cwj

Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

in beeld met splitter

De kabel die vanaf het AOP naar de tv aansluiting loopt heb ik onderbroken om een 2 weg coax splitter 0-1000 Mhz te plaatsen voor een nieuwe tv aansluiting. De gebruikte connectoren en kabel zijn kabelkeur. Na plaatsing van de splitter maar vóór het aansluiten van de kabel voor de nieuwe aansluiting krijg ik blokken in beeld op alleen België Eén. Als de splitter wordt verwijderd en de verbinding d.m.v. de connectoren wordt hersteld zijn de blokken verdwenen.

Is de splitter de oorzaak?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Ik zou eerst een andere splitter proberen. als de kabels niet te lang zijn ben je geen versterker nodig.

Teun

Bekijk in context

18 Reacties 18
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Heb je de storing ook op BBC2 ?
Deze zit namelijk in dezelfde transportstroom.

Teun
cwj
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Inderdaad, ook op BBC2.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Heb je ook een foto van de desbetreffende splitter? Misschien wordt het dan duidelijk waar de storing vandaan komt.

Teun
cwj
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Heb je wel het ingaande signaal (vanaf aop) op de juiste poort gezet? hij moet op de aansluiting met het holle gedeelte (zeg maar even de poot van de letter T.

teun
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Ps, dit zijn tegenwoordig niet meer de fijnste splitters.

Teun
cwj
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
De kabels zijn op de juiste manier, in en 2 x out, aangesloten. De vraag is of een andere splitter het probleem oplost of dat er een versterker moet worden geplaatst, b.v. de FRA752N.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Ik zou eerst een andere splitter proberen. als de kabels niet te lang zijn ben je geen versterker nodig.

Teun
cwj
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Doe ik, meld me daarna weer. Bedankt.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Oke, we horen graag van je hoe het is afgelopen.

Teun
cwj
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
De splitter vervangen door een kabelkeur Kopp splitter en er zijn geen blokken meer in het beeld.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo

Dank voor je oplossing. Zo zie je maar weer, soms zit het in een klein hoekje.

Teun.
cwj
Topicstarter
Level 4
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Met de kabel (25 m) rechtstreeks op de tv aangesloten is het signaal te zwak, slechts 2 van de 5 halve maantjes (wordt niet uitgedrukt in %).
Als deze kabel op de mediabox wordt aangesloten is bij tuner 1 en tuner 2 BER 0. De signaalkwaliteit is 100% maar de signaalsterkte is 35% cq. 49%.

Bij de 2 andere tv’s met CI+ module is BER 0 en de signaalkwaliteit 100%. De signaalsterkte is 54% (10 m kabel) en 42% (20 m kabel).

Het beeld is op de 3 tv’s goed maar moet gezien de signaalsterkte toch een versterker worden geplaatst?
piccolo

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 4Likes
Hiervoor heb je inderdaad een versterker nodig. Mijn kabels zijn een stuk langer en ik heb er geen last meer van.
Mijn spul komt van https://www.allekabels.nl/antenne/antenne_versterker.html
Let goed op dat je ene retourgeschikte versterker moet kopen.
Ook zul je zien dat de uitgangen niet gelijk zijn, dus de langste kabel moet je op de plug met de meeste versterking steken.
Ik heb zelf deze: https://www.allekabels.nl/antenne-versterker/117/1310355/antenne-versterker-actief-retour-4-uitgangen.html
Onthoudt ook dat je niet gebruikte uitgangen moet afsluiten anders heb je toch weer verlies (en dus blokjes), daar gebruik je zoiets voor: https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/505/coax-splitter-afsluitweerstand.html
Je kunt de versterking netjes inregelen tot zodat je over zelfs over 30 meter kabel nog gewoon een zeer goed signaal hebt.
In jouw geval zou ik een versterker plaatsen. Je zou zonder kunnen maar dan moet er weinig storing zijn in je huis en moet je goed afgeschermde kabels van goede kwaliteit hebben.
Ik heb zelf een mediabox, 3 tv's en twee humaxen aangesloten, alles met goed beeld (door de versterker te gebruiken).

Mogelijk hoef je echter niets te doen als je even je kabels en connectoren controleert, een niet perfect aangesloten connector scheelt je zo een paar db verlies.
Het beste kun je dit controleren door alles aan te zetten, je tv's en mediabox enz..
Dan zou er geen storing moeten zijn...

O ja nog wat, de splitter mag dan wel kema keur hebben maar zoals al is vermeld is een goede splitter (zoals van Hirschman) toch beter dan een gewoon kema keur ding.
Ik heb net in scheveningen bij vrienden een beter beeld gekregen door de kema keur splitter te vervangen door een hirschmann splitter.. Als je die haalt bij de mediamarkt kun je hem nog terug brengen ook nog als hij niet voldoet... 🙂
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het enigste waar je op moet letten als je spullen koopt voor de kabel dat er en zogenaamd KabelKeur of ZiggoGeschikt logo op de verpakking of spullen staat, zo simpel is het.
Wiard

Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Controleer ook even of je op alle mogelijke plaatsen afsluitweerstanden hebt aangesloten.
ALLE KABELS, IN- EN UITGANGEN MOETEN ZIJN AFGESLOTEN MET EEN AFSLUITWEERSTAND. Bekijk dit op de onderstaande link:
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/geblokt-beeld-sbs6-met-ci-module-30479/index1.html#...
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Wiard Om nou op 11 maanden ouwe opgeloste topics weer over EEN AFSLUITWEERSTAND te hebben? "T kan van invloed zijn maar is echt niet het antwoord op alle vragen.

En die dikke hoofdletters komen over als schreeuwen
Wiard

Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ben net vandaag begonnen met reageren op de community. Moet nog even aan jullie wennen. Zag niet dat het al zo oud was...

Uitgelicht topic