Brampie

Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

Windows PC verbinden met HUmax-5300C

Uit de handleiding van mijn Humax-5300C begrijp ik dat ik (via het DLNA-protocol) vanaf mijn windows 10 PC allerlei op de TV kan vertonen via de Humax.
Zo ja, kan iemand mij daarmee dan op weg helpen?

Brampie
56 Reacties 56
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Brampie,

ik begreep uit het andere topic, dat dit je inmiddels bekend is. Maar daar is ook al door me gemeld dat je gebruik kan maken van Filezilla Client.

Hier zie je hoe je decoder kan opnemen in je netwerk, hoe je ITV inschakelt etc: https://myhumax.info/thuisnetwerk/

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
Willem-A wrote:
Dag Brampie,

ik begreep uit het andere topic, dat dit je inmiddels bekend is. Maar daar is ook al door me gemeld dat je gebruik kan maken van Filezilla Client.

Hier zie je hoe je decoder kan opnemen in je netwerk, hoe je ITV inschakelt etc: https://myhumax.info/thuisnetwerk/

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
Hartelijk dank voor de reactie en de link naar een prima instructie voor een thuisnetwerk.

1. Ik zie nu dat die Filezilla veel meer mogelijkheden biedt dan Linux Reader. De laatste is - als ik het goed begrijp- uitsluitend om bestanden van een op een Windows PC aangesloten externe HD over te brengen naar die PC.
2. De instructie voor het thuisnetwerk heb ik nog maar vluchtig doorgelezen, maar ik vermoed een probleem:
Ik heb nog nooit gewerkt met een thuisnetwerk en heb er geen.
Mijn Windows PC is met een internetkabel verbonden met het Ziggo modem, een verdieping lager.
De Humax en de TV staan ook een verdieping hoger, maar niet recht boven de modemkamer.
De Humax maakt met de Wifi-dongle contact met het Ziggo modem.
Ik hoop dat ik draadloos contact kan maken tussen mijn Windows PC en de Humax, anders krijg ik mogelijk een lastig kabelschema.
Het is voorlopig geen bezwaar om elke keer een kabelverbindg te maken tussen de PC en de Humax.
Ik ben bang dat dit allemaal niet in de instructie staat Als dat wel zo is, dan zal ik beter gaan lezen, wat ik sowieso nog moet doen, sorry.

Mvg. Brampie
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Je kan gewoon met de dongle het zelfde doen als een bedrade aansluiting. Hou er wel rekening mee dat bedraad stabieler is. Maar als je nu geen problemen hebt met de draadloze verbinding dan verwacht ik ook geen problemen in de toekomst voor andere functies. Succes gr Rob
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar een dongel blijft toch ern beetje onbetrouwbaar. Een Internetverbinding die wegvalt bij het gebruik van itv is lastig, maar nog niet zo erg. Echter ligt dat bij het overzetten van bestanden anders. Daar wil je dat niet en is een goede verbinding van groot belang.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-A wrote:
Maar een dongel blijft toch ern beetje onbetrouwbaar. Een Internetverbinding die wegvalt bij het gebruik van itv is lastig, maar nog niet zo erg. Echter ligt dat bij het overzetten van bestanden anders. Daar wil je dat niet en is een goede verbinding van groot belang.


Ik gebruik voor in de slaapkamer af en toe de humax met dongle en alle functies gaan eigenlijk prima! Moet wel eerlijk zeggen dat de Qua afstand niet erg groot is ivm gelijksvloer apartement:$
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ooohh

Ik facht dat jij je met je functie hier wel een groter appartement kon veroorloven :8

En dan ook nog een voor je vakanties op de Bahamas :$
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Het is ook een zeeeeeeeer luxe apartement en van het weekend een weekende idd bahamas met prive jet.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ja ik heb ook een prive Jet. Was overgebleven in het bejaardenhuis. Ze is pas 80 en loopt nog als de pest:$

😛
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Jij versiert ook iedeeen he 😛
Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
Willem-A wrote:
Dag Brampie,

ik begreep uit het andere topic, dat dit je inmiddels bekend is. Maar daar is ook al door me gemeld dat je gebruik kan maken van Filezilla Client.

Hier zie je hoe je decoder kan opnemen in je netwerk, hoe je ITV inschakelt etc: https://myhumax.info/thuisnetwerk/

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
Ik heb de instructie nu goed bekeken.

Aan het eind wordt gezegd dat je andere DNLA-apparaten, bijvoorbeeld je PC, kunt delen.


Maar..., bij Menu>Instellingen>Systeem>Internetinstelling ontbreekt bij mijn Humax-5300C de optie Inhoud delen, ook als de PC aan staat. Wat nu?

Komt dit doordat de PC niet via Wifi verbonden is met internet maar via een internetkabel?

Mvg. Brampie
Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
Brampie wrote:
Ik heb de instructie nu goed bekeken.

Aan het eind wordt gezegd dat je andere DNLA-apparaten, bijvoorbeeld je PC, kunt delen.


Maar..., bij Menu>Instellingen>Systeem>Internetinstelling ontbreekt bij mijn Humax-5300C de optie Inhoud delen, ook als de PC aan staat. Wat nu?

Komt dit doordat de PC niet via Wifi verbonden is met internet maar via een internetkabel?

Mvg. Brampie
Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
Vermoedelijk moet ik een Thuisgroep maken. Dat wordt dan weer puzzelen.

Brampie
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Je moet je media bestanden idd op de pc delen, en deze in een media bibliotheek zetten. Bv in windows mediaplayer. Dat delen is dus een pc functie die je op de pc moet toepassen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Brampie,

het kan beiden: een UTP/Lan kabel, of draadloos, dus met een dongel.

Ik zal straks nog even een link plaatsen naar een ander topic, alwaar ik recent veel info heb geplaatst. Maar dat topic moet ik even terug zoeken.

Het kan echter zijn dat je niet alle opties ziet, zoals het delen, maar dat is, als het om een software issue gaat, op te lossen door een minuut of 10 de spanning geheel van het apparaat te halen, en daarna een fabrieksreset uit te voeren. Maar er staat me iets van bij dat je dit pas hebt gedaan?.

De link volgt...

mvg. Willem
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Brampie,

hier staat wel het e.e.a. aan leesvoer: https://community.ziggo.nl/televisiegadgets-benodigdheden-97/digitale-ontvanger-ntfs-systeem-14878/index2.html

Op pagina 2 zie je veel opties de decoder op te nemen in je netwerk.
Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
Willem-A wrote:
Dag Brampie,

het kan beiden: een UTP/Lan kabel, of draadloos, dus met een dongel.

Ik zal straks nog even een link plaatsen naar een ander topic, alwaar ik recent veel info heb geplaatst. Maar dat topic moet ik even terug zoeken.

Het kan echter zijn dat je niet alle opties ziet, zoals het delen, maar dat is, als het om een software issue gaat, op te lossen door een minuut of 10 de spanning geheel van het apparaat te halen, en daarna een fabrieksreset uit te voeren. Maar er staat me iets van bij dat je dit pas hebt gedaan?.

De link volgt...

mvg. Willem


Nog geen fabrieksreset gedaan. Zal ik nu gauw doen. Je weet maar nooit.

Gerard
joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes
Universal Media Server downloaden

http://www.universalmediaserver.com/ Kopieren ( cntrl+C en dan plakken ( Cntrl +V)
dan windows teken aanklikken en dan kiezen welke java je gebruikt versie 7 of 8 wel even kijken welke datum er het recentste is.

zo kun je alle bestanden van je pc,externe harde schijf via je decoder afspelen op je tv op de knop media ( als je een ziggo ASB hebt anders de blauwe knopt de rest wijst zich vanzelf door goed te lezen.
of via windows mediaplayer waarvan je muziek en videobestanden hebt gedeeld in je thuisnetwerk.

Heel veel succes

Ik heb namelijk ook een Humax 5300C decoder en een windows 10 op mijn pc

Uitgelicht topic