Beantwoord

Abonnement voor verzorgingshuizen

Reputatie 1
Mijn vader woont, zoals ik in eerdere posts al eens heb verteld, in een verzorgingshuis en heeft daar nu een abonnement voor TV Basis via dit huis. Telefoon neemt hij af bij Tele2.
Binnenkort gaat hij, binnen de organisatie, verhuizen naar een nieuw gebouw.
Daar moet hij weer zelf z'n abonnement gaan regelen.
Nu biedt KPN een speciaal abonnement voor verzorgingshuizen aan à € 37,00 per maand en dat is, hoewel hij van internet geen gebruik maakt, aantrekkelijk.

Ik heb op de Ziggo site gekeken of er iets vergelijkbaars is, maar ik kan het niet vinden.
Iemand ervaring met deze materie?
icon

Best beantwoord door Nick999 8 juli 2018, 18:33

@Frits Raaf Wat betreft de eerste reactie, daar is ooit al een heel topic over gemaakt door de mods.
Ik citeer :
- Zelf aangeschafte, inactieve of smartcards die bij een andere gebruiker geregistreerd staan worden niet meer geactiveerd.

Zie hier het hele topic :
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/info-wat-moet-je-weten-over-smartcards-15040

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Eerst even wat vragen, is er een alarmeringssysteem via de telefoon of is het een intern alarmeringssysteem?

Wat zit er in die 37 euro, ook onbeperkt bellen?
Welke TV zenders zitten er in?

Als de ins en outs bekend zijn kunnen we gaan vergelijken.
Reputatie 1
Het betreft een appartement.
Voor het voorstel zie onder:
Dit is ook een goed pakket als je elders al telefoon hebt en geen internet gebruikt:
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
Reputatie 7
Badge +15
Je zou eens kunnen navragen bij de helpdesk, maar vaak lenen de interne kabelsystemen zich niet echt voor interactieve diensten (bji veel verzorgingstehuizen komt maar 1 groene kabel binnen die door een eigen systeem verdeeld wordt over alle bewoners)
Reputatie 1
Er is geen interactieve dienst nodig, geloof ik. Ieder appartement krijgt z'n eigen meterkast.
Hallo @Frits Raaf,
daarom leek me dit pakket ook een goed aleternatief, zoals ik eerder meldde:

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
Reputatie 7
Badge +15
Frits Raaf schreef:

Er is geen interactieve dienst nodig, geloof ik. Ieder appartement krijgt z'n eigen meterkast.

Internet is óók interactief. 😎
Eigen meterkast is minder belangrijk voor Ziggo dan een eigen groene kabel. Dus dat zou je eens na kunnen vragen/kijken.
Reputatie 1
Zou inderdaad kunnen.
Hij heeft nu een Humax 5300C met smartcard. Dat werkt ook met dit pakket, neem ik aan.
Reputatie 1
'k Heb net even z'n telefoongegevens bekeken. Hij betaalt maandelijks tussen de 30 en 50 Euro, afhankelijk van z'n belgedrag. In deze is het KPN-aanbod voordeliger.
Ik zoek het even uit.
Reputatie 7
Badge +11
Bij een verzorgingstehuis is je aansluiting dus collectief. Als men daar komt, betaal je (met korting) je tv en radio signaal aan het tehuis en internet en bellen aan ziggo. De korting is meestal rond de 4 euro per maand. Normaal betaal je voor ziggo tv/radio 19 euro en dan circa 15 euro. een pakket van ziggo begint bij circa 31 euro (internet 25mb, radio tv) minus de korting zou je dus rond de 28 euro uitkomen. Je krijgt dan geen hardware gratis geleverd. Voorwaarde is wel dat het tehuis een TOM-I abonnement bij Ziggo afneemt.

Teun.
Reputatie 7
Badge +31
In veel verzorgingshuizen waren de aansluitingen collectief, maar deze worden steeds meer afgebouwd en wordt iedereen omgezet de eigen aansluiting regelen en betalen.
Heb er ervaring mee met familie, een paar jaar geleden al omgezet.

Gezien het feit dat het onbeperkt bellen is, is dit uitermate gunstig in prijs € 37,00.
Mocht er ooit een alarmeringssysteem via de telefoon nodig zijn, dan heb je KPN ook nodig voor een stabiele telefoonverbinding.

Ik vermoed dat dit een collectief is voor instellingen.

Ziggo onbeperkt bellen en TV en internet = meer dan 55 euro voor het kleinste abonnement.
Reputatie 1
Ik overweeg ook sterk om dit pakket te nemen, hoe tevreden we ook over Ziggo zijn.
De Humax met smartcard kan ik dan wel weer overnemen.
Frits Raaf schreef:

Ik overweeg ook sterk om dit pakket te nemen, hoe tevreden we ook over Ziggo zijn.
De Humax met smartcard kan ik dan wel weer overnemen.

Dat is nog maar de vraag.
Als de box nà 13-04-2015 in bruikleen is verstrekt door Ziggo moet deze eventueel retour bij aanpassing pakket inclusief de smartcard.
Is deze gekocht vóór 13-04-2015 bij oud-Ziggo, toen nog het koopmodel bestond, dan is de box eigendom.
Wat of Ziggo met de smartcard doet weet ik niet, maar dat kun je navragen.
Reputatie 1
De Humax 5300C is onlangs via MP gekocht en de smartcard kan worden geheractiveerd, heb ik begrepen.
Reputatie 7
Badge +25
@Frits Raaf Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je opzegt en je komt later weer terug bij Ziggo, dan kunnen je eigen smartcards niet meer geheractiveerd worden, omdat Ziggo geen losse smartcards meer activeert.
Reputatie 1
Nee, mijn vader verlaat Ziggo, waarna ik zijn Humax overneem.
De smartcard kan dan weer geheractiveerd worden.
Tenminste, dat kon met mijn moeder's smartcard (die vanwege Parkinson elders verbleef) wel.
Reputatie 7
Badge +25
Ah zo, of dat in deze situatie ook mogelijk is, weet ik niet, maar daar heeft Ziggo natuurlijk wel het antwoord op 🙂
Reputatie 7
Badge +22
@Frits Raaf, smartcards van vervallen abonnementen worden niet meer geactiveerd. Dat geldt ook voor smartcards die u van een ander overgenomen hebt.

Het lijkt me toch dat het verzorgingshuis alle ins en outs van de nieuwe situatie moet kennen. Heeft u daar daarover al vragen gesteld?
Reputatie 1
Jan F. schreef:

@Frits Raaf, smartcards van vervallen abonnementen worden niet meer geactiveerd. Dat geldt ook voor smartcards die u van een ander overgenomen hebt.

Het lijkt me toch dat het verzorgingshuis alle ins en outs van de nieuwe situatie moet kennen. Heeft u daar daarover al vragen gesteld?

Wat betreft je eerste reactie: zou misschien een Ziggo medewerker op dit forum kunnen reageren?
Over de tweede reactie: ik zal volgende week eens contact opnemen met het verzorgingshuis.
Reputatie 7
Badge +15
@Frits Raaf Wat betreft de eerste reactie, daar is ooit al een heel topic over gemaakt door de mods.
Ik citeer :
- Zelf aangeschafte, inactieve of smartcards die bij een andere gebruiker geregistreerd staan worden niet meer geactiveerd.

Zie hier het hele topic :
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/info-wat-moet-je-weten-over-smartcards-15040
Reputatie 1
Helder.
Gelukkig heb ik nog twee geactiveerde smartcards, waarvan één actief in gebruik en de ander (tijdelijk) in de la ligt. Kan die straks mooi in de 5300C.