL Crime?

Wat je ook nog kunt proberen is inloggen in je Mijn Ziggo, klik dan op Producten, scrol naar beneden totdat je de mediabox/smartcard tegenkomt die je gebruikt. Klik op Zenders en pincode herstellen en klik als laatste op Opnieuw ophalen. Wanneer je dit doet, moet de TV/mediabox aan staan.
Succes! 🙂

Groet,
Evert
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Steefb je hebt een link geplaatst van fabrieksinstellingen, niet van zenders opnieuw ophalen. Verkeerde link gekopieerd?

Zenders opnieuw ophalen zijn de volgende stappen:
De TV/mediabox aanzetten en in Mijn Ziggo -> producten -> naar beneden scrollen tot mediabox of smartcard -> Zenders en pincode herstellen -> Opnieuw ophalen

Als je dan binnen 15 minuten nog geen VH1 kunt kijken, dan met Ziggo chatten de snelste oplossing:
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Evert96 Ik ga nu koffie drinken.:relaxed:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Be rt Haha, we zitten elkaar vandaag heerlijk 'dwars' 😉
Geniet van de koffie! 🙂
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Be rt Dit staat bovenaan de pagina die ik gelinkt heb

"Zenders zoeken Kun je sommige zenders niet meer vinden? Of slaat je tv zomaar zenders over? Zoek de zenders opnieuw en de zenderlijst van je tv, digitale ontvanger of CI+ Module is binnen een paar minuten weer up-to-date. "

Ik zie niks staan over fabrieksinstellingen, moet wel zeggen dat ik dacht dat je na volgen van de Ziggo stappen op jouw hint uit zou komen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Het hangt van de foutmelding af of je de zenders opnieuw moet opzoeken of dat de zenders ophalen voldoende is. Gelukkig kan het geen kwaad als je één van beide opties onterecht uitvoert, het kost je alleen een beetje tijd 🙂
Okkie
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Allemaal dank voor de reactie's maar helaas nog steeds geen vh1. Alles geprobeerd...RTL crime kan ik trouwens wel ontvangen. Morgen nog maar eens proberen.

Gr.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Steefb Je hebt helemaal gelijk, je zou verwachten dat je dan de Opnieuw ophalen tip zou krijgen.

Ik had het bovenste deel niet gelezen en heb gelijk geprobeerd wat er gebeurde.
Hier moet een Ziggo moderator maar eens naar kijken.:nerd:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ah. "geen signaal" wijst wel op iets anders dan "neem een abonnement op de serie". Het lijkt er dan op dat er wat interferentie op je signaal is. Wil je voor de zekerheid de coaxkabel naar de mediabox eens loshalen van het aansluitpunt en van de mediabox en daarna opnieuw aansluiten? Helpt dit niet, kan je ons dan iets meer informatie over je aansluitingen geven? (eventueel met foto's. Des te duidelijker!)
Okkie
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Okkie
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dit is de directe aansluiting van buiten. Zie nu ook dat Net 5 wel geluid heeft en geen beeld. En bij terug kijken krijg ik foutcode 8040.

Gr. Marco
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Okkie
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Okkie
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dit lijkt dus wel goed. Heb de mediabox rechtstreeks aangesloten met originele kabel op de eerste originele aansluiting.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Gebruik je ook een versterker? Je signaal is nl. te hoog, het hoort in goed te staan.

Uitgelicht topic