ya veenstra

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding 8075 op de Mediabox XL

Al enige tijd zijn wij af en aan bezig met dit probleem. We merkten het toen we in de zomervakantie de film De GVR wilden opzetten voor onze kinderen. Via het menu is deze film nergens te vinden terwijl hij wel in het on demand aanbod hoort te zitten. Dan maar via de zoekfunctie en dan vinden we hem inderdaad. Als we er op klikken dan staat er in plaats van "afspelen" "bestellen". Klik je op "bestellen" dan zegt hij dat er een apart abbonnement voor nodig is en foutcode 8075.

We hebben de helpdesk gebeld en die hebben het standaard protocol doorlopen van alles terug zetten naar fabrieksinstellingen, het zou binnen een paar dagen dan opgelost moeten zijn. Dit was niet het geval, dus weer gebeld. Nog een keer dat protocol en toen hebben ze ook een monteur gestuurd. Die gaf gelijk al aan dat dit geen probleem met de hardware aan onze kant was en dat hij het dus niet kon oplossen. Uiteindelijk hebben we het er bij laten zitten, maar nu zitten we weer. We willen de film Ratchet and Clank zien, als je die zoekt vindt de box hem onder het kopje tekenfilms (wat je in het menu dus echt niet tegenkomt) en ook hier weer "bestellen"ipv "afspelen" met de fout 8075.

We hebben het meest uitgebreide pakket van ziggo, dus het lijkt me geen abbonnements kwestie te zijn.
Als iemand hier de gouden tip heeft ben ik u zeer dankbaar.

YA Veenstra
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Oplossing staat in onderstaand topic door Thijs Ziggo:

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-foutcode-8075-14578

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
In On Demand staan zowel films die onder je abonnement vallen als films die te huren zijn.
Als je naar On Demand gaat, staat daar direct ergens iets van Movies en Series of Movies & Series L of Movies & Series XL?
ya veenstra
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit gaat om films die in het pakket horen. Het gaat niet om huurfilms. Als je ze zoekt geeft de box een locatie aan (zoals tekenfilms) die niet in het menu staan. via het menu vind je ze dus niet. Kijk je op de site van ziggo hoort de GVR on demand te zijn én bij Film1 te staan. Film1 hebben we niet in het pakket, dus dan snap ik nog dat ie niet te vinden is. Volgens het zoeken zou de GVR (gewoon on demand) in de sectie "kids en jeugd" staan, terwijl er in mijn menu "kids en tieners" staat. Het lijkt mij dus een softwarematig dan wel administratieprobleem bij ziggo te zijn.

Zoek je trouwens de foutcode op bij "foutcodes en E-meldingen " op de ziggo site, dan geeft hij :"Sorry, we hebben nog geen informatie over deze foutcode. Op onze Ziggo Community staat ook veel informatie over foutcodes. Heb je daar al gekeken?"
ya veenstra
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bovendien, als er dan een extra abonnement zou moeten komen, zou het ook wel handig zijn als je weet waar het onder valt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Oplossing staat in onderstaand topic door Thijs Ziggo:

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-foutcode-8075-14578

Uitgelicht topic