Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

De Ziggo zender van de maand januari: Nat Geo Wild!

Het wordt deze maand een beestenboel met de gratis zender van de maand. Nat Geo Wild is onderdeel van Movies & Series XL en is in januari voor iedereen beschikbaar op kanaal 204. Ook vind je hem terug op kanaal 996: de zender van de maand.

Omdat deze zender in HD is, zie je de zebra’s, leeuwen en capibara’s in haarscherp beeld voorbij draven. Je kan de haren zowat tellen! Door die adembenemende kleuren met een superieure geluidskwaliteit, voelt het alsof je de dieren levensecht in je huiskamer ziet en hoort.

Big Cat Month
In januari buigt Nat Geo Wild zich over het beschermen van katachtigen en hun leefgebied. Elke zondag vind je een speciale documentaire waarin je mee wordt genomen in het leven van een bekende veteraan-natuurfotograaf of bijvoorbeeld de bekendste tijger van de wereld. Als catlover kan deze maand voor mij nu al niet meer stuk!

Even aandacht voor..
Nat Geo Wild vraagt hiermee aandacht voor het Big Cats Initiative, waarin wetenschappers en natuurbeschermers worden ondersteund om grote katten in het wild te redden. Zo beschermen ze zeven iconische kattensoorten in 27 landen en hebben ze al meer dan 1600 dierenverblijven gebouwd. Ook de Nederlandse stichting Leeuw komt aan bod. Dit is een opvangcentrum voor katachtige roofdieren in nood.

Kijk ook eens op de Big Cat Month pagina van Nat Geo Wild, want ze geven een mooie workshop en reis weg!

Een paar pareltjes die deze maand voorbij komen:

Lion Kingdom, zondag 7 januari vanaf 18.00 uur
Episode 1: Pride and Punishment, zondag 7 januari om 18.00 uur
Episode 2: Hunter of Giants, zondag 7 januari om 18.48 uur
Episode 3: Blood Rivals, zondag 7 januari om 19.37 uur
In het grootste en meest afgelegen national park van Afrika laat deze documentaire het verhaal zien van een filmmaker die, ondanks het gevaar van leeuwen, buffels, giraffen, luipaarden en bavianen, de complexe gedragspatronen van deze beesten heeft weten vast te leggen.


Man Among Cheetahs, zondag 14 januari om 18.00 uur
Wildlife cinematograaf Bob Poole reist naar een ruige en pittoreske hoek van Kenia om zeldzame momenten van 's werelds snelste roofdieren vast te leggen. Hij volgt een onverschrokken moeder jachtluipaard, terwijl ze probeert haar welpen groot te brengen en hen de vaardigheden leert die ze nodig hebben om te overleven.


The Miracle Cheetah, zondag 14 januari om 18.48 uur
Als een wilde jachtluipaard in de Noord-West provincie van Zuid-Afrika, eindigde Sibella's leven bijna in de handen van jagers. Ze lag voor de deur van de dood, angstig en wantrouwen in haar ogen. Ze had het geluk om gered te worden door de The Wild Cheetah and Wildlife Trust. In december 2003 begon Sibella een nieuw hoofdstuk toen ze samen met twee mannelijke jachtluipaarden naar Samara werd gevlogen. Elf jaar later heeft Sibella de meeste jachtluipaarden in het wild overleefd en bewees zichzelf een capabele jager te zijn, ondanks de incidentele pijn van haar eerdere verwondingen.


The World's Most Famous Tiger, zondag 21 januari om 18.00 uur
Machli staat bekend als de koningin van Ranthambore en is de beroemdste tijger ter wereld. De legendarische tijgerin is een geduchte krijger die bekend staat om haar gewaagde daden. Zij is tevens moeder van vier nesten welpen.


Jaguars vs. Crocs, zondag 28 januari om 18.00 uur
Veteraan-natuurfotograaf Steve Winter en cameraman Bertie Gregory laten het opmerkelijke leven van jaguars zien in de Pantanal van Brazilië. Een moeder jaguar leert haar welp overleven, terwijl een mannelijke jaguar genaamd Scarface met zijn hoofd in de rivier duikt om een bijna 2 meter lange kaaiman aan te pakken. Slimme capibara's en speelse reuzenotters blijven bij hun familie om te voorkomen dat ze een jaguar-diner worden.


Beestachtig veel plezier met de zender van de maand januari! :fox: :lion_face: :leopard:
14 Reacties 14
Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Bij mij thuis loopt dit wilde dier rond, genaamd: Vosje!

Wat scharrelt, hipt, rent, draaft of fladdert er bij jou thuis rond? Plaats een foto in dit topic!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Wij kijken nooit naar Nat Geo Wild.
Misschien nu eens een reden om te gaan kijken. Al hoewel er om me heen al genoeg wilde beesten rond lopen. :blush:

In ieder geval bedankt voor de TIP.
Chiel-79

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Als ik deze zender wil hebben, moet ik dan een pakket nemen?
Of kan ik ook zenders los "aanschaffen"?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Deze zender is niet los aan te schaffen. Je moet dan echt een volledig pakket nemen. In januari is het voor iedereen beschikbaar op kanaal 204. Ook vind je hem terug op kanaal 996: de zender van de maand.

Meer info (dan moet je XL versie nemen):
https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/movies-series-xl/

En hier nog een pagina met andere zenders die los te krijgen zijn: https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/
Chiel-79

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ah ok, duidelijk.
Thanks voor de linkjes, ik ga er eens doorheen bladeren.

Ook maar gelijk een paar fototjes van de ratten die dit huis terroriseren opgezocht :sweat:
De Franse Bull


De Old Englisch Mastiff


En de 2 rode katers
Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Chiel-79, dat is een mooie collectie die je daar hebt! Ik hoop dat ze allemaal goed met elkaar kunnen opschieten :wink:
Chiel-79

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Marianne Ziggo wrote:
Chiel-79, dat is een mooie collectie die je daar hebt! Ik hoop dat ze allemaal goed met elkaar kunnen opschieten :wink:


Dank je wel!
Ja het is een bende bij elkaar, maar alles gaat perfect met elkaar.
De rechtse rooie kater is de baas in huis, de linkse rooie is niet helemaal 100, de Mastiff is de beste vriend van de rooie baas en de Franse Bull is de herrieschopper in huis.
Maar alles gaat goed met elkaar, heb zelden moeten ingrijpen. :sunglasses:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Pff, jij hebt inderdaad een enorme beestenbende thuis! :stuck_out_tongue_winking_eye: :joy:
Gezellig hoor!

Dit is mijn grote kameraad, een kooikerhondje :blush:

Wild is ie niet, maar als ie te lang niks heeft gedaan heeft ie te weinig knuffels om achteraan te rennen en weer terug te brengen en ondertussen blaft ie iedereen wakker om steevast met een laatste grom 'knagend' op z'n beer te stoppen. Blijft mooi :smiley:
Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Chiel-79 wrote:

....
Dank je wel!
Ja het is een bende bij elkaar, maar alles gaat perfect met elkaar.
De rechtse rooie kater is de baas in huis, de linkse rooie is niet helemaal 100, de Mastiff is de beste vriend van de rooie baas en de Franse Bull is de herrieschopper in huis.
Maar alles gaat goed met elkaar, heb zelden moeten ingrijpen. :sunglasses:

:joy_cat: geweldig!

Evert96 wrote:
....
Dit is mijn grote kameraad, een kooikerhondje :blush:

Wild is ie niet, maar als ie te lang niks heeft gedaan heeft ie te weinig knuffels om achteraan te rennen en weer terug te brengen en ondertussen blaft ie iedereen wakker om steevast met een laatste grom 'knagend' op z'n beer te stoppen. Blijft mooi :smiley:


Wat een enthousiasteling, mooie foto ook :smile: !
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Wel toepasselijk om je huisdier te showen bij de zender van de Maand. Nu hoop ik toch niet dat als er een erotische zender gratis te bekijken is dat we daar foto's van gaan zien :rofl: :joy: :sunglasses:

Nee, gekheid... het zijn leuke foto's hoor!
Lieve beesten en toch lekker als ze af en toe niet willen luisteren, daar zijn het dieren voor.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Leuke foto's inderdaad. Ik heb ook altijd honden gehad, maar mag nu regelmatig oppas zijn op een trouwe 4 voeter.

En die gek is op tv kijken. Soms moet ik hem tegen houden als hij weer eens andere beesten ziet.

Ik vroeg mij eens af wat zien die honden nou? Ik weet inz de kleuren dus heb ik even gegoogeld:

https://www.beeztees.nl/2016/07/27/kunnen-honden-tv-kijken/

Op dit moment even geen foto's staan allemaal op disc. En even geen zin om die nu door te nemen:)
Chiel-79

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Evert96 wrote:
Pff, jij hebt inderdaad een enorme beestenbende thuis! :stuck_out_tongue_winking_eye: :joy:
Gezellig hoor!

Dit is mijn grote kameraad, een kooikerhondje :blush:

Wild is ie niet, maar als ie te lang niks heeft gedaan heeft ie te weinig knuffels om achteraan te rennen en weer terug te brengen en ondertussen blaft ie iedereen wakker om steevast met een laatste grom 'knagend' op z'n beer te stoppen. Blijft mooi :smiley:


Ja mooi beestje ook :sunglasses:
Ik hou dr wel van hoor. Honden met hun eigenaardigheden.
Grommen is in dit huis verboden tenzij ik het zelf doe, dan lopen ze ook echt van mij weg haha dieren zijn raar :rofl:

Ik ben zelf heel erg van de doggen omdat deze bij mijn levensstijl passen, maar de druk hondjes van een ander vind ik schitterend.
Chiel-79

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
EnergieBoy wrote:
Wel toepasselijk om je huisdier te showen bij de zender van de Maand. Nu hoop ik toch niet dat als er een erotische zender gratis te bekijken is dat we daar foto's van gaan zien :rofl: :joy: :sunglasses:


Hahaha I like the way you're thinking :rofl:
Chiel-79

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
robbo wrote:
Leuke foto's inderdaad. Ik heb ook altijd honden gehad, maar mag nu regelmatig oppas zijn op een trouwe 4 voeter


Is ook eigenlijk veel makkelijker. tegen de tijd dat je ze weer ff beu bent mag je ze weer van de hand doen tot je ze mist en dat staan ze weer voor je voor een week 😄
Zelf heb ik ook altijd honden gehad, 2 Rottweilers, 1 Stafford en nu deze 2. Wel altijd afdankertjes en moeilijke honden die geen kans meer hadden. Dit zijn ook mijn laatste voorlopig, veel te vermoeiend om weer opnieuw te beginnen mochten deze het loodje leggen.

robbo wrote:
En die gek is op tv kijken. Soms moet ik hem tegen houden als hij weer eens andere beesten ziet.

Dat hebben de mijne gelukkig niet.
De Mastiff kijkt wel over je schouder mee met zijn kop op de leuning, maar echt tv kijken doet hij niet.

robbo wrote:
Ik vroeg mij eens af wat zien die honden nou? Ik weet inz de kleuren dus heb ik even gegoogeld:

https://www.beeztees.nl/2016/07/27/kunnen-honden-tv-kijken/


Ik durf daar best geld op te zetten ook.
Geloof echt dat sommige honden de bewegende beelden volgen.

robbo wrote:
Op dit moment even geen foto's staan allemaal op disc. En even geen zin om die nu door te nemen 🙂


Ik help je er nog wel eens aan herinneren :stuck_out_tongue_winking_eye:

Uitgelicht topic