Sticky

Alles wat je moet weten over de FOX Sports dagpas!

Reputatie 3
Wat is er nou mooier dan lekker voor de buis jouw favoriete wedstrijd te bewonderen? De koelkast goed gevuld, de hapjes breed uitgestald, het huis vol visite (of juist solo) en de volumeknop onder de duim. Aan alles is gedacht maar op welke zender kwam het ook alweer?
FOX Sports, maar geen abonnement? Dan zit je hier goed om een dagpas te bestellen.

Hoe zit het ook alweer?

Je hebt geen abonnement op FOX Sports maar je wilt wel graag de wedstrijd zien. Hier is de dagpas voor in het leven geroepen. De dagpas kost € 7,95 en is 24 uur geldig en gaat normaal gesproken in van 08.00 uur 's ochtends tot 08.00 uur 's ochtends. Als er een uitzondering wordt gemaakt, wordt dit uiteraard vermeld. Ook is de dagpas al 6 dagen van te voren te bestellen.

Ready... Set... Go!

Check eerst de TV gids of jouw favoriete wedstrijd op FOX Sports Eredivisie (1, 3 en 5) of FOX Sports International (2, 4 of 6) te zien is. We willen natuurlijk wel de juiste dagpas bestellen!
Heb je het gevonden? Mooi zo! Dan gaan we nu verder.

De dagpas bestellen op de Mediabox XL

• Zet de tv en de Mediabox XL aan en ga naar kanaal 452 voor FOX Sports Eredivisie en voor FOX Sports International naar kanaal 453.
  • Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening. Nu verschijnt de TV-GIDS in het Hoofdmenu.
  • Kies in het TV-GIDS menu voor Enkele zender via het pijltje omhoog en druk op OK.
  • Hier kies je voor de dag die graag wilt huren en druk op OK.
  • Selecteer Huren en druk op OK.
  • Voer je pincode in. De pincode is standaard 0000. Krijg je dit bericht niet te zien? Dan heb je de optie aankoopbeveiliging met pin eerder al eens uitgezet.
  • De dagpas is nu besteld! LET OP! Zap naar het juiste kanaal, zie hieronder.

Op de volgende kanalen kan je de wedstrijden bekijken:

FOX Sports

• Eredivisie 1: 461
  • Eredivisie 3: 463
  • Eredivisie 5: 465
  • International 2: 462
  • International 4: 464
  • International 6: 466

Wil je de stappen nog eens doorlopen? Dat kan! Kijk voor het volledige stappenplan met afbeeldingen op onze site.

De dagpas bestellen op de mediabox met Ziggo of UPC logo

• Zet de mediabox en de tv aan.
  • Ga naar kanaal 451 en wacht tot het overzicht is ingeladen.
  • Met het pijltje omhoog en omlaag blader je door de verschillende dagpassen.
  • Kies je dagpas en druk op OK.
  • Voer je pincode in. De pincode is standaard 0000. Krijg je dit bericht niet te zien? Dan heb je de optie aankoopbeveiliging met pin eerder al eens uitgezet.
  • De Ziggo dagpas is nu besteld! We sluiten de bestelapplicatie af door op de UPC/Ziggo-knop op de afstandsbediening te drukken.
  • LET OP! Zap naar het juiste kanaal, zie hieronder.

Ga naar één van de volgende kanalen voor de wedstrijden op:

FOX Sports

• Eredivisie 1: 461
  • Eredivisie 3: 463
  • Eredivisie 5: 465
  • International 2: 462
  • International 4: 464
  • International 6: 466

De dagpas bestellen op de overige Mediaboxen

Heb jij een Samsung-, Homecast-, Humax- of een Ciscobox? Check dan eerst of jouw Mediabox HD zenders kan ontvangen. Klik even op het merk en zoek de Mediabox op die je thuis hebt staan. Wel zo makkelijk!

• Zet alvast je televisie en Mediabox aan op een willekeurige zender.
  • Ga nu op je tablet, mobiel of computer naar de bestelpagina en kies voor FOX Sports Eredivisie of FOX Sports International.
  • Kies de dagpas die je wilt en druk op Bestel.
  • Je krijgt nu het inlogscherm van Mijn Ziggo te zien. Log in en volg de aanwijzingen op het scherm om je bestelling af te ronden. Heb je nog geen Mijn Ziggo account? Maak er dan eentje aan.
  • De dagpas is nu besteld!

Is je dagpas al begonnen?
Binnen enkele minuten wordt deze naar je smartcard gestuurd. Houd je televisie en/of mediabox aan, met de smartcard erin.

Gaat je dagpas in op een andere dag?
Laat je televisie en/of mediabox dan nog een half uur na de bestelling aan staan.

Wil je je dagpas annuleren?
Je kunt een dagpas annuleren tot één uur voor aanvang. Ga hiervoor naar deze pagina in Mijn Ziggo. Scroll naar beneden tot je de dagpas ziet en druk op Annuleer.

Ga naar één van de volgende kanalen voor de wedstrijden:

FOX Sports

• Eredivisie 1: 421
  • Eredivisie 3: 423
  • Eredivisie 5: 425
  • International 2: 422
  • International 4: 424
  • International 6: 426

De dagpas bestellen met de CI+ module

Of je de dagpas kan bestellen, hangt af van de regio waar je woonachtig bent. Controleer dit eerst even op deze pagina.

• Zet alvast je televisie en Mediabox aan op een willekeurige zender.
  • Ga nu op je tablet, mobiel of computer naar de bestelpagina en kies voor FOX Sports Eredivisie of FOX Sports International.
  • Kies de dagpas die je wilt en druk op Bestel.
  • Je krijgt nu het inlogscherm van Mijn Ziggo te zien. Log in en volg de aanwijzingen op het scherm om je bestelling af te ronden. Heb je nog geen Mijn Ziggo account? Maak er dan eentje aan.
  • De dagpas is nu besteld!

Is je dagpas al begonnen?
Binnen enkele minuten wordt deze naar je smartcard gestuurd. Houd je televisie en/of mediabox aan, met de smartcard erin.

Gaat je dagpas in op een andere dag?
Laat je televisie en/of mediabox dan nog een half uur na de bestelling aan staan.

Wil je je dagpas annuleren?
Je kunt een dagpas annuleren tot één uur voor aanvang. Ga hiervoor naar deze pagina in Mijn Ziggo. Scroll naar beneden tot je de dagpas ziet en druk op Annuleer.

Ga naar één van de volgende kanalen voor de wedstrijden:

FOX Sports

• Eredivisie 1: 421
  • Eredivisie 3: 423
  • Eredivisie 5: 425
  • International 2: 422
  • International 4: 424
  • International 6: 426

Je vindt de eenmalige kosten op je factuur. Veel plezier met de dagpas!

Wil het toch niet helemaal lukken? Ook daar hebben we een oplossing voor zodat je niks hoeft te missen. De meestvoorkomende vragen heb ik alvast opgesomd. Kom je er toch niet uit? Laat dan even een reactie achter!

Krijg je op het bestelde kanaal blokken in beeld of een foutmelding?
Geen nood! Thijs helpt je op weg.

De TV gids werkt niet! Hoe los ik dit op?
Check dit topic!

Ik weet mijn pincode niet meer.
Geen reden tot paniek. Klik even hier voor verdere instructies.

29 Reacties

Reputatie 4
Badge +10
Dat is duidelijk.☺
Reputatie 4
Badge +10
Zeer nuttig! Bedankt voor deze info, gaan we vast nog veel van gebruiken 🙂
Leuk Sander, maar in mijn gebied kan ik dus niets kijken, wat doet Ziggo voor ons?
Ik betaal wel 70 euro's in de maand aan Ziggo
Badge +1
Voetbal zondag schreef:

Leuk Sander, maar in mijn gebied kan ik dus niets kijken, wat doet Ziggo voor ons?

Als je Ziggo belt hebben ze op de klantenservice een aanbieding waar je Fox Sports Eredivisie 4 maanden tegen 50% (dus 8.98 per maand) kan nemen, per maand opzegbaar. Heb je het 4 weekenden voor een eurotje meer!

Overigens mis ik in de OP wel dat het kan zijn dat je op kanaal 421 t/m 425 de menubalk met zenderinformatie blijft hangen wanneer je een dagpas koopt. Als dit zo is kan het zijn dat voor jou het goede kanaal op 460 t/m 465 (uit mn hoofd) zit.
Badge +1
Mess89 schreef:

Overigens mis ik in de OP wel dat het kan zijn dat je op kanaal 421 t/m 425 de menubalk met zenderinformatie blijft hangen wanneer je een dagpas koopt. Als dit zo is kan het zijn dat voor jou het goede kanaal op 460 t/m 465 (uit mn hoofd) zit.

Dit geldt alleen voor de Mediabox XL en de Pace (Ziggo of UPC logo). Als je de uitleg daarover uitklapt dan staat het er bij. 😉
Hallo Sander,

ff een opmerking; sinds vanmorgen al een storing bij de Dagpassen; jammer dat het niet op de site wordt vermeld...en jammer..ik had me verheugd op een potje voetbal maar wederom storing bij Ziggo....

dus ik zit wederom NIET goed bij ziggo
Reputatie 4
Badge +10
@walstijn
Krijg je een signaalstoring te zien, dan ken wel eens helpen om de box 30 seconden van de stroom te halen.
Ik krijg weer dat een dagpas niet geactiveerd kan worden in Mijn Ziggo. Nu al de tweede keer, maar geld afschrijven kunnen ze wel. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Afgelopen vrijdag alvast een Dagpas aangevraagd voor vandaag. Via de mediabox XL aangevraagd. Alle stappen goed doorlopen. Alleen nu heb ik zwart beeld, info blijft in beeld staan.(Dagpas,hoe bestellen....)
Heeft het klokje achter de tijd ook iets te betekenen? Ik zie dit overigens alleen op kanaal 452

Gr. Steph
Ik heb een dagpas aangevraagd voor deze wedstrijd, maar nog steeds geen beeld! Jullie geven aan dat het langer duurt door de grote hoeveelheid bestellingen... maar doet mijn bestelling het wel voor 1430???
Reputatie 4
Badge +10
Als je problemen ervaart is Ziggo bellen de snelste weg.
Op dit klanten helpen klanten forum komen Ziggo moderators alleen op werkdagen langs.
Reputatie 4
Badge +10
Misschien dat je hier je antwoord vindt:
https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-156/alles-wat-je-moet-weten-over-de-fox-sports-dagpas-20888
Dagpas besteld (en waarschijnlijk wordt het geld ook gewoon afgeschreven), maar alleen zwart beeld op alle dagpas kanalen!!
Reputatie 4
Badge +10
@Arno1978
Misschien dat je hier je antwoord vindt:
https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-156/alles-wat-je-moet-weten-over-de-fox-sports-dagpas-20888
Reputatie 4
Badge +10
Soms wil de box 30 seconden van de stroom helpen om een goede verbinding te verkrijgen.
Be rt schreef:

Soms wil de box 30 seconden van de stroom helpen om een goede verbinding te verkrijgen.

Inderdaad geprobeerd, zowel de mediabox als de modem. Aanvankelijk zonder succes. Terwijl het beeld op zwart stond heb ik 10 min gegoogled en ineens sprong het beeld wel aan.

Te weinig geduld gehad denk ik.. 😉
Reputatie 4
Badge +10
Veel plezier gewenst. @Arno1978
Ook dagpas besteld voo 010-020. Zwart beeld. Op site staat ivm drukte 10 minuten vertraging ,et verwerken. Inmiddels 30 minuten verder nog steeds zwart beeld. Paar keer opnieuw opgestart maar wil ook niet helpen. Baal em enorm jammer 8 euro voor niks 😑 😤 😖 😫
Reputatie 4
Badge +10
@Hanski
@Be rt had ik al geprobeerd, geen succes. Maar dreigen helpt, krijg net beeld. Thnx
Ook hier in spanning afgewacht, dagpas gekocht, maar nog steeds zwart beeld.
Man heeft de procedure nogmaals herhaald zodat we nu dus ook voor maandag een dagpas hebben.
Fijn 16 euro voor niks dus......bedankt hoor ZIGGO.
En natuurlijk ook geen wedstrijd, dus dubbel pech.
Wat is er nou mooier dan lekker voor de buis jouw favoriete wedstrijd te bewonderen? De koelkast goed gevuld, de hapjes breed uitgestald, het huis vol visite (of juist solo) en de volumeknop onder de duim. Aan alles is gedacht ....behalve aan Ziggo en dat de wedstrijd al half voorbij is en er nog geen beeld is.

Naast teleurstelling zou het ook schandalig zijn als Ziggo die 8 euro afschrijft
Precies, hier ook nog steeds niets, staat alleen dagpas eredivisie zondag in beeld.
Gewoon drama dus.
Voor mij ook. Had al een apart topic aangemaakt maar op aanraden van Be rt ook hier maar even toegevoegd.
Om half 2 dagpas aangevraagd, wilde Feyenoord Ajax kijken en dan ook gelijk de rest van het programma...
Het is nu kwart over 5 en nog steeds zijn alle 3 de eredivisie kanalen zwart.

Slechte techniek want kennelijk is het geen individueel probleem.

Geen melding van een storing en ook de helpdesk heeft geen antwoord.
Reputatie 3
Voetbal zondag schreef:

Welkom op de Community, Voetbal zondag! Het lijkt mij een groot gemis als je geen gebruik kan maken van het On Demand. Het huren van een leuke film of sportevenement zit er dan niet in. Omdat je schrijft dat het niet mogelijk is in jouw gebied ga ik er vanuit dat je een CI+ module in huis hebt en woonachtig bent in het voormalig UPC gebied. Hier zijn de CI+ modules niet interactief en ook nooit geweest. De mediaboxen zijn dat wel! Mocht ik het aan het verkeerde eind hebben laat het dan weten. Want als er iets opgelost moet worden, help ik je graag.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics