M4RTYN

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Wifispots instellen op een Chromebook

Ik heb vandaag een nieuwe Chromebook gekocht en probeer de Ziggo Wifispots in te stellen. Het instellen gaat verder goed behalve wanneer het certificaat wordt gecontroleerd.
Weet iemand hoe ik dit probleem oplos? Zie screenshot als voorbeeld.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
M4RTYN
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het probleem weten te achterhalen. Blijkbaar heb ik een verkeerd certificaat gedownload van de website. Ik moest namelijk het certificaat Ziggo Public RootCA - G1 hebben. Maar nu zit ik nog met een ander probleem, namelijk dat mijn Chromebook continu opnieuw verbinding moet maken. Om de 3 seconden staat er bij mijn wifi-verbinding ‘‘Verbinden...’’ en is hij voor een paar seconden verbonden.
Weet iemand misschien hoe dit komt?

Bekijk in context

3 Reacties 3
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo M4RTYN ,
heb je deze link gevolgd om in te stellen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/instellen/
Als alternatief kun je ook zonder certificaat installeren.
Je gaat de Chromebook waarschijnlijk ook onderweg gebruiken, voor thuisgebruik is het niet zinvol wifispots in te stellen, daar heb je je eigen wifi voor.
M4RTYN
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het probleem weten te achterhalen. Blijkbaar heb ik een verkeerd certificaat gedownload van de website. Ik moest namelijk het certificaat Ziggo Public RootCA - G1 hebben. Maar nu zit ik nog met een ander probleem, namelijk dat mijn Chromebook continu opnieuw verbinding moet maken. Om de 3 seconden staat er bij mijn wifi-verbinding ‘‘Verbinden...’’ en is hij voor een paar seconden verbonden.
Weet iemand misschien hoe dit komt?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo M4RTYN ,
gebruik je de Chromebook alleen thuis, dan dien je je eigen wifinetwerk te gebruiken en niet de Ziggo-spot.
Of heb je er onderweg last van dat je niet kunt verbinden.
Of een instelling in de Chromebook.
Veel mensen denk abusievelijk dat de Ziggo-spots net zo werken als het mobielen netwerk, dat tijdens je verplaatsing de verbinding van de ene mobiele cel naar de andere springt.
De Ziggo-spot is bedoeld als gastnetwerk, dus je bent ergens (een tijdje) dan kun je daar (indien beschikbaar) verbinden met een beschikbare Ziggo-spot.
Ook kun je niet inloggen op je eigen Ziggo-spot die door je eigen modem wordt uitgezonden.

Uitgelicht topic