Gesloten Beantwoord

Dagpas bestellen lukt niet


Vanochtend dagpas FoxSport voor eredivisie besteld. Alle stappen doorlopen, keurig per email bevestiging gekregen. Kanaal 421 blijft echter foutmelding 16-4 tonen. Klantenservice gebeld, medewerker reset de CI+-module. Geen resultaat. Bij verder onderzoek blijkt de bestelling in het systeem van Ziggo geannuleerd te zijn. Opnieuw besteld, weer wachten, opnieuw geen beeld. Weer gebeld. Dit keer op verzoek van de Ziggo-medewerker de stroom even van het toestel gehaald. Weer niets. Dagpas voor de derde keer besteld. Etc. etc.
Telkens wel een bevestiging van de bestelling, maar geen beeld.
Voor de vierde keer gebeld. Klantenservice-medewerker is wel behulpzaam maar kan het probleem niet oplossen. Uiteindelijk doorverbonden met iemand van de administratie. Zij kan zien dat alle bestellingen niet doorkomen en geeft aan: 'Ja, er bestellen veel mensen een dagpas. Eigenlijk moet je hem een dag van tevoren bestellen. Anders is het gewoon een kwestie van geluk hebben of je 'm krijgt'.
Wat een trieste gang van zaken als het werkelijk zo is!! Zijn wij de enigen met dit probleem?
icon

Best beantwoord door Sander Ziggo 18 oktober 2017, 09:45

Voor alle info omtrent de dagpas van FOX Sports, Check het topic: Alles wat je moet weten over de FOX Sports dagpas!

Bekijk origineel

18 Reacties

Reputatie 1
Badge +3
Fox Sport Eredivisie heeft meerdere kanalen. (421, 423 en 425 zo uit mijn hoofd)
Was op die andere kanalen ook niks te zien? Vorig seizoen kreeg ik helemaal geen bevestigings mail meer. En dan maar hopen dat het was geactiveerd. Slapeloze nacht gehad voor DE wedstrijd Feyenoord - Heracles in mei...😰

BTW: Goed in de gaten houden dat die 'mislukte' bestellingen niet worden doorgevoerd in de factuur...
Ook de andere kanalen gaven inderdaad geen beeld. En natuurlijk zijn we nogal bezorgd dat alle bestellingen gefactureerd gaan worden. De geruststelling van de administratieve medewerkster dat dit niet het geval zou zijn heeft ons niet helemaal overtuigd...
Reputatie 3
Dat is zonde, @EJM1997! Laten we dit we zo snel mogelijk regelen zodat je lekker op de bank je favoriete club kan bewonderen! Ik stuur je even een privéberichtje om jouw gegevens te vragen.
Je bent niet de enige. Vandaag, zondag, lukt het weer eens niet om voor 7,95 een dagpas te bestellen. Vorige week ook al niet. En vorige seizoen bij de kampioenswedstrijd ook niet. Heb toen een maand gratis gekregen. Techniek is dramatisch. Ziggo faalt keer op keer. Foutmelding EE2 kun je online niks mee. Ook zo amateuristisch. Nu opletten dat ze de centen niet afschrijven: die techniek loopt goed. Triest.
Reputatie 4
Badge +5
Misschien beter om als je persé wilt kijken, rechtstreeks via FoX Sports een dagpas te bestellen en online te kijken :
https://www.foxsports.nl/abonneren/go/631
Reputatie 4
Badge +10
Jammer genoeg sta je er niet alleen voor. Het zal na het weekend Ziggo wel duidelijk zijn dat meerdere mensen problemen hadden met Foxsports Dagpassen.
Mij valt het op dat het met name dit jaar(seizoen) dramatisch is met de dagpas die we bestellen via de mediabox. Vorig jaar totaal geen probleem, nu al 3 maal geen beeld - echter wel dat hij gehuurd is, en die ook op de factuur verschijnt.
Gisteren bij Ziggo totaal geen benul hoe dit kan, omdat ze niet in het systeem kunnen. Vanochtend ben ik teruggebeld, nog steeds geen verklaring, wel een kleine troost in de vorm van een aantal maanden foxsport, maar of het daarna werkt...... dar moesten we maar zien tegen die tijd.
Op deze manier blijf je natuurlijk water naar de zee dragen, en ze willen echt van de klanten af.
We zullen zien tegen die tijd, of juist niet.
Reputatie 3
Welkom op de Community, @Remo65.

Flink balen dat je zo iedere keer de wedstrijd moet missen! Om gek van te worden. Om samen met jou mee te denken waarom je zwart beeld krijgt, is het handig om te vermelden wat voor box je in huis hebt, op welk kanaal je de bestelling plaatst en of je bijvoorbeeld foutcodes krijgt te zien. Oftewel, hoe meer info hoe beter!
Hallo Sander, ik heb een ziggo Horizon box Gateway-sam-3.1.
Via kanaal 452 een dagpas proberen te bestellen voor de eredivisie.
Optie ‘huren’ aangeklikt en bevestigd. Daarna gebeurd er niets, geen foutcode oid.
De optie ‘huren’ is ook niet meer zichtbaar.
Afgelopen keer heb ik dit ruim voor de wedstrijd gedaan, ook met de ervaring van de 2 eerdere keren.
Gewoon films bv huren lukt wel, dus daar zit ook geen link in.
Zou mooi zijn om dit probleem bovenwater te krijgen. Bvd
Reputatie 3
Goedemorgen Remo65,

De knop huren ontbreekt bij de tweede poging omdat de bestelling dan al gelukt is. Op kanaal 452 kun je dagpassen bestellen voor Fox Sports Eredivisie. De wedstrijd zelf komt op een ander kanaal. Dit is natuurlijk afhankelijk van de bestelde wedstrijd.

Zet de tv en de Mediabox XL aan en ga naar kanaal 452 voor FOX Sports Eredivisie en voor FOX Sports International naar kanaal 453.
Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening. Nu verschijnt de TV-GIDS in het Hoofdmenu.
Kies in het TV-GIDS menu voor Enkele zender via het pijltje omhoog en druk op OK.
Hier kies je voor de dag die graag wilt huren en druk op OK.
Selecteer Huren en druk op OK.
Voer je pincode in. De pincode is standaard 0000. Krijg je dit bericht niet te zien? Dan heb je de optie aankoopbeveiliging met pin eerder al eens uitgezet.
De dagpas is nu besteld! LET OP! Zap naar het juiste kanaal, zie hieronder.

Op de volgende kanalen kan je de wedstrijden bekijken:

FOX Sports

Eredivisie 1: 461
Eredivisie 3: 463
Eredivisie 5: 465
International 2: 462
International 4: 464
International 6: 466



Deze instructies zijn specifiek voor de Mediabox XL. Voor de andere apparaten kun je ze ook nalezen in het topic:Alles wat je moet weten over de dagpas!

Succes!
Beste Sander, dat is hetgeen we exact doen, dus ook vervolgens naar kanaal 461 voor de wedstrijd.
Kan er wat mis zijn met de Mediabox. Sinds gister als troost FoxSport tijdelijk van jullie gekregen. Via Ziggo Go te volgen op m’n telefoon, echter via de Mediabox en tv alleen te zien alszijnde ‘afspelen vanaf het begin’. Dus niet gewoon ‘live’. Kan hier een link liggen?
Reputatie 3
Zodra de gratis maand is afgelopen kun je mij een privébericht sturen. Dan analyseren we het samen en lossen we het op.
Reputatie 1
Badge +3
@Sander Ziggo
Ik ga deze week de Dagpas bestellen voor de Klassieker van zondag via de Ziggo site voor een TV met CI+ smartcard module. Ik neem aan dat hier geen problemen mee zijn?
Reputatie 3
@Boompieapp,

Ja hoor! Het issue waar @Remo65 mee te kampen heeft is individueel. Dus je kan de dagpas gewoon bestellen. De dagpas is momenteel al binnen te halen. Mocht je dan toch ergens tegenaan lopen, laat het dan weten.
Mijn probleem met FoxSport is inmiddels opgelost, jullie afd. tv aansluitingen heeft een 'refresh'signaal naar mijn smartcard verstuurd. Schijnt soms nodig te zijn bij oudere Horizon Mediaboxen.
Reputatie 1
Badge +3
Sander Ziggo schreef:

@Boompieapp,

Ja hoor! Het issue waar @Remo65 mee te kampen heeft is individueel. Dus je kan de dagpas gewoon bestellen. De dagpas is momenteel al binnen te halen. Mocht je dan toch ergens tegenaan lopen, laat het dan weten.


Met Ziggo als shirtsponsor van Ajax moet het wel goed gaan...;-)
Reputatie 3
@Boompieapp

Met Ziggo als shirtsponsor van Ajax moet het wel goed gaan...;-)



Zo is dat!😁
Reputatie 3
Voor alle info omtrent de dagpas van FOX Sports, Check het topic: Alles wat je moet weten over de FOX Sports dagpas!
Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics