1
Vraag
2
Reacties
Bassie2402

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Chromecast icm HBO / Game of thrones

Wij gebruiken al ongeveer 1jaar met veel plezier de Ziggo go app icm een Chromecast.
Op de slaapkamer om tv te kijken. de kwaliteit is hier ZEER goed van haarscherp en geen enkel probleem (geen haperingen)
Nu hebben we Movies en series XL afgesloten om naar Game of Thrones te kijken.
De kwaliteit van de HBO series (en dus ook game of thrones) is belabberd. het lijkt op SD kwaliteit maar zeker geen HD (als is het maar 720p)
Als ik andere series kijk, dus NIET HBO dan is de kwaliteit super, het betreft dus alleen HBO!
Als ik op een Macbook inlog en een HBO serie kijk is de kwaliteit hetzelfde (belabberd)
Ik gebruik zelf geen decoder (CI+) maar als ik de decoder als test even aansluit is de kwaliteit goed, het betreft dus alleen buiten decoder om.

- Apparaat: Huawei Mate 20, Ipad air2, Iphone X, Macbook pro
- OS + versie: android 9, iOs laatste versie
- Ziggo GO versie: 2.3.37
- Chromecast type: 4k Gen2 ingesteld op 1080p (de tv is 1080p), en gen 2 1080p versie aangesloten via WIFI (TV kijken perfect!)
- Ziggo GO app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ja
- Chromecast gereset? Ja
- Werken andere apps wel goed via de Chromecast? Ja (incl TV kijken, netflix etc)
- Speelt het probleem bij alle content (LiveTV en On Demand films/series)? NEE
- Hoe heb je de Chromecast aangesloten op de stroom? adapter aangesloten op het stroomnetwerk, en via netwerkkabel in de adapter van de chromecast, deze zit in de router.
- Titel: HBO

Wat is het probleem: HBO belabberde kwaliteit via Chromecast, maar ook via laptop/browser. Beide geven dezelfde slechte kwaliteit.
Ik

Ik vraag me af of dit opgelost kan worden, mocht dit niet lukken dan zal ik het abbo. weer op moeten zeggen want deze kwaliteit is niet om aan te zien!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
4 Reacties 4
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bassie2402
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bovenstaande topic geeft aan dat de kwaliteit beter zou moeten zijn. Dit ervaar ik dus niet. Bij mij is de kwaliteit alles behalve 720p of 1080p.
Het is overigens dus niet alleen game of thrones maar alle hbo series.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dan even wachten op een reactie van moderator Michael Ziggo lijkt me, zal wel in de loop van aankomende week zijn. Je zou anders de chat kunnen proberen 24/7 bereikbaar

https://www.ziggo.nl/chat
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Bassie2402.

Bedankt voor de ontzettend uitgebreide informatie die je hier deelt. De topicstarter van het door mguzz gedeelde topic is in dat topic weer teruggekomen met de mededeling dat de kwaliteit wederom niet goed is. Dit heb ik dus vandaag weer doorgezet zodat dit zo snel als mogelijk aangepakt wordt. Om het overzichtelijk te houden gaan we wel verder in het andere topic, dus ik sluit hier de boel af.

Wanneer ik een update heb, plaats ik 'm dus in dit topic, klik.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic