blokken in beeld

Badge +1
  • cwj
  • Liefhebber
  • 55 reacties
De kabel die vanaf het AOP naar de tv aansluiting loopt heb ik onderbroken om een 2 weg coax splitter 0-1000 Mhz te plaatsen voor een nieuwe tv aansluiting. De gebruikte connectoren en kabel zijn kabelkeur. Na plaatsing van de splitter maar vóór het aansluiten van de kabel voor de nieuwe aansluiting krijg ik blokken in beeld op alleen België Eén. Als de splitter wordt verwijderd en de verbinding d.m.v. de connectoren wordt hersteld zijn de blokken verdwenen.

Is de splitter de oorzaak?

12 Reacties

Reputatie 3
Badge +4
Heb je de storing ook op BBC2 ?
Deze zit namelijk in dezelfde transportstroom.

Teun
Badge +1
Inderdaad, ook op BBC2.
Reputatie 3
Badge +4
Heb je ook een foto van de desbetreffende splitter? Misschien wordt het dan duidelijk waar de storing vandaan komt.

Teun
Badge +1

Reputatie 3
Badge +4
Heb je wel het ingaande signaal (vanaf aop) op de juiste poort gezet? hij moet op de aansluiting met het holle gedeelte (zeg maar even de poot van de letter T.

teun
Reputatie 3
Badge +4
Ps, dit zijn tegenwoordig niet meer de fijnste splitters.

Teun
Badge +1
De kabels zijn op de juiste manier, in en 2 x out, aangesloten. De vraag is of een andere splitter het probleem oplost of dat er een versterker moet worden geplaatst, b.v. de FRA752N.
Reputatie 3
Badge +4
Ik zou eerst een andere splitter proberen. als de kabels niet te lang zijn ben je geen versterker nodig.

Teun
Badge +1
Doe ik, meld me daarna weer. Bedankt.
Reputatie 3
Badge +4
Oke, we horen graag van je hoe het is afgelopen.

Teun
Badge +1
De splitter vervangen door een kabelkeur Kopp splitter en er zijn geen blokken meer in het beeld.
Reputatie 3
Badge +4
Hallo

Dank voor je oplossing. Zo zie je maar weer, soms zit het in een klein hoekje.

Teun.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics