Vraag

Foutcode vd402_2. Huren van films via on demand lukt niet

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Weet iemand raad ( heb deze vraag ook via prive bericht aan Serkan gestuurd, maar misschien hebben meer mensen er last van. Sinds een aantal maanden werkt de bestelmodule van de on demand funktie niet meer. Ik kan films selecteren, maar nadat ik de pincode heb ingevoerd krijg ik de foutmelding vd 402_2. Alles al geprobeerd, monteur erbij, opnieuw starten via klantenservice, ander modem..niets lukt. Ik heb 2 ( nog oude upc) modems voor 2 tv aansluitingen en tot voor kort lukte het bij 1 van de modems nog wel. Helaas nu ook niet meer. Er is ook geen sprake van storing in de buurt.Heb al op dit forum gelezen dat probleem al heel lang bestaat en dat het warschijnlijk ligt aan software van ziggo. Klantenservice zegt niets te kunnen doen en geen op,lossing te weten. Erg prettig natuurlijk😒 , iemand anders een idee?

4 Reacties

Reputatie 3
Bedankt voor je tijd! Ik heb alle gegevens verzameld en doorgegeven. Als je updates wilt, kun je het altijd even testen of mij vragen. Ik wens je een goed weekend!

Groet,
Sander
PSpoor - Amsterdam
Ik heb hetzelfde probleem. Altijd probleemloos films kunnen huren, echter sinds half augustus 2017 is het uit met de pret. Kan geen films meer huren. Na de pincode te hebben ingevuld, volgt de foutcode vd 402_2.
Heb nu alleen nog televisie bij Ziggo en heb een internet-abonnement bij KPN. Ik wilde alles naar één provider overbrengen. Dus alles naar KPN of alles naar Ziggo. Ziggo kan mij niet langer de optie van films
huren aanbieden, dus mijn keuze wordt daardoor wel makkelijk gemaakt. Het zal dus wel een alles-in-1 -pakket van KPN worden.
Reputatie 4
Badge +10
@PSpoor
Heb je Ziggo hier al over gebeld of via een formulier of op een andere wijze contact opgenomen?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Ziggo moderators komen hier eens in de paar werkdagen langs op dit klanten helpen klanten forum.
Vanzelfsprekend heb ik al vele malen met Ziggo gebeld omtrent dit probleem. Ik heb inmiddels vijf verschillende personen van de klantenservice en technische dienst telefonisch gesproken en ook is er een techneut bij mij langs geweest. Het blijkt een specifiek probleem te zijn, hetwelk vooralsnog onoplosbaar is. Vanaf midden augustus 2017 heeft dit probleem zich landelijk gemanifesteerd bij een steeds groter aantal gebruikers van de "simpele" Mediabox. ( dus niet bij de Mediabox-XL). Men weet wel waardoor het probleem veroorzaakt wordt van het niet meer kunnen huren van films, doch men weet niet hoe dit probleem op te lossen. ( ik vraag me overigens af wie "men" is . We kunnen naar de maan vliegen, maar "men" slaagt er niet in een technisch probleem met een mediaboxje te verhelpen........Tja.....misschien externe mensen inhuren die het probleem wel kunnen verhelpen....ik zeg maar wat). Ziggo weigert mij tijdelijk ( tot het probleem is opgelost) even gebruik te laten maken van een Mediabox-XL, zodat ik weer films kan huren. Ik zou als bedrijf, uit klantvriendelijkheid en service, mijn klant tijdelijk een Mediabox-XL toesturen (...en desnoods alle extra's die het kastje biedt, want behorend bij een duurder abonnement, van het kastje deleten). Ik zou mijn klant daar niet eens naar laten vragen, maar spontaan aanbieden. De klant kan er immers niets aan doen dat Ziggo een probleem heeft men de huidige mediabox. Dat is een probleem van Ziggo en valt onder het ondernemersrisico. Ik heb een abonnement bij Ziggo (v/h UPC) afgesloten waarbij er zwart op wit staat aangegeven dat ik de optie heb van films huren en daar betaal ik keurig maandelijks mijn abonnementsgeld voor. Qua betaling blijf ik nimmer in gebreke, echter Ziggo blijft wel in gebreke en schendt de overeenkomst tussen beide partijen en weigert ( middels een medewerker van de
klantenservice) om mij tijdelijk een wel-werkende mediabox toe te sturen, waarmee de optie van films huren voor mij weer kan bestaan. Als het probleem is opgelost kan de tijdelijke Mediabox-XL, dan weer terugvervangen worden door de "simpele" Mediabox. De klantenservice had mij, om mij gunstig te stemmen, wel een aanbod gedaan dat te maken had met Filmnet, doch Filmnet bleek geen biblliotheek te zijn, waaruit ik films kan instarten op een door mij gewenst tijdstip en de art-films, waar ik normaliter naar kijk ,bleken bij Filmnet karig aanwezig en niet van recente datum te zijn. Iets dat bij films "huren" wel het geval is. Van het aanbod ( hoe wellicht goed bedoeld ook) zal ik dus geen gebruik maken.
Ik zal de inhoud van de onderhavige tekst per aangetekende brief en met de nodige cc's opsturen aan de heer Robin Clements, Directeur Klantenservice, van Ziggo en hoop dat de redelijkheid dan toch nog bij Ziggo zal gaan zegevieren. Ik houd u op de hoogte.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics