leoenhans

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

BBC world

Heb Philips TV uit 2010, Smit module, Standaard abonnement.
Ik kan al heel lang 6 kanalen niet ontvangen, TV blijft zoeken en komt dan met de boodschap "geen programma beschikbaar".
Kanalen: 050, 059, 501 (NPO nieuws), 502 (NPO politiek), 504 (BBC world nieuws), 713.

Zenders ingesteld met frequentie 47400, netwerk id 43186 (05555 werkt ook niet), Den Haag HZN. Hij vindt 324 digitale en 25 analoge zenders.

Klantenservice weet geen oplossing (behalve 'monteur sturen').
11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Wat is je signaal sterkte en kwaliteit op deze kanalen?

Ga eens naar "mijn ziggo" -> Producten en dan "Zenders en pincode herstellen" bij je smartcardnummer.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Blijkbaar komt die frequentie niet door. De bekende standaardtest, met een goede kabel direct op het ziggo aansluitpunt aansluiten.
leoenhans
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank. Heb ‘zenders opnieuw ophalen gedaan’ . Dat helpt, BBC world nu redelijk 502 met zeer zwak signaal, 501 af en toe ook.
misschien heb ik kabelprobleem of defect aan signaalversterker.

hoe meet je signaalsterkte en kwaliteit? Monteur?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
leoenhans wrote:
.

hoe meet je signaalsterkte en kwaliteit? Monteur?


Dat staat zeer waarschijnlijk ergens in de instellingen, ik ben niet thuis in philips, dus waar precies kan ik je niet mee helpen. Als je het typenummer doorgeeft komt er misschien iemand voorbij die kan helpen .
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey leoenhans . Welkom hier! Top dat je de Community gevonden hebt om je vraag te stellen. Zo te zien heb je al een stap kunnen zetten, maar ben je er nog niet helemaal. Samen komen we er vast en zeker uit!
Kan je ons eens vertellen hoe de boel precies aangesloten is? Als het lukt om foto's toe te voegen, wordt het vaak heel snel en goed duidelijk. Dan heb ik het over de aansluiting waar Ziggo de woning binnenkomt (meestal meterkast/woonkamer) tot aan de TV.

Zien we je snel weer? 🙂
leoenhans
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tracé: Hoofdkabel-ca 25+ jaar oude Casema versterker in kelder (Foto)-installatiekabel 1 onder het huis door (ca 10m) naar aansluitpunt woonkamer op plint voor TV en Audio, kabel 2 (nieuw snoer, 10 m) naar recorder- kabel 3 van recorder naar TV.
Kabel 1 zat niet op de uitgang met hoogste dB (10), nu wel en de versterker stond niet op max ( nu wel). Ik krijg nu BBC WORLD wel, zij het met kleine kleurbalkjes af en toe. De andere ontbrekende zenders worden niet gevonden. Andere zenders ok. Zenders opnieuw instellen levert 318 stuks digitaal.
Als ik kabel 1 direct aansluit op de TV en direct op de versterker (met een splitter om females te koppelen) - of direct op de hoofdkabel.maakt nauwelijks verschil. Zie hoogstens dat ie NPO politiek vindt, maar alleen vol met groene nonsens over het beeld heen. Dus: OF ingangssignaal in het huis is te mager OF er is een versterker nodig maar die oude levert te weinig. Doet het wel, als ik de power er af haal zie ik niks meer op de TV.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Waar is de binnenkomende kabel van Ziggo? Zit die direct aan deze versterker aangesloten? Zo ja, dan zou ik contact opnemen met Ziggo en vragen om een monteur die een AOP komt plaatsen. Die monteur kan dan verder gelijk meer adviezen geven of tegen kostprijs het één en ander vervangen. Het AOP plaatsen is in ieder geval gratis 🙂

Heb je wel een AOP, plaats er eens een foto van 🙂
Hier een linkje naar wat een AOP is.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Evert wrote:
Waar is de binnenkomende kabel van Ziggo? Zit die direct aan deze versterker aangesloten? Zo ja, dan zou ik contact opnemen met Ziggo en vragen om een monteur die een AOP komt plaatsen. Die monteur kan dan verder gelijk meer adviezen geven of tegen kostprijs het één en ander vervangen. Het AOP plaatsen is in ieder geval gratis 🙂

Heb je wel een AOP, plaats er eens een foto van 🙂Hier een linkje naar wat een AOP is.



Ik zie ook 2 groene kabels? En ik vind dat die rechtse groene kabel wel op een vreemde manier is aangesloten. Lijkt een F connector maar zit op een andere aansluiting... Maar kan zo niet goed zien hoe dat werkelijk zit.
leoenhans
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De rechtse groene kabel is de binnenkomende kabel, rechtstreeks naar de versterker ingang. Geen AOP tenzij ergens in de kruipruimte. Zal eens kijken. Monteur is geen slecht idee denk ik. AOP en nwe versterker laten plaatsen. Zal me €40+70 kosten?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Het AOP hoort normaal gesproken niet in de kruipruimte te zitten, maar of in de meterkast of in de woonkamer. Je zou voor alle zekerheid even een kijkje kunnen nemen in de kruipruimte, maar waarschijnlijk heb je dus geen AOP.

Dat AOP plaatsen (of een te oude vervangen) is gratis en een versterker bij Ziggo kost volgens mij geen 70 euro, dus ik denk dat je rond de 50 euro kwijt bent (kosten van de versterker)? Tenzij de monteur meer gaat vervangen uiteraard, maar dat gaat als het goed is in overleg.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey leoenhans. Kijk, zo kom je al een stuk verder! Ik moet zeggen; het kan heel goed zijn dat een versterker uiteindelijk niet eens meer nodig is. Heb je inmiddels een afspraak gemaakt voor het laten plaatsen van het AOP? Dit wordt sowieso gratis gedaan!

Uitgelicht topic